Suzy Skrevet 7. mai 2004 #1 Skrevet 7. mai 2004 Nå er jeg sint!!! Det vil si mest av alt er jeg litt redd og føler meg krenket Jeg ble oppringt på jobb for en halvtime siden av en mannsperson som kalte seg "syklist fra Heradsbygda" (bygd rett sør for her jeg bor og som lurte på om jeg bodde i det huset der gang og sykkelstien er ødelagt, noe jeg svarte bekreftende på (asfalten er borte på en bit fordi vi har måtte grave over for å få ned vann og kloakk). Han lurte på om vi hadde ansvaret for å reparere og jeg bekrefta igjen og forklarte at vi har fått beskjed om å vente til i år for at massene skal synke skikkelig på plass osv. Samtalen fortsatte slik: -Ja, da gjør dere noe med det snart da? -Det gjør vi, men hvem er det egentlig jeg snakker med, spør jeg. -Det kan være det samme - jeg er en syklist fra Heradsbygda. -Hvorfor kan du ikke si navnet ditt? -Det har ikke noe å si. Det kan vi ta en annen gang. -Jeg syns det er utidig av deg å ringe meg på denne måten og ikke kunne stå for det du sier. - Det er det samme det. "klikk" Heldigvis skrev jeg ned nummeret på diplayet og nå har jeg sporet opp hvor han ringte fra - en bedrift - og antagelig hvem han er (det var bare en der som bor i Heradsbygda ). Så hva gjør jeg nå? Ringer jeg tilbake og gir'n inn? Jeg er litt skjelven fordi jeg syntes hele greia var utrolig ubehagelig og jeg ble veldig utrygg. Bør nok vente til jeg er litt roligere før jeg eventuelt gjør noe. Måtte bare lufte ut litt... Overrreagerer jeg når jeg blir så redd? Jeg har hatt mye rare telefoner fra skrullinger opp gjennom tida - det kommer kanskje av det...? :-? :-( Og bare for å presisere så syns jeg spørsmålene hans var legitime, det var det at han ringer meg på jobb og anonymt som er problemet.
Orthia Skrevet 7. mai 2004 #2 Skrevet 7. mai 2004 Hvis du er sint og redd, kan det være godt å sørge for at du har overtaket. Ikke la en fjuskete mannsling skremme deg! Tror nok jeg ville ringt til typen, og sagt i en bitende tone at jeg ville ha meg frabedt å bli oppringt av mennesker som ikke engang hadde guts nok til å stå fram med navn. Hvis han hadde noe på hjertet, kunne han værsågod å si det på en skikkelig måte. Mennesker som oppfører seg sånn, er ofte litt feige, og de blir lett feiet av banen når folk konfronterer dem. Godt for din selvfølelse ville det også være. Lykke til!
Gjest gjesten Skrevet 7. mai 2004 #3 Skrevet 7. mai 2004 Gjør det du,Suzy. Ring den feigskiten og fortell han hva du mener om slike feige telefoner. Disse " Heradsingene " må du ikke la deg dupere av
Suzy Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #5 Skrevet 7. mai 2004 Gjør det du' date='Suzy. Ring den feigskiten og fortell han hva du mener om slike feige telefoner. Disse " Heradsingene " må du ikke la deg dupere av [/quote']
nessi Skrevet 7. mai 2004 #6 Skrevet 7. mai 2004 Enig med de andre her. Jeg hadde ringt han og fortalt at jeg visste hvem han er. Ikke la han få overtaket.
Suzy Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #9 Skrevet 7. mai 2004 Jeg får vel det da... :-( Jeg kan være innmari tøff på sånt, men i dag ble jeg skikkelig slått ut. Jeg har ikke ei god uke - det kommer vel av det... :-? Møkkamann! Jeg skulle ha sagt; "Du kan vel sykle midt i veien du som alle andre syklister?" og slengt på :evil: Suzy etterpåklok
Livets datter Skrevet 7. mai 2004 #10 Skrevet 7. mai 2004 Ringer jeg tilbake og gir'n inn? Nei, hev deg over det! Ikke bli forbannet og usaklig. Du vil ha mest igjen for å være saklig og beholde roen. Jeg synes godt du kan ringe (hvis du er sikker på at det er ham). Men si noe slikt som: "Ja, goddag. Det er "Tove Hansen" fra ..... Jeg følte at vi ikke ble helt ferdige med samtalen på "torsdag", og ville bare informere om hva vi har planlagt rundt dette..." Da blir han nok paff, tenker jeg!
Gjest care Skrevet 7. mai 2004 #11 Skrevet 7. mai 2004 Nei, hev deg over det! Ikke bli forbannet og usaklig. Du vil ha mest igjen for å være saklig og beholde roen. Jeg synes godt du kan ringe (hvis du er sikker på at det er ham). Men si noe slikt som: "Ja, goddag. Det er "Tove Hansen" fra ..... Jeg følte at vi ikke ble helt ferdige med samtalen på "torsdag", og ville bare informere om hva vi har planlagt rundt dette..." Da blir han nok paff, tenker jeg! Helt enig, vær avbalansert og vis beherskeles. Det tror jeg setter han ut.
Suzy Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #12 Skrevet 7. mai 2004 Hadde vært morsomt Livets Datter! Vi ble egentlig ferdig med temaet for oppringingen - og det hadde jeg ikke noe problem med heller. Jeg ble sint og lei meg fordi han ringte anonymt for å ta opp noe jeg ikke hadde hatt noe problem med å snakke om uansett. Det er veldig realt og spørre, men en slik telefon blir en underliggende trussel syns jeg... Kunne tenkt meg å ringe og si at jeg bare ville være sikker på at jeg visste hvem jeg forholdt meg til og at jeg opplevde det som svært ubehagelig å bli kontaktet anonymt. Jeg ville deretter spørre om han ikke mente det han tok opp var et legitimt problem ettersom han ikke ville stå fram og om han tenkte på belastningen jeg følte når jeg ble kontakta på det viset.
Dreyer Skrevet 7. mai 2004 #13 Skrevet 7. mai 2004 Hm, lurer på hvorfor han ringte, sånn egentlig. Var det bare for å få deg til å bekrefte at du er den ansvarlige for hullet i veien - slik at det neste du kan vente deg er et erstatningskrav fra "skadet syklist fra Heradsbygd"???
Suzy Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #14 Skrevet 7. mai 2004 Hm, lurer på hvorfor han ringte, sånn egentlig. Var det bare for å få deg til å bekrefte at du er den ansvarlige for hullet i veien - slik at det neste du kan vente deg er et erstatningskrav fra "skadet syklist fra Heradsbygd"??? Jeg fikk følelsen av at han ville ta kontakt igjen om det ikke var retta opp senere - og dermed ha god grunn til å kjefte på meg...? Han ville sikkert at jeg skulle føle meg utrygg og skyldbetynget. Utrygg lyktes han med, men ikke skyldbetynget :-?
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #15 Skrevet 7. mai 2004 Alternativt kunne du jo be Suzy-mannen om å ta en litt brisk telefon og be ham ringe ham neste gang, men at han godt kan ta seg en tur innom en kveld hvis det var noe som burde sies ansikt til ansikt 8) Ikke det at du ikke tøff nok, Suz
Gyldenløwe Skrevet 7. mai 2004 #16 Skrevet 7. mai 2004 Siste var meg, da. Glemte å logge meg inn idag :-)
Suzy Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #17 Skrevet 7. mai 2004 Alternativt kunne du jo be Suzy-mannen om å ta en litt brisk telefon og be ham ringe ham neste gang, men at han godt kan ta seg en tur innom en kveld hvis det var noe som burde sies ansikt til ansikt 8) Ikke det at du ikke tøff nok, Suz Ja jeg er jo det! Tipper Mannen hadde skremt livet av ham *bilder i hodet* Nei - skal spise lunsj først også skal jeg ringe og være isdronning og slemme-slem!
Orthia Skrevet 7. mai 2004 #18 Skrevet 7. mai 2004 Alternativt kunne du jo be Suzy-mannen om å ta en litt brisk telefon og be ham ringe ham neste gang, men at han godt kan ta seg en tur innom en kveld hvis det var noe som burde sies ansikt til ansikt 8) Hadde heller gjort det selv. Hele vitsen med å ringe er jo å vise at man ikke lar seg skremme, og da virker det mot sin hensikt å sende "musklene" inn...
Suzy Skrevet 7. mai 2004 Forfatter #19 Skrevet 7. mai 2004 Jepp - føler også at jeg bør gjøre det selv. Han vet het sikkert hvem jeg er fordi jeg har en synlig jobb - men det er viktig å markere at jeg ikke dermed syns det er OK med slike måter å henvende seg på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå