Gå til innhold

Hjelp. Kjæresten min har blitt arrestert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med kjæresten min igår på telefonen og sa jeg var på vei til trening og at jeg skulle ringe han opp igjen etter dette. Etter en times tid prøvde jeg å ringe han igjen, men ingen svar. Jeg fortsatte i flere timer, da han alltid tar tlf. Fortsatte å ringe til 3-tiden på natten men ikke svar på verken mld eller anrop.

Idag når jeg våknet hadde jeg heller ikke fått noe svar. Jeg ringte broren hans og han sa han hadde blitt arrestert igår kveld, bare neon minutter etter jeg snakket med han før jeg var på vei til trening.

Jeg vil vite hva som skjer. Kan jeg ringe politiet og spørre eller vil de bare drite i meg? Har jeg ikke lov å få snakket med han? Hjelp, vet ikke hva jeg skal gjøre. :(

Anonymous poster hash: d1e0d...60f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har han blitt arrestert for da? Antar at det spørs på omstendighetene..sa ikke broren noe mer enn som så?

Skrevet

Du kan ikke ringe og spørre hva han er arrestert for - naturlig nok. Det handler om personvern. Han kan be om å få ringe deg, men det er det langt fra sikkert at han får lov til. Du kan jo alltids forsøke å ringe og be dem videreformidle til ham at du lurer, men det er antagelig kjipere for ham enn nødvendig.

Jeg synes det er litt rart at han ikke ba broren sin (eller noen andre) om å ringe deg med beskjeden, men at han prioriterer å varsle nærmeste familie er det ikke så vanskelig å forstå.

Det må uansett være mistanke om noe ganske alvorlig dersom han ikke slipper ut i løpet av dagen i dag, når han nå allerede har tilbrakt en natt der.

Anonymous poster hash: 8e6a9...ed2
  • Liker 5
Skrevet

Han hadde en del hasj i huset. som politiet mest sannsynlig var blitt tipset om, så de kom på døren. (Det er ikke snakk om sinnsyke mengder hasj, kanskje en 40-50 gram)

Så jeg vet hvorfor han ble arrestert. Men det jeg lurer på er hva som skjer nå, om han kommer i fengsel eller når han slipper ut. Hvorfor har han ikke ringt meg, og hvorfor er det ingen som gidder å si ifra om noenting. JEG måtte ringe broren for å i det hele tatt få vite at han var blitt arrestert. Er så jævli forbanna nå. Er det noen som har peiling. Jeg har aldri vært innblandet med noe politigreier før, så jeg vet INGENTING.

• Liker 1
Skrevet

bump

Skrevet

Det kan vel ikke vi svare på. Du må nok bare vente og se om han får kontakte deg.

Anonymous poster hash: 39b23...3a0
Skrevet

Han hadde en del hasj i huset. som politiet mest sannsynlig var blitt tipset om, så de kom på døren. (Det er ikke snakk om sinnsyke mengder hasj, kanskje en 40-50 gram) Så jeg vet hvorfor han ble arrestert. Men det jeg lurer på er hva som skjer nå, om han kommer i fengsel eller når han slipper ut. Hvorfor har han ikke ringt meg, og hvorfor er det ingen som gidder å si ifra om noenting. JEG måtte ringe broren for å i det hele tatt få vite at han var blitt arrestert. Er så jævli forbanna nå. Er det noen som har peiling. Jeg har aldri vært innblandet med noe politigreier før, så jeg vet INGENTING. Anonymous poster hash: d1e0d...60f

Ettersom det ikke er snakk om store mengder, vil han sannsynligvis slippe ut i dag eller i morgen. Når det gjelder hvilken straff han får, avhenger dette av om det foreligger tidligere forbrytelser osv. Dersom det bare er snakk om den hasjen han ble tatt med i dag, og han ikke har begått alvorlige narkotikalovbrudd tidligere, får han mest sannsynlig samfunnsstraff.

Håper det ordner seg, og du snart hører fra ham - det høres ut som en vanskelig situasjon å være i,

Anonymous poster hash: 26219...f53

Skrevet

Får bare bot om det er snakk om 40-50 gram. Har selv blitt arrestert med lignende mengder. Man fåe ikke samfunnsstraff flr så lite. ;)

Anonymous poster hash: 9fb2b...81d

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min ble arrestert en gang, og jeg fikk ikke vite noen ting. I ettertid har han fortalt at han kun fikk snakke med advokat de første dagene. Jeg ringte til politistasjonen og ba om å bli satt over til den personen som er satt opp som etterforskningsleder i sakspapirene til kjæresten min. Gjennom han fikk jeg navnet på advokaten hans. Vet ikke om det var en glipp av han å fortelle, kan godt hende at jeg egentlig ikke fikk lov til å vite noe som helst. Jeg ringte hvertfall advokaten og fikk vite at kjæresten min satt i varetekt og skulle i fengslingsmøte om to dager. Han kunne ikke si hva saken gjalt, men han sa hvertfall at anklagene ikke er berettiget og at alt kom til å ordne seg. Jeg fikk tidene for fengslingsmøtet og dukket opp på tinghuset to dager senere. Heldigvis ble han sluppet ut med en gang, var noen idioter av noen folk som hadde "tystet" på han for noe han ikke hadde noe med og da alibi ble lagt frem i retten ble han sluppet ut. Skjønner hvordan du har det nå, det er helt grusomt å ikke vite. Jeg gråt i to døgn og så for meg at han kom til å sitte inne i flere år... Ante jo ikke hva det gjalt!!! Lykke til:)

Anonymous poster hash: ab45b...ae3

Skrevet

Men det jeg lurer på er hva som skjer nå, om han kommer i fengsel eller når han slipper ut. Hvorfor har han ikke ringt meg, og hvorfor er det ingen som gidder å si ifra om noenting.

Han dømmes neppe til ubetinget fengsel, akkurat, med mindre de i tillegg til hasjfunnet også kan knytte ham opp mot dealing i større skala. Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for.

Grunnen til at han ikke har ringt deg er at han sitter i fengsel. Du forstår jo at man ikke har mobilen i lomma i fengsel, og du vet vel også at man ikke bare kan ringe som man vil. Man får et visst antall samtaler, hvis man i det hele tatt får noen, og da varsler man gjerne familien. Det jeg reagerer på er at ikke broren hans har blitt bedt om å videreformidle dette til deg.

Rent formelt er du, som "bare" er kjæreste, ikke hans nærmeste. Juridisk, altså. Derfor varsles ikke du direkte. Men som sagt, det hadde vel vært vanlig at han bare familien om å si fra til deg om dette.

Anonymous poster hash: 8e6a9...ed2

• Liker 2
Skrevet

Han har det nok veldig kaotisk oppi hodet sitt nå, så jeg ville ikke lagt så mye vekt på at han ikke har fått formidlet beskjeden videre til deg.

Han kommer nok hjem idag, så du får bare finne på noe for å holde deg distrahert imens :)

Anonymous poster hash: ef52e...bae
Skrevet

Det er nok på grunn av noe mer enn oppbevaring av 40-50 gram hjemme hvis han ble pågrepet på vei til trening. Da må det jo være på grunn av en etterforskning. De ville ikke tatt ham inn en gang for så liten mengde.

Du må nesten være tålmodig og se hva som skjer, men vurder forholdet! Og han må i hvert fall være ærlig med deg.

Anonymous poster hash: 33cbb...af6

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Daenerys, mod.

Skrevet

Det er nok på grunn av noe mer enn oppbevaring av 40-50 gram hjemme hvis han ble pågrepet på vei til trening. Da må det jo være på grunn av en etterforskning. De ville ikke tatt ham inn en gang for så liten mengde.

Anonymous poster hash: 33cbb...af6

Kommer an på hvor du bor, men det er ikke unormalt å holdes over natta for mindre mengder. Ett sted må de starte, hvis de skal forsøke å vri folk for eventuelt større mengder.

Som kjæreste eller samboer har du ikke krav på å få vite noe som helst, så du må bare vente til han kontakter deg, evt spørre broren hans.

Anonymous poster hash: 0e1b4...d9f

Skrevet

Han hadde en del hasj i huset. som politiet mest sannsynlig var blitt tipset om, så de kom på døren. (Det er ikke snakk om sinnsyke mengder hasj, kanskje en 40-50 gram)

Så jeg vet hvorfor han ble arrestert. Men det jeg lurer på er hva som skjer nå, om han kommer i fengsel eller når han slipper ut. Hvorfor har han ikke ringt meg, og hvorfor er det ingen som gidder å si ifra om noenting. JEG måtte ringe broren for å i det hele tatt få vite at han var blitt arrestert. Er så jævli forbanna nå. Er det noen som har peiling. Jeg har aldri vært innblandet med noe politigreier før, så jeg vet INGENTING.

Du har ingenting med hva som skjer nå.

• Liker 1
Skrevet

Det de gjør, er å kle han naken, sjekke han opp i rumpen, holde han i en celle.

MEN, du er kjæresten hans, så du har lov til å ringe dem. Kontakt politidistriktet, de er hyggelige skal du se.

Anonymous poster hash: 43e88...e99
Skrevet

Du har ingenting med hva som skjer nå.

Kjæreste og samboer: Jo. Beklager gjest.

• Liker 1
Skrevet

Kjæreste og samboer: Jo. Beklager gjest.

Nei, politiet har ingen opplysningsplikt til kjæreste/samboer.

Skrevet

Nei, politiet har ingen opplysningsplikt til kjæreste/samboer.

Nei, men politiet får jo dama hans i kontakt med kjæreste/samboer da :fnise: herregud

Skrevet

Nei, men politiet får jo dama hans i kontakt med kjæreste/samboer da :fnise: herregud

Det er vel ikke hva det her handler om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...