Gjest Summers Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 (endret) Har en venn på facebook som hele tiden reklamerer for arbeidsgiveren sin på Facebook. Hver gang de har tilbud kommer det på statusen hennes, og det er gjerne en gang i uka. Regner med at hun ikke gjør det frivillig, men er det ikke frekt av arbeidsgiver å be de ansatte holde på med slikt? Vet ikke engang om det er lov. Ville tro facebook ikke ønsker å miste reklemkroner. Endret 14. november 2013 av Summers
Marie90 Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Jeg tror ikke arbeidsgiver kan kreve at de gjør det. Hun gjør det nok frivillig og KAN si nei. Det hadde jeg gjort.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #3 Skrevet 14. november 2013 Det kan jo godt hende hun synes det er gode tilbud som hun ikke ønsker kjente skal gå glipp av da? Anonymous poster hash: 54875...6ed 3
Gjest Summers Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Det kan jo godt hende hun synes det er gode tilbud som hun ikke ønsker kjente skal gå glipp av da? Anonymous poster hash: 54875...6ed Hver uke?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #5 Skrevet 14. november 2013 Har en kamerat som må reklamere for det jobben driver med. Men han reklamerer bare for ting han kan stå inne for. Anonymous poster hash: 42156...adf
Gjest Summers Skrevet 14. november 2013 #6 Skrevet 14. november 2013 (endret) Jeg tror ikke arbeidsgiver kan kreve at de gjør det. Hun gjør det nok frivillig og KAN si nei. Det hadde jeg gjort. Regner med hun har lov å si nei, men det kan jo fortsatt være vanskelig, kanskje blir ting veldig mye kjipere om sjefen ikke liker henne. GOdt mulig jeg tar feil selvsagt og at hun ikke har problemer med reklameringen, men jeg har jo det uten at jeg ønsker å slette henne fra facebook. Endret 14. november 2013 av Summers
Gjest Lincoln Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Nummer 1: Selvfølgelig behøver hun ikke å reklamere for arbeidsgiver på facebook. Nummer 2: Det er bare å slette henne fra newsfeeden, så får du ikke opp hennes statusoppdateringer.
Gjest Summers Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Kan bare fjerne henne fra newsfeeden? Takk! visste ikke at det gikk an.
Lea2 Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 Du kan også sperre slik at newsfeeden ikke viser noen innlegg fra den bedriften, samme hvem som poster dem/kommenterer dem. Slik man ofte gjør med spill. Det er den lille pilen ved siden av innlegget. Da kan du beholde vennen i newsfeeden, men stenge for innlegg fra bestemte bedreifter o.l.
Gjest miominmio Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 Jeg har også et par sånne. Jeg tror ikke arbeidsgiveren får de til å gjøre det, er vel noe de ønsker selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå