AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Hei blir ca.20-25 stk. i mitt bryllup. Og lurer rett å slett på hvor mange kaker er nok? Skal ha koldtbord så følger med karamellpudding,sjokolademouse, fruktblanding og ostefat. Senere på kvelden: Bryllupskake blir noe sjokolade. Famile baker: -Ostekake -Mandelkake med gul krem -Gullerotkake Det skal vel holde i lange baner? Anonymous poster hash: 16c87...efe
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Synes du bør ha et par kaker til, for å få inn flere typer. Fire kaker på 25 personer er uansett litt lite, du burde ha minst 6 stk synes jeg. Anonymous poster hash: 4225c...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Dette kommer litt an på endel ting. Er det mange kakespisere i familien, ville jeg definitivt hatt fler. Hvor lang tid det er mellom middag og kakebord har MYE å si, er det 3 timer så vil det mye mer kake enn om det f.eks. bare er en time. Om dette skal ha mer, så savner jeg noe friskt og mindre "traust" og kremete på kakebordet, vet at mange setter pris på det. Ostekake, bærkake, frisk frukt, moussekake, makroner, pavlova... mulighetene er mange Og har dere husket å tenke på noe til eventuelle allergikere o.l.? Lett å glemme Anonymous poster hash: 609a1...71d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Dette kommer litt an på endel ting. Er det mange kakespisere i familien, ville jeg definitivt hatt fler. Hvor lang tid det er mellom middag og kakebord har MYE å si, er det 3 timer så vil det mye mer kake enn om det f.eks. bare er en time. Om dette skal ha mer, så savner jeg noe friskt og mindre "traust" og kremete på kakebordet, vet at mange setter pris på det. Ostekake, bærkake, frisk frukt, moussekake, makroner, pavlova... mulighetene er mange Og har dere husket å tenke på noe til eventuelle allergikere o.l.? Lett å glemme Anonymous poster hash: 609a1...71d ...og der så jeg at du har jo allerede nevnt både ostekake og frukt! Beklager, har visst ikke drukket nok kaffe i dag! Anonymous poster hash: 609a1...71d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Vi hadde marsipankake, ostekake og sjokoladekake. Var 23 stk og holdt i lange baner. Anonymous poster hash: bf899...30d
Gjest Hjertesukk Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Jeg ville regnet 5 kaker på 25 personer Da har du regnet at hver person vil spise 5 kakestykker.. som er MYE. men samtidig ville jeg ikke turt å ha noe mindre.. Det verste må være om alle kakene blir spist opp! (Noe som egentlig er helt sprøtt.. men men, bryllup skal jo være en stor fråtsefest hihi).
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Jeg ville regnet 5 kaker på 25 personer Da har du regnet at hver person vil spise 5 kakestykker.. som er MYE. men samtidig ville jeg ikke turt å ha noe mindre.. Det verste må være om alle kakene blir spist opp! (Noe som egentlig er helt sprøtt.. men men, bryllup skal jo være en stor fråtsefest hihi). FEM kakestykker pr pers er jo helt vilt. Ingen spiser så mye. Anonymous poster hash: bf899...30d 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 FEM kakestykker pr pers er jo helt vilt. Ingen spiser så mye. Anonymous poster hash: bf899...30d Nei, men alle vil kanskje smake på hver kake. Dumt når den siste personen i køen kommer frem, og det bare er 1-2 kaker å velge imellom. Anonymous poster hash: c51b7...e71 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Nei, men alle vil kanskje smake på hver kake. Dumt når den siste personen i køen kommer frem, og det bare er 1-2 kaker å velge imellom. Anonymous poster hash: c51b7...e71 Alle kan umulig klare å smake på hver kake om det er fem kaker... Folk velger det de synes er best, og prøver å stappe i seg et stykke til av en av de andre kakene. De som prøver seg på stykke nr. 3 er heller sjelden vil jeg påstå. Anonymous poster hash: bf899...30d 2
Gjest Ishus Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 Det kommer helt an på hvor glad i kaker familiene er. I min familie er det mange kakespisere og det er det i kjæresten mins også. Og i alle bryllup jeg har vært /jobbet (mange) så har de fleste smakt på flere enn et par kaker. Det er flaut å gå tom for kaker, i verste fall kan jo de fleste fryses
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #11 Skrevet 25. november 2013 5 kaker på 25 gjester? Det var da utrolig mye. Sjeldent det finnes folk som spiser så mye kaker. Men hvis kakene er små, så går det vel. Men et spm (ikke meningen å kapre tråden din, ts); jeg skal ha 250-300 gjester i mitt bryllup. Hvor mange kaker tenker dere vil være nok? Er en stund til jeg skal gifte meg, men jeg bør begynne å tenke og planlegge litt med en så stor gjesteliste.Anonymous poster hash: e0991...7a3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #12 Skrevet 25. november 2013 Ville sagt 5 kaker til TS. Det er aldeles ikke mye. Anonymous poster hash: 2e3ed...ab5 1
heiduderborte Skrevet 25. november 2013 #13 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville fylt på litt mer, for å være sikker på at det ikke blir tomt. 1
Portvinpiken Skrevet 25. november 2013 #14 Skrevet 25. november 2013 5 kaker på 25 gjester? Det var da utrolig mye. Sjeldent det finnes folk som spiser så mye kaker. Men hvis kakene er små, så går det vel. Men et spm (ikke meningen å kapre tråden din, ts); jeg skal ha 250-300 gjester i mitt bryllup. Hvor mange kaker tenker dere vil være nok? Er en stund til jeg skal gifte meg, men jeg bør begynne å tenke og planlegge litt med en så stor gjesteliste.Anonymous poster hash: e0991...7a3 Etter denne tråden å dømme bør du vel da ha ca 94 store kaker à 16 stykker pr. kake. Tatt i betraktning at de renger 5 stykker kake per person :-). Om du skal ha 300 gjester. 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #15 Skrevet 25. november 2013 Det kommer jo an på. Personlig synes jeg det hørtes litt lite ut. Der jeg bor er det vanlig med mange kaker. Jeg har vært i bryllup i Oslo hvor det har vært 120 gjester og da var det bryllupskake + noen til (2-4 hvis jeg ikke husker feil). Så har jeg vært i bryllup i Geiranger (jeg bor et annet sted på Sunnmøre) hvor det var ca 100 gjester og 3-4 langbord fyllt med kaker. Sist et av barna mine feiret bursdag og hadde familieselskap var vi 15 stk, og vi hadde 8 kaker/desserter.. Det blir mye rester av sånt. Jeg ville sett an hva som er vanlig, kanskje slengt på en kake mer enn det du tror er passelig bare for å være sikker. Anonymous poster hash: def42...485 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2013 #16 Skrevet 25. november 2013 Et kakebord skal jo bugne! Det skal være mye å velge mellom, og det skal være noe til overs. Det er jo derfor man har etterpålag! Det er jo ingen som sier at dere skal spise opp alle kakene, at det skal være tomt - det ser ganske stusslig ut dersom det skjer. Hilsen kakeelskende sunnmøring. Anonymous poster hash: 4225c...b8b 1
Portvinpiken Skrevet 25. november 2013 #17 Skrevet 25. november 2013 Om noe er tomt så ser jeg det som at folk likte maten/kakene. Kulturforskjeller antagelig :-)
mia pia Skrevet 26. november 2013 #18 Skrevet 26. november 2013 Altså.. Hvordan får dere til at 5 kaker utgjør 5 kakestykker per person, hvis det er 25 personer? 5 kakestykker * 25 personer = 125 kakestykker. 125 kakestykker : 5 kaker = 25 kakestykker per kake.. Må jo være veldig store kaker da? 2
Fantomina Skrevet 26. november 2013 #19 Skrevet 26. november 2013 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina
kalinka85 Skrevet 29. november 2013 #20 Skrevet 29. november 2013 3 usle kaker på 25 gjester synes jeg er gjerrig og smålig. Man sparer ikke på kakene i et bryllup. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå