Gå til innhold

Bare meg er ikke bra nok..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i 10 mnd. Vi har det utrolig kjekt sammen, liker mye av de samme tingene, har mye humor osv...men han er UTROLIG sosial av seg. Jeg er også sosial men ikke like mye. Forrige helg var vi på et arrangement hele helgen. Vi var mye hver for oss, lite sammen egentlig..

Vi har barnefri nå til helgen (annenhver helg) men forrige helg var spesiell. Etter kjøret forrige helg hadde jeg synes det var deilig å slappe av, dra på kino eller lignende bare oss. Vi har faktisk aldri vært på kino sammen før. De fleste på våres alder er opptatt med barn, familie, kjæreste osv. men han har en del single kompiser som stadig gjerne vil han/oss med på fest.

Han er liksom på hugget hele tiden og stresser med at det må skje noe. Fikk en melding av han i dag: "Har du tenkt ut noe plan for helgen? Jeg har ikke snakket med noen andre enda."

Altså det "må" være noen andre inni bildet.

Vi har bestemt oss for å reise to uker til syden i februar. Han ville gjerne reise med et par som bare han kjenner. Og jeg hadde ingen mulighet til å bli kjent med de før vi reiste heller. Det er også veldig forskjellige fra meg slik jeg har forstått det. Jeg hadde ikke lyst til dette. Vi har aldri vært på feire sammen og den første ferien som blir svindyr har jeg ikke lyst til å tilbringe med ukjente mennesker. Uansett så ble det uaktuelt for disse to å være med pga. jobb så vi slapp noe mer diskusjon rundt det.

Men han sa her en dag at han fremdeles synes at vi skulle reist med noen andre. Vi kan kontakte en kompis av meg som bor i dette landet sa han, han er gift med en innfødt så da kan jeg og hun ha det kjekt sammen...jeg blir så irritert, kan man ikke som kjærester og på våres første ferie sammen tilbringe to uker alene??

Evt. går det jo an å bli kjent med noen andre noen kvelder, men å legge opp til å være sammen med folk jeg ikke kjenner hele tiden orker jeg bare ikke!! Jeg tror at han trives med bare meg, men det at han er vandt til å ha det slik som singel og at han er så sosial gjør at han helst vil dette. Hva synes dere? Og hva kan jeg si til han? han skjønner meg ikke..

Anonymous poster hash: eac93...217
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg i at dette høres spesielt ut. Det er naturlig for par å ha en ferie sammen, dra på kino sammen osv.

Har dere begge barn med andre? Hvordan løser dere dette når han skal ut på fest hele tiden, har barnas mor som regel barna?

Du bør nok ta en prat med ham og spørre hva han egentlig vil ha ut av et forhold. Hvor gamle er dere?

Skrevet

14 dager alene med kjæresten hadde blitt for mye for meg, men, men. Hver sin lyst.

Skrevet

Jeg hadde blitt irritert om han ALLTID måtte være med noen andre. Det er vel helt normalt at et kjærestepar får litt tid for seg selv også. Kan du ikke spørre han? Spør hvorfor han alltid må ha med seg noen andre. Er det ikke nok at han bare er med deg?

Anonymous poster hash: 915cc...00f
Skrevet

Jeg er enig med deg i at dette høres spesielt ut. Det er naturlig for par å ha en ferie sammen, dra på kino sammen osv.

Har dere begge barn med andre? Hvordan løser dere dette når han skal ut på fest hele tiden, har barnas mor som regel barna?

Du bør nok ta en prat med ham og spørre hva han egentlig vil ha ut av et forhold. Hvor gamle er dere?

Jeg er 28, han er 12 år eldre...Vi har begge barn med andre ja, så annenhver helg er "barnefri". Og da vil han aller helst feste.. Kanskje det kan bli litt kjedelig alene på ferie i to uker når en har vært kjærester lenge. Men ikke så tidlig i et forhold vel? Og skal en reise sammen med noen er det vel naturlig å reise med et vennepar som begge kjenner og vet at de trives med.

Skrevet

Jeg er 28, han er 12 år eldre...Vi har begge barn med andre ja, så annenhver helg er "barnefri". Og da vil han aller helst feste.. Kanskje det kan bli litt kjedelig alene på ferie i to uker når en har vært kjærester lenge. Men ikke så tidlig i et forhold vel? Og skal en reise sammen med noen er det vel naturlig å reise med et vennepar som begge kjenner og vet at de trives med.

Men hvorfor spør du han ikke? Et kjærestepar må jo kunne snakke med hverandre. :vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor spør du han ikke? Et kjærestepar må jo kunne snakke med hverandre. :vetikke:

Jeg har spurt. Han sier bare som jeg sier...han er vandt til å ha det slik.

Skrevet

Ja jeg er enig. To uker er litt lenge for en ferie for mange (en grunn til at man som regel velger en uke eller ti dager) og man må "bryte opp" litt med aktiviteter og slikt. Men det må man med et vennepar også. Selv da er det normalt å være en uke alene og en uke med noen andre. Og man planlegger ikke å tilbringe såå mye tid med et par den ene partneren ikke engang kjenner.

Var han lenge med ekskona? Og ikke så lenge singel før han møtte deg?

Høres nesten litt ut som han vil være singel eller ønsker seg tilbake til tyveårene og han tenkte kanskje at dersom han var med en yngre kvinne så ville det være mer slik. Men dere har jo begge barn og ansvar.

Er det slik at du ønsker å evt. få barn med ham også?

Skrevet

Er dette den der Thailand-turen som det nå ikke blir noe av? Jeg synes kanskje ikke dere passer sammen helt? Det er jo ikke noen fasit på det du spør om, han har jo ikke "feil" fordi han ser ting annerledes enn deg eller omvendt. Dere bare virker så veldig forskjellig på noe som er viktig for deg. Er det noe rom for at du kan bli mer fleksibel og avslappet rundt disse tingene?

Anonymous poster hash: bd2f5...8ea

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten i 10 mnd. Vi har det utrolig kjekt sammen, liker mye av de samme tingene, har mye humor osv...men han er UTROLIG sosial av seg. Jeg er også sosial men ikke like mye. Forrige helg var vi på et arrangement hele helgen. Vi var mye hver for oss, lite sammen egentlig..

Vi har barnefri nå til helgen (annenhver helg) men forrige helg var spesiell. Etter kjøret forrige helg hadde jeg synes det var deilig å slappe av, dra på kino eller lignende bare oss. Vi har faktisk aldri vært på kino sammen før. De fleste på våres alder er opptatt med barn, familie, kjæreste osv. men han har en del single kompiser som stadig gjerne vil han/oss med på fest.

Han er liksom på hugget hele tiden og stresser med at det må skje noe. Fikk en melding av han i dag: "Har du tenkt ut noe plan for helgen? Jeg har ikke snakket med noen andre enda."

Altså det "må" være noen andre inni bildet.

Vi har bestemt oss for å reise to uker til syden i februar. Han ville gjerne reise med et par som bare han kjenner. Og jeg hadde ingen mulighet til å bli kjent med de før vi reiste heller. Det er også veldig forskjellige fra meg slik jeg har forstått det. Jeg hadde ikke lyst til dette. Vi har aldri vært på feire sammen og den første ferien som blir svindyr har jeg ikke lyst til å tilbringe med ukjente mennesker. Uansett så ble det uaktuelt for disse to å være med pga. jobb så vi slapp noe mer diskusjon rundt det.

Men han sa her en dag at han fremdeles synes at vi skulle reist med noen andre. Vi kan kontakte en kompis av meg som bor i dette landet sa han, han er gift med en innfødt så da kan jeg og hun ha det kjekt sammen...jeg blir så irritert, kan man ikke som kjærester og på våres første ferie sammen tilbringe to uker alene??

Evt. går det jo an å bli kjent med noen andre noen kvelder, men å legge opp til å være sammen med folk jeg ikke kjenner hele tiden orker jeg bare ikke!! Jeg tror at han trives med bare meg, men det at han er vandt til å ha det slik som singel og at han er så sosial gjør at han helst vil dette. Hva synes dere? Og hva kan jeg si til han? han skjønner meg ikke..

Han er hyperaktiv.

Tror ikke det er noe du kan gjøre med det.

Jeg hadde aldri orket sånne folk.

Skrevet

Han er vant med å ha det slik, greit nok, men er han villig til å møte deg på halvveien?

For meg er evnen til å samarbeide helt essensielt i et forhold. Vet ikke hvordan det er med deg?

Skrevet

Jeg var sammen med en fyr som måtte være sosial hele tiden. Det gikk greit i startfasen av forholdet, vi møttes iblant og det var nesten alltid sammen med andre også. Men da fikk jeg jo alenetid mellom slagene. Men så flyttet vi til forskjellige byer.. Hver gang vi besøkte hverandre så var det fullt program hele dagen (han kjente mange der jeg bodde også), og når man besøker kjæreste i en annen by så er jo at man er sammen 24/7 noen dager på rad. En kaffe her, en middag der, konsert med noen andre etterpå, opp tidlig neste morgen for å spise frokost og gå og bade med noen andre igjen.. jeg fikk jo knapt sovet. En gang dro bare vi to til et sted i utlandet hvor vi ikke kjente noen, men det tok jo en kveld så kjente han halve byen og hadde lagt planer for å henge sammen med noen kjedelige jævler resten av ferien, og vi fløy rundt på middager hjemme hos folk som knapt kunne snakke engelsk engang og ble dratt med på ræva konserter og en eller annen døll bondegård langt ute i gokk som jo ikke var noe å se eller oppleve i det hele tatt.

Jeg holdt på å spy, jeg synes det er anstrengende å være sosial 24 timer i døgnet, 7 dager i uka, og jeg var mer interessert i å snakke med han enn å sitte og utveksle fraser med folk jeg ikke kjenner hele dagen. Han fikk energi av det, jeg ble tappet for energi av det.

Nå kom vi ikke frem til noen løsning da, så det har jeg ikke til deg..! Det ble slutt mellom oss, og det at vi var forskjellige når det gjaldt det sosiale var faktisk noe av grunnen. Jeg kan ikke ha en mann som ikke evner å tilbringe en hel søndag hjemme bare oss og se film, lage mat, drikke vin, knulle, snakke sammen og rett og slett bare holde litt kjeft sammen også.

Anonymous poster hash: de1d7...77b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...