AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 I det siste har jeg vært litt "på flørter'n" med en som er 8 år eldre enn meg. (Som dere skjønner; han er 27 - jeg 19. Jeg blir 20 like etter han fyller 28 på nyåret) Først den mentale biten: Jeg har alltid fått høre at jeg har vært moden for alderen. Folk som ikke kjenner meg, får "sjokk" når de får høre at jeg bare er 19. Bare den siste uken har jeg fått høre at de trodde jeg i hvertfall var 23. Bare for å understreke dette, kan jeg legge til at jeg har fått en slags "leder-stilling" der jeg jobber deltid (er heltidsstudent), kun noen måneder etter jeg begynte. "Flørten" er delvis på nivå som en gjennomsnittlig 27-årig mann, delvis mer umoden. Heldigvis er han moden på de "viktige" tingene, som i jobb og i sosiale settinger. Så den seksuelle biten: Han har i grunn gitt klart uttrykk for at han har lyst på meg. Men så tenker jeg; Er dette oppriktig? Jeg har ikke spurt, men sannsynligvis er han ganske seksuelt erfaren. Jeg derimot, er så godt som jomfru (ser man bort i fra en voldtekt. Og ikke får å skryte/være innbilsk, men det mangler ikke på tilbudene. Jeg blir bare ikke med første og beste hjem. Selv ikke i fylla.) SÅ: Hva finner han attraktivt med det? Er jomfruer attraktive selv for seksuelt erfarne menn? Jeg er så lei av at folk hele tiden skal påpeke aldersforskjellen. Men høres det ut som han oppriktig kan finne meg av interesse, selv om jeg er såpass ung (men "gammel" til sinns)? Anonymous poster hash: 156f0...cbd
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Det kan være ekte, men ærlig talt er vel 8 år litt for mye. 5 år er vel egentlig mask. Du må tenke deg at menn har lavare forventa levealder og. Anonymous poster hash: 4d616...f1b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Syns ikke det er noe særlig aldersforskjell når begge er i 20årene, som du er nå om sånn 2 mnd hvis jeg forstår rett. Igjen; tror ikke at folk ''tenner'' eller ikke tenner så mye på om noen er jomfru eller ikke, det går vel heller på hvem du er som person. Men jeg ville ikke bare gitt meg opp på den måten, uavhengig om han er oppriktig interessert eller ikke. For det første er det litt mer spenning når man holder seg litt tilbake på det seksuelle området, for det andre; hvis du vil føle deg noenlunde trygg på ham bør dere være i et offisielt forhold før du ligger med ham. Anonymous poster hash: d0c67...29c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Jeg blir ofte overrasket når jeg hører alderen, så har sluttet å gjette. Folk er så forskjellige, det viktigste er at dere har kjemi. Lykke til. prøv. Anonymous poster hash: 7e967...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Han vil pule deg fordi du er veldig ung og uerfaren. Menn tenner desverre på sånn.... Anonymous poster hash: 69df7...d09 4
Gjest Reza08 Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Ja, tror nok at en mann på 27 kan ha et snev av interesse for ei dame på 19. Bare for å ta et eksepel så var jo Ingvild og Endre fra Farmen sammen i et års tid. Der var hun 19 og han 27. Vil ikke se noe problem i dette, så fremt dere har en god kjemi med hverandre.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Det kan være ekte, men ærlig talt er vel 8 år litt for mye. 5 år er vel egentlig mask. Du må tenke deg at menn har lavare forventa levealder og. Anonymous poster hash: 4d616...f1b Hallo? Så f.eks en 80åring og 88åring kan ikke være sammen? Hadde alle hørt på det rådet hadde ikke jeg vært født, for pappa er jo 9 år eldre enn mamma, så HELDIGVIS er det ikke noe maks 5 år regel i kjærlighet. Igjen, alder jevner seg ut med tiden, hvis f.eks en 30åring og 35åring er sammen, tenker absolutt ingen over det, for de er jo like gamle, men hvis f.eks en 14 åring og en 19 åring hadde hatt noe på gang ville 19åringen blitt stemplet som pedofil (noe h*n ville vært). Også har du igjen flere som reagerer på at en 20 åring og en 35åring er sammen, enn som reagerer på at en 30åring og 45åring er sammen. I TS sitt tilfelle er det en del aldersforskjell ja, men ikke til den grad at det blir ''ekkelt'' eller ''galt'' på noe som helst måte. Anonymous poster hash: d0c67...29c 1
Marie90 Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Poenget er sjelden hvorvidt noen er "modne for alderen". Selv om mange unge jenter er det, så kompenserer det ikke for mangel på livserfaring, og selvsagt erfaring med menn. Det er en grunn til at enkelte menn peiler seg inn yngre jenter - de har ikke "been around the block", de kan ikke se røde flagg på samme måte eller filtrere ut menn som ikke tar dem seriøst. Han er i en alder hvor mange av hans kamerater og kolleger finner kvinner de slår seg til ro med. Dere er i helt forskjellige livsfaser. Aldersforskjell må ses i perspektiv av alderen man har. De neste årene er de viktigste utviklingsmessig - du forandrer deg mer i løpet av tyveårene enn noen annen periode. 8 år er ikke et problem dersom man selv er ferdig med den perioden (en kvinne i midten av tyveårene kan f.eks. date en i tredveårene), men når du er under 20 synes jeg det er et for stort gap. 8
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Jeg selv er 19 (blir 20 i desember) og er sammen med verdens herligste mann på 29, vi har vært sammen i snart 2 og et halvt år, og vi har det fortsatt kjempefint sammen Og her var det ikke sånn at han prøvde seg på meg kunn fordi jeg var ung altså. Han syntes nemlig jeg var for ung i begynnelsen når jeg prøvde meg på han, men så ble han jo forelsket i meg til slutt, også ble vi sammen Men vi har kjent hverandre veldig godt i mange år da. Anonymous poster hash: 9f642...ae4 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 Poenget er sjelden hvorvidt noen er "modne for alderen". Selv om mange unge jenter er det, så kompenserer det ikke for mangel på livserfaring, og selvsagt erfaring med menn. Det er en grunn til at enkelte menn peiler seg inn yngre jenter - de har ikke "been around the block", de kan ikke se røde flagg på samme måte eller filtrere ut menn som ikke tar dem seriøst. Han er i en alder hvor mange av hans kamerater og kolleger finner kvinner de slår seg til ro med. Dere er i helt forskjellige livsfaser. Aldersforskjell må ses i perspektiv av alderen man har. De neste årene er de viktigste utviklingsmessig - du forandrer deg mer i løpet av tyveårene enn noen annen periode. 8 år er ikke et problem dersom man selv er ferdig med den perioden (en kvinne i midten av tyveårene kan f.eks. date en i tredveårene), men når du er under 20 synes jeg det er et for stort gap. Litt uenig her, som oftest er det slik, men ikke alltid. Pga. turbulent oppvekst fikk jeg tidlig livserfaringen man gjerne skulle vært foruten tidlig i tenårene, men jeg vokste veldig pga. dette og det utviklet meg til den personen jeg er idag. Jeg slo meg til ro som 18åring, og gift som 22åring, er idag 29år og veldig lykkelig gift. Desutten er TS 20 rett over nyåret, så hvorfor skal hun sette det på pause for 2 måneder? Tull. Ikke alle bryr seg så mye om alder, i slike tilfeller er det irrelevant. Begge er myndig og voksen etter norsk lov, og begge har en god kjemi. Følg hjertet Betyr ikke at du bør ha sex før dere er i et stabilt forhold. Anonymous poster hash: d0c67...29c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 Poenget er sjelden hvorvidt noen er "modne for alderen". Selv om mange unge jenter er det, så kompenserer det ikke for mangel på livserfaring, og selvsagt erfaring med menn. Det er en grunn til at enkelte menn peiler seg inn yngre jenter - de har ikke "been around the block", de kan ikke se røde flagg på samme måte eller filtrere ut menn som ikke tar dem seriøst. Han er i en alder hvor mange av hans kamerater og kolleger finner kvinner de slår seg til ro med. Dere er i helt forskjellige livsfaser. Aldersforskjell må ses i perspektiv av alderen man har. De neste årene er de viktigste utviklingsmessig - du forandrer deg mer i løpet av tyveårene enn noen annen periode. 8 år er ikke et problem dersom man selv er ferdig med den perioden (en kvinne i midten av tyveårene kan f.eks. date en i tredveårene), men når du er under 20 synes jeg det er et for stort gap. Jeg er uenig med deg. Det er som regel en grunn til at man er moden for alderen. Ja, han er i en alder der mange slår seg til ro, men det betyr ikke at han er klar for å gjøre det samme. For å bruke min egen mor som eksempel, hadde hun to barn på 5 og 3 år da hun var i samme alder. De fleste av venninnene hennes fikk barn i slutten av tjueårene. Så det er forskjell på folk. Han har klart og tydelig sagt at han ikke er klar for å få barn ennå. Ikke føler han seg "voksen nok", og ikke passer det på grunn av jobben hans. Jeg er heller ikke klar. Men skulle det bli oss to, føler jeg på ingen måte at livet er forbi selv om han har levd noen år lengre. Det betyr ikke nødvendigvis at han er på et annet stadie i livet enn meg. Det handler nemlig om modenhet. Anonymous poster hash: 156f0...cbd 2
Druid Skrevet 14. november 2013 #12 Skrevet 14. november 2013 Poenget er sjelden hvorvidt noen er "modne for alderen". Selv om mange unge jenter er det, så kompenserer det ikke for mangel på livserfaring, og selvsagt erfaring med menn. Det er en grunn til at enkelte menn peiler seg inn yngre jenter - de har ikke "been around the block", de kan ikke se røde flagg på samme måte eller filtrere ut menn som ikke tar dem seriøst. Han er i en alder hvor mange av hans kamerater og kolleger finner kvinner de slår seg til ro med. Dere er i helt forskjellige livsfaser. Aldersforskjell må ses i perspektiv av alderen man har. De neste årene er de viktigste utviklingsmessig - du forandrer deg mer i løpet av tyveårene enn noen annen periode. 8 år er ikke et problem dersom man selv er ferdig med den perioden (en kvinne i midten av tyveårene kan f.eks. date en i tredveårene), men når du er under 20 synes jeg det er et for stort gap. Jeg er ikke enig i en eneste ting hun her skriver. Poenget er stort sett alltid på hvilket modenhetsnivå man er, nesten aldri reell alder. Det har noe med at når man typisk har høy modenhetsalder i forhold til reell alder så er det en bevegrunn til dette. Det pleier å være reelle livserfaringer som drar deg opp. Videre ser det ut som par som søker sammen der den yngste er på noenlunde samme modningsalder som den eldste, vil typisk overleve lengre enn motsatt. De som strekker seg opp , søker i større grad mot det tradisjonelle, de som strekker seg ned mer for utradisjonelle og det er enklere å leve tradisjonelt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #13 Skrevet 14. november 2013 Jeg er uenig med deg. Det er som regel en grunn til at man er moden for alderen. Ja, han er i en alder der mange slår seg til ro, men det betyr ikke at han er klar for å gjøre det samme. For å bruke min egen mor som eksempel, hadde hun to barn på 5 og 3 år da hun var i samme alder. De fleste av venninnene hennes fikk barn i slutten av tjueårene. Så det er forskjell på folk. Han har klart og tydelig sagt at han ikke er klar for å få barn ennå. Ikke føler han seg "voksen nok", og ikke passer det på grunn av jobben hans. Jeg er heller ikke klar. Men skulle det bli oss to, føler jeg på ingen måte at livet er forbi selv om han har levd noen år lengre. Det betyr ikke nødvendigvis at han er på et annet stadie i livet enn meg. Det handler nemlig om modenhet. Anonymous poster hash: 156f0...cbd Helt enig Anonymous poster hash: d0c67...29c
missdior Skrevet 14. november 2013 #14 Skrevet 14. november 2013 Jeg ble sammen med min kjæreste da jeg var 17 og han 25, så det går nok sikkert fint om kjemien stemmer og dere er på bølgelengde med hverandre Nå er vi 20 og 28, og har det bedre enn noensinne
Singha Skrevet 14. november 2013 #15 Skrevet 14. november 2013 Kjenner flere som møttes i din alder og med omtrent den aldersforskjellen. Bla mine foreldre. Om det føles rett så ikke tenk på det. Tviler på alder er en utløsende faktor for utnyttende drittsekker uansett. 1
Marie90 Skrevet 14. november 2013 #16 Skrevet 14. november 2013 Man kan være så moden man bare vil men har man null erfaring med menn så har man null erfaring. De erfaringene folk flest gjør seg ved å date opp igjennom årene kan ikke bare forestilles. Uansett hvor voksen TS er i tankegangen så er hun et lettere bytte for en som bare vil ha sex. Det er da en grunn til at hun har laget tråden og stiller spørsmålene hun stiller. 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #17 Skrevet 14. november 2013 Man kan være så moden man bare vil men har man null erfaring med menn så har man null erfaring. De erfaringene folk flest gjør seg ved å date opp igjennom årene kan ikke bare forestilles. Uansett hvor voksen TS er i tankegangen så er hun et lettere bytte for en som bare vil ha sex. Det er da en grunn til at hun har laget tråden og stiller spørsmålene hun stiller. Trur ikke det er noe større sannsynlighet for at en 27 åring er bare interessert i sex enn en 20 åring. Anonymous poster hash: d7589...602
Saraby Skrevet 14. november 2013 #18 Skrevet 14. november 2013 Selvfølgelig kan det være oppriktig. Jeg er 20 og samboeren min er 28 :-)
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #19 Skrevet 14. november 2013 Tenker jeg på min egen modenhet som 19 åring hadde det blitt et altfor stort gap. Men kjemi går uansett på kryss og tvers, og hvis en fyr på 27 hadde likt meg da jeg var 19 og omvendt, hadde han hatt umodenhet, definitivt. Ikke med tanke på barn og den slags, men mye mer. Det er lov. Viktigste er å tenke på seg selv og være ærlig på hvor man står. Jeg liker både eldre og yngre og jevnalder. Nettopp fordi menn er (i mine øyne) forskjellige modningsmessig, de også. Anonymous poster hash: 7e967...4f6 1
Singha Skrevet 14. november 2013 #20 Skrevet 14. november 2013 Man kan være så moden man bare vil men har man null erfaring med menn så har man null erfaring. De erfaringene folk flest gjør seg ved å date opp igjennom årene kan ikke bare forestilles. Uansett hvor voksen TS er i tankegangen så er hun et lettere bytte for en som bare vil ha sex. Det er da en grunn til at hun har laget tråden og stiller spørsmålene hun stiller. Men du mener det er større sannsynlighet for at en eldre mann bare vil ha sex enn en jevngammel en?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå