AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Inspirert av tråden om hun som fikk vite at en "bølle" fra barndommen hadde fåt uhelbredelig kreft: er karma noe som bare rammer slemme mennesker? Karma is a bitch var det mange som svarte i den tråden, men det er da vitterlig mange snille mennesker som blir syke også. Burde ikke disse da heller vinne i Lotto eller lignende, hvis karma virkelig eksisterer? Eller er der sånn at disse tilsynelatende snille menneskene alle har skjeletter i skapet som gjør at de fortjener sykdommen de har fått? Går dere ut i fra at alle mennesker som blir syke har gjort noe for å fortjene det eller gjelder karma bare når det er mennesker dere ikke liker på forhånd?Anonymous poster hash: 3a2ab...c09 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Karma er oppskryt Anonymous poster hash: 65d5b...d01 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Er jo bare et artig uttrykk da Anonymous poster hash: 2f7b2...192
Atlanterhavet Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Jeg tror kanskje at et lys gikk opp for deg i det du skrev denne tråden ts. Karma er dessverre ikke på ekte. Høres fint ut,men sånn er det ikke. Det er forventet at du skal gjøre snille ting uten å få kjeks for det.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Jeg tror kanskje at et lys gikk opp for deg i det du skrev denne tråden ts. Karma er dessverre ikke på ekte. Høres fint ut,men sånn er det ikke. Det er forventet at du skal gjøre snille ting uten å få kjeks for det. Nei, jeg tror ikke på karma jeg, jeg bare lurer på hva andre mener. Hvis vonde ting skjer med fæle folk fordi de fortjener det, hva er da logikken med at fæle ting også skjer med gode mennesker? Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen kan "tro" på karma, rett og slett.Anonymous poster hash: 3a2ab...c09 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 Nei, jeg tror ikke på karma jeg, jeg bare lurer på hva andre mener. Hvis vonde ting skjer med fæle folk fordi de fortjener det, hva er da logikken med at fæle ting også skjer med gode mennesker? Jeg klarer ikke å forstå hvordan noen kan "tro" på karma, rett og slett.Anonymous poster hash: 3a2ab...c09 Tror nok ikke det er så mange som direkte tror på karma, men bruker det heller som et uttrykk for at de ikke synes synd i noen som havner i ulykke når de har voldt dem mye vondt. Anonymous poster hash: b6fa3...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Men hvis du trur på et liv etter døden kan jo karma ha noe å si der Anonymous poster hash: 2f7b2...192
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Karma is a bitch var det mange som svarte i den tråden, men det er da vitterlig mange snille mennesker som blir syke også. Burde ikke disse da heller vinne i Lotto eller lignende, hvis karma virkelig eksisterer?Anonymous poster hash: 3a2ab...c09 Jeg tror nok ikke folk flest tror at karma er et reelt fenomen, det er bare en litt fancy måte å ytre skadefryd på. Jeg synes det er greit med litt skadefryd i ny og ne også, altså, så det er ikke kritikk til de som sier det. Føler meg rimelig sikker på at de færreste faktisk tror på karma. Anonymous poster hash: d0bf4...879 1
Nita Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Jeg tenker mer på karma som det du gir ut får du tilbake, stort sett.... jeg mener behandler du folk ordentlig blir du stort sett behandlet med respekt tilbake, behandler du folk som dritt er det ofte få som liker deg og slemme mennesker blir ofte ensomme til slutt. Sykdom og lignende tror jeg har lite med dette å gjøre, mer tilfeldigheter, arv og miljø, noe kan påvirkes, f.eks. ikke røyke og trene for å unngå kreft og hjerteinfarkt osv. Tror ikke du får kreft fordi du er slem, men du kan jo ende opp ganske så venneløs hvis du er det, og det er jo en slags karma
Gjest Passing by Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 Karma er oppskryt Anonymous poster hash: 65d5b...d01 Helt enig, karma er noe vi liker å si men som dessverre ikke skjer. Vi vil gjerne tro at de "slemme" får igjen senere i livet, men sånn er det jo ikke. Kreft rammer blindt enten man har vært snill eller slem. Jeg kan være skadefro og kalle det karma hvis noe skjer en jeg har hatt en dårlig opplevelse med, men syns det er vanskelig å føle skadefryd når det blir snakk om alvorlige sykdommer.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 Jeg tenker mer på karma som det du gir ut får du tilbake, stort sett.... jeg mener behandler du folk ordentlig blir du stort sett behandlet med respekt tilbake, behandler du folk som dritt er det ofte få som liker deg og slemme mennesker blir ofte ensomme til slutt. Ja, mange bruker vel ordet "karma" om det. karma er jo egentlig religiøst. Det handler ikke om at folk behandler deg snilt om du behandler dem snilt, det er tross alt bare sunn fornuft og vanlig sosial interaksjon. Egentlig betyr tross alt karma at universet gjenoppretter en balanse, om man skal si det enkelt. Og det tipper jeg at de færreste tror på. Anonymous poster hash: d0bf4...879
zen Skrevet 14. november 2013 #12 Skrevet 14. november 2013 Livet er selvfølgelig mye mer avansert enn "law of attraction" og "alle får det de fortjener".
Frisørdama Skrevet 14. november 2013 #13 Skrevet 14. november 2013 Synes det som regel aldri slår tilbake på de som er "slemme" eller gjør idiotiske ting, ikke synes jeg de som er gode og snille får så mye bra i livet som de fortjener heller. Ofte virker det som at de uskyldige, snille osv får mer dritt enn de fortjener og mer enn de som faktisk fortjener det.... Veldig kjipt
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #14 Skrevet 16. november 2013 Karma er oppskryt Anonymous poster hash: 65d5b...d01 Ikke bare det. Det er gammelt religiøst oppgulp i ny sexy innpakning. Jeg fatter ikke at folk lar seg lure til å tro på slikt tøys. Men folk vil vel la seg lure. De liker det. Anonymous poster hash: 0ea54...9d2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2013 #15 Skrevet 16. november 2013 Tror nok ikke det er så mange som direkte tror på karma, men bruker det heller som et uttrykk for at de ikke synes synd i noen som havner i ulykke når de har voldt dem mye vondt. Anonymous poster hash: b6fa3...3b3 Da hadde de vel heller sagt "der fikk de som fortjent"? Karma er en form for religiøs greie. Likevel ville de nok ikke sagt "guds straffedom" selv om det igrunnen er det karma går ut på, bare med andre ord. Anonymous poster hash: 0ea54...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå