Uheldigtype Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Hallo Kvinneguiden!Det hadde seg sånn nå at for to år siden måtte en venninne flytte ut i November. Dessverre i denne perioden er det ingen studenter som vil flytte inn, og for å dekke husleien flyttet det inn en innvandrer i tidlig 30 årene, meget hyggelig og snakket gebrokkent norsk, dårlig hygiene men grei nok. Nå to år senere, flyttet han inn med meg og en annen fordi vi syntes synd på han siden ingen huseiere hadde spesielt lyst til å ha en innvandrer sammen med studenter, vi sa han var grei og at det gikk fint. Nå i går tok han med seg en kompis hjem og de lagde mat og styrte på til klokken halv to på natten. Dette skjer 2-3 ganger i halvåret og denne typen her har jeg ikke sett før. Synes det er hyggelig at han har litt venner siden jeg ikke prater spesielt med han så gadd ikke følge med på det. Skulle ta meg en tur ut i stad, går inn på toalettet og ser at den ene parfymen min er borte. Ringer han, han er på vei hjem og når han kommer inn døren spør jeg "Hei Mohammed, parfymen min er borte. Den var der i går". "Ok""Har du eller vennen din lånt den?""Nei""Vel, ting forsvinner ikke av seg selv og "Pål" er på Østlandet i en uke""Nei, kompis""Har du eller han tatt den?""Nei" "Kan du ringe han og spørre? Tydelig at ingen av oss kan""Nei""Hvorfor ikke?""Nei". På dette tidspunktet dytter jeg han opp mot veggen "DU LYVER FAEN IKKE I TRYNET PÅ MEG". Jeg ble virkelig frustrert, denne personen har jeg hjulpet med så mye forskjellig og så lyver han meg rett i trynet. "HVEM HAR DEN!?"Han begynner å bli meget sint og sier at hvis jeg rører han en gang til, slår han meg. Jeg dytter til han "Du truer meg faen ikke"Så går han inn på rommet sitt. 2 min senere mens jeg er i telefonen med huseier, stikker han. Huseier sier han ikke har opplevd noe før og er tilbake rundt klokken syv. Jeg er frustrert og ber kompisene komme innom, de har ikke tid. Jeg gir opp og tenker meg bort på lesesalen for å skrive videre på hjemmeeksamen. I det jeg kler på meg ser jeg at Canada Goose jakken også er borte. Flott. Ringer huseieren igjen. Han er oppgitt og vet ikke helt hva han skal gjøre heller. Forslag? Har fryktelig lyst til å slå inn skallen på han. Hvordan ser du ikke at kompisen din plutselig står der med ny jakke og lommene fulle?Jeg sov mens dette skjedde. Kan ikke gå rundt klokken to på natten og passe på at ting ikke blir stjålet fra bostedet mitt.
Silfen Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Når du kjøper canada goose, så er det nå bare fortjent. 2
Lady Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Åh, så guffent. Hadde virkelig prøvd alt for å komme meg ut derfra fortest mulig. Ekkelt om han tar med sånne typer hjem.. 2
Uheldigtype Skrevet 14. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2013 Det er jeg som ordnet rom til han i denne leiligheten og jeg er god venn med huseieren, politiet sier jeg skal true han med anmeldelse og utkastelse. Det skjer ikke at jeg flytter ut herfra når jeg er en del større og sterkere enn han samtidig som jeg ikke vil overlate venninnen min til å bo her med sånne typer.
Lady Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Det er jeg som ordnet rom til han i denne leiligheten og jeg er god venn med huseieren, politiet sier jeg skal true han med anmeldelse og utkastelse. Det skjer ikke at jeg flytter ut herfra når jeg er en del større og sterkere enn han samtidig som jeg ikke vil overlate venninnen min til å bo her med sånne typer. Da gjør du det. Ville ikke brukt vold, selvom du er sterkere og større enn han, men hør på politiet. De vet vet sikkert best.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2013 #7 Skrevet 23. november 2013 Det er jeg som ordnet rom til han i denne leiligheten og jeg er god venn med huseieren, politiet sier jeg skal true han med anmeldelse og utkastelse. Det skjer ikke at jeg flytter ut herfra når jeg er en del større og sterkere enn han samtidig som jeg ikke vil overlate venninnen min til å bo her med sånne typer. Venninnen din er nok i gode hender hos huseieren Anonymous poster hash: d7679...76b
Strixvaria Skrevet 23. november 2013 #8 Skrevet 23. november 2013 (endret) Det er jeg som ordnet rom til han i denne leiligheten og jeg er god venn med huseieren, politiet sier jeg skal true han med anmeldelse og utkastelse. Det skjer ikke at jeg flytter ut herfra når jeg er en del større og sterkere enn han samtidig som jeg ikke vil overlate venninnen min til å bo her med sånne typer. Hvis du er god venn med huseieren bør det være en smal sak å få dette kreket kastet ut. Er for øvrig enig med politiet; jeg ville tatt meg en tur ned på politistasjonen mandag morgen og fått ting gjort. Anmeld tyveriene og meld ham og kompisen hans (hvis du har navn og signalement) for det - han er uansett medskyldig og navnet hans vil bli liggende i systemet. Skjønner at det er dødskjipt å få en slik 'takk' når man prøver å hjelpe folk, men det er dessverre mange uærlige sjeler der ute. Inntil fyren forhåpentligvis er ute av boligen, så vil jeg anbefale både deg og venninnen din å låse alle verdisaker inne på rommene deres dersom det er mulig (evt. oppbevare hos litt mer troverdige folk), og være ekstra observante når det gjelder eiendelene deres fremover. Dere har vært fryktelig naive til nå (beklager å måtte si det - tror ikke det er mange andre som ville tatt inn en vilt fremmed random utlending på 30+ som ikke engang snakker ordentlig norsk i kollektivet sitt sånn helt uten videre), men vær så snill å ta noen forholdsregler heretter, så dere ikke risikerer å miste enda mer dersom denne fyren kommer tilbake med nye kompiser som også er keene på nye klær, sko, parfymer og hva enn annet dere måtte ha av dyre, fine ting. Slike ting er uhyre lette å omsette også, vet du. Og han og kompisene kan låse seg inn når de vet at dere ikke er hjemme.. Endret 23. november 2013 av Strixvaria
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå