Gå til innhold

Hjelp til tolkning av Nav brev

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, det er ikke alltid lett å tolke disse nav brevene så tenkte jeg kunne få litt innputt av andre.
Jeg har gått full periode med aap pga dårlig helse, har Bechterevs, fibromyalgi, hypermobile ledd og ADHD så her tas dagene en om gangen.
Etter endt aap 30 september har jeg null inntekt og veldig vanskelig for å finne en jobb jeg kan klare pga mine utfordringer/begrensninger. Jeg ønsker ikke å uføretrygdes, men vil finne en jobb jeg kan klare.
Fikk beskjed fra saksbehandler om å søke om å få utvidet aap.

Så fikk jeg brev fra nav hvor det står:

I forbindelse med at du mottar arbeidsavklaringspenger (du vil få et vedtak på arbeidsavklaringspenger innen tre uker, husk å fortsette å sende meldekort), ber vi om møte 27-11-2013 kl. 10:00

Hovedsaken på møte er å lage en aktivitetsplan.

For meg så virker det som om at jeg vil få godkjent utvidet aap, men så sier mannen min at det virker som de skal ta avgjørelsen innen tre uker.

Noen som har noen formening / erfaring.

Blir lettere forvirret av dette her.

Anonymous poster hash: a0175...c03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da ingenting som trenger å tolkes her?

Mannen din har rett.

Anonymous poster hash: 0b681...92d
Skrevet

HI her:
Det som fikk meg til å stusse ser du er at de skriver du som går på aap noe jeg ikke gjør og har ikke gort siden utgangen av september.
Og at det er satt opp møte til aktivitetsplan, er ikke dette noe som gjøres dersom man går under en ytelse av noe slag?

Skrevet

Ring NAV.

Anonymous poster hash: 09906...d9a
Skrevet

Jeg tolker brevet slik at du fortsatt får aap, men at de vil at du skal komme på møte fordi de vil utarbeide en aktivitetsplan sammen med deg.

Skrevet

Jeg tolker brevet slik at de vil vurdere hva de kan gjøre for deg videre. Hjelpe deg med å finne jobb?

OT, men har du blitt utredet for Ehler Danlos syndrom? I veldig korte trekk er det Fibromyalgi og hypermobile ledd.

Anonymous poster hash: c76ea...0c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg tolker brevet slik at de vil vurdere hva de kan gjøre for deg videre. Hjelpe deg med å finne jobb?

OT, men har du blitt utredet for Ehler Danlos syndrom? I veldig korte trekk er det Fibromyalgi og hypermobile ledd.

Hvordan i all verden klarer du å tolke brevet dithen?? Det står jo helt klart at TS mottar AAP og vil få et vedtak på dette i posten innen tre uker.

Videre vil de vel ha et møte for å utarbeide aktivitetsplan.

For meg er det klinkende klart at de har vedtatt AAP og at dokumentasjonen på dette kommer i posten. De hadde jo ikke satt opp møte vedr aktivitetsplan om de ikke var sikre på at de har godkjent videre AAP. Noe stort mer hokus pokus er ikke dette.

Anonymous poster hash: 9df91...409

• Liker 2
Skrevet

Du har nok fått innvilga utvidet AAP, men det tar dem ei stund å få ut selve vedtaksbrevet. Forskjellige avdelinger som jobber i forskjellig tempo...

Så i mellomtiden har ditt lokale NAV-kontor sett at du har fått innvilga utvida AAP og kaller deg inn til oppfølgingsmøte. :)

Jeg holdt på å dø på meg da jeg gikk over fra AAP til uføretrygd, for brevet om at AAP-utbetalingen opphørte kom lenge før brevet om at uføretrygd var innvilga....!

Anonymous poster hash: 386ed...9fe
  • Liker 1
Skrevet

Det er da ingenting som trenger å tolkes her?

Mannen din har rett.

Anonymous poster hash: 0b681...92d

Feil.

Anonymous poster hash: 386ed...9fe

Skrevet

Regner med de har utredet det :P

Har i allefall fått diagnosen hypermobile ledd, fibromyalgi og bechtrews og med en del underdiagnoser som følge av disse.

Har ikke ei krone inn siden slutten av september og min aap gikk ut så om jeg får utvidet aap hadde det i allefall reddet julen.

Er ikke så lett å få jobb eller holde på en jobb med slike utfordringer. Men vil så gjerne ut i en jobb jeg kan klare. Er ingenting som slår den mestrings følelsen en får :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...