AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #1 Skrevet 14. november 2013 Jeg er 40 år, hvilket treningsprogram fungerer best? Hvor ofte og mye bør jeg trene? Hvilken erfaring har dere? Hvilken diett er den mest effektive for å få en mest fit kropp, og få nok energi ? Jeg vil bare høre andres erfaringer, superoppskrifter/program. Hva er nytt? Takk for svar! Anonymous poster hash: e2031...2a4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #2 Skrevet 14. november 2013 Ingenting er nytt. Menneskekroppen er den samme nå som den var for 20 000 år siden. Spis naturlig mat; Kjøtt, fett, de fleste typer grønnsaker, bær, nøtter, og kanskje eventuelt fete meieriprodukter, og en frukt i ny og ne. Forsøk å få i deg ca 1,5 gram proteiner per kilo kroppsvekt, og maks 100 gram karbohydrater per dag (mindre dersom du forsøker å gå ned i vekt). Hold deg unna omega 6, korn, sukker og belgfrukter. Disse inneholder antinærignsstoffer som tapper kroppen for energi, de forstyrrer insulinnivåene (som igjen påvirker andre horomoner), er linket til hjertetrøbbel, osv osv osv. Treningsmessig avhenger det jo selvsagt at hva du trener for/til. Generelt anbefales en kombinasjon av styrke og kardio, eller ihvertfall styrke og gåturer. Gå en tur på 30-60 minutter hver dag, gjerne i ulent terreng og i raskt tempo. Og tren et helkropps styrkeprogram 3 ganger i uken (alltid en hviledag mellom hver gang). Fokuser på baseøvelser med frivekter, dvs. markløft, knebøy, benkpress/militærpress, pull ups, osv. Styrke holder deg stram og fit, spesielt på din alder, når man naturlig begynner å miste muskelmasse. Det bidrar også til å holde forbrenningen generelt høyere. Anonymous poster hash: 341e3...10b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå