Gå til innhold

Hadde bedre tid før jeg fikk pc......du også?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fri på jobben. Sto opp tidlig. Hentet avisen og koste meg med avis,frokost og kaffe.

Så tok jeg frem c og krøllet meg i en stol, og siden har jeg sittet der med pc. Ikke gjort noe i huset, selv om det trengs.

Klokken er halv to. Surret rundt på nettet.

Før gjorde jeg noe,og fikk gjort mye på de timene som har gått.

Da tok jeg med meg en riksavis når jeg handlet. Nå leses de å nett.

Jeg er nok en misbruker av pc. Jeg bør avvennes.

Nå skal jeg slå av,ta en dusj og komme meg ut og handle.

Ha en god dag.

Anonymous poster hash: dcc53...410
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det bedre før sambo ble avhengig av pc! Stjeler utrolig mye tid, har lyst og kaste hele pc'en i søppelet!

Skrevet

Har hatt PC siden jeg var 5 nå er jeg 30, og spiller litt etter kidsa sover, men liker mest å grave meg ned i sofaen med pledd , te og en god bok:)

Skrevet

Det er lett å bli avhengig av. Jeg har lyst til å tenne stearinlys og lese en god bok, men her sitter jeg. Klistret til PC-skjermen; hekta på en ny serie;)

Skrevet

Enig. Lei av internett.. Stjeler altfor mye tid.

Anonymous poster hash: 3246c...9a0
Gjest Funky Punk
Skrevet

Har like god tid som før. Handler om interesser og prioritering av tiden sin bare.

Min interesse har alltid vært pc-spill, før pc'en kom så var det andre typer spill jeg spilte med kompiser. Ikke noe forandret, bortsett fra at vi spiller på pc og ikke med terninger :)

Får tid til alt annet jeg skal/vil gjøre i løpet av en dag også

Skrevet

Stakkars ungene, går for lut og kaldt vann pga data. Ja jeg bruker mye tid jeg og, men etter barnas leggetid. Det er en tidstyv ja. Nå ser jeg på julefilmer. Elsker julefilmer og bare må se dem i november og frem til jul.

Anonymous poster hash: 6840a...e46
Skrevet

Stakkars ungene, går for lut og kaldt vann pga data. Ja jeg bruker mye tid jeg og, men etter barnas leggetid. Det er en tidstyv ja. Nå ser jeg på julefilmer. Elsker julefilmer og bare må se dem i november og frem til jul.

Anonymous poster hash: 6840a...e46

Alene hjemme og sånn?

Anonymous poster hash: 04529...ec7

Skrevet

Kjenner meg igjen, ja...

Det er dog ikke pcn som er problemet, men internett uten tellerskritt. "I gamle dager" da man betalte for hvert minutt på nett, så klarte jeg fint å holde nettbruken til maks en time av gangen.

Anonymous poster hash: 99055...046
Skrevet

Jeg også, føler meg avhengig av internett... Prøver å gjøre noe med det, noen dager holder jeg meg unna, men nå er jeg jo her igjen... Prøve igjen i morgen? :)

Merker at jeg får mye bedre tid når jeg ikke sitter på dataen, og plutselig får jeg mer overskudd til å ta oppvask/rydde osv..

Skrevet

Jeg synes at å skylde på PC-en blir litt upresist. Det er ikke datamaskinen i seg selv som har skylden. Mange av de tingene en gjør på PC ville en likevel ha gjort, selv om man ikke hadde PC. Tv-serier kan man se på en tv eller på en mobil enhet for den del, spille kan man gjøre på konsoller, lese aviser kan man gjøre fysisk - og jeg ser ikke helt hvorfor det er et større problem å gjøre det på en PC.

Jeg tror at i den grad man skal gi noe «skylden», så må det være tilgjengeligheten, og da er det nærliggende å se til internett. De aller fleste har nå tilgang med høy hastighet, og da har man tilgang til mengder av informasjon, spill, serier og annen underholdning. Si at du får en ny PC og ikke har internett-tilgang. Hvor mye tid ville du da ha brukt foran den?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes at å skylde på PC-en blir litt upresist. Det er ikke datamaskinen i seg selv som har skylden. Mange av de tingene en gjør på PC ville en likevel ha gjort, selv om man ikke hadde PC. Tv-serier kan man se på en tv eller på en mobil enhet for den del, spille kan man gjøre på konsoller, lese aviser kan man gjøre fysisk - og jeg ser ikke helt hvorfor det er et større problem å gjøre det på en PC.

Jeg tror at i den grad man skal gi noe «skylden», så må det være tilgjengeligheten, og da er det nærliggende å se til internett. De aller fleste har nå tilgang med høy hastighet, og da har man tilgang til mengder av informasjon, spill, serier og annen underholdning. Si at du får en ny PC og ikke har internett-tilgang. Hvor mye tid ville du da ha brukt foran den?

Den tiden som trengs for å få den på nett!

..og, når den er oppe: Say goodbye to all your time.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...