Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, den overskriften provoserte nok tenker jeg! Nok til at du tittet innom? Tittei!

Jeg er en gammal "kæll" i starten av tredveåra. Fikk Facialbook samtidig med alle andre for 5-6 år siden, og slettet det for cirka tre år siden. I dag kjenner jeg nesten ingen som bruker Facebook til noe som helst (passive brukere), og jeg vil tippe 1/3 av mine bekjente og venner har slettet seg derfra. Noen for å "ta et stand" mot "se på meg jeg er kjendis i mitt eget liv"-hysteriet, noen fordi det stjeler tid, og andre fordi de ikke liker hva de har blitt (et menneske som bryr seg om hva andre spiser til frokost)

Er det blitt slik at oppegående mennesker har innsett at Facebook er;

1. sløsing med tid

2. Stort sett bare mennesker og bekjente man irriterer seg over

3. Bidrar til at man blir sjalu på andres tilsynelatende "perfekte tilværelse", og dermed fristes til å skryte av ting man selv gjør.

Er det slik at det til slutt bare er litt siræva og usikre tenåringer og gamlemødre som sitter der?

Et argument jeg stadig møtes med dersom det diskuteres er; "Jo, facebook er litt teit og meningsløst, men det er en så fin måte å bli invitert på ting på! Noen lager en gruppe også blir jeg invitert!"

Jo, men dersom noen skal ha fest, kan de ikke bare sende deg en sms, eller ringe deg. Så skriver du det ned på en lapp, eller bruker kalenderen i mailen din? De fleste har vel likevel Gmail eller lignende med chatfunksjon osv?

Det har jo blitt slik at folk er flaue over Facebookbruken sin. Mange sitter nok mye og glaner på feeden sin, men de tør ikke innrømme det.

Anonymous poster hash: 2d89e...633
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bonde kan du være selv.

• Liker 2
Skrevet

Facebook er ut ja. Jeg slettet meg vel for tre år siden og nå kjenner jeg ingen som driver med det. Synes også det virker som om det er mest grilldressfolk som driver med det.

Anonymous poster hash: 2520a...a85

• Liker 1
Skrevet
ikke for å være frekk,men ting i livet er ofte hva du gjør det om til å være.
Har du så lite selvkontroll at å ha face innebærer å bruke all din tid på det,så burde du kanskje ikke ha facebook.
Facebook burde heller ikke brukes som en blogg.
Jeg personlig blir glad når andre har positive ting å fortelle. SItter ikke innelåst i en hule og forbanner andres lykke. Facebook for meg er en fin måte å holde kontakt på, oppdatere seg på både det sosiale og skolen
  • Liker 8
Gjest Hyssingen
Skrevet

Har du så lite selvkontroll at å ha face innebærer å bruke all din tid på det,så burde du kanskje ikke ha facebook.
Jeg personlig blir glad når andre har positive ting å fortelle. SItter ikke innelåst i en hule og forbanner andres lykke. Facebook for meg er en fin måte å holde kontakt på, oppdatere seg på både det sosiale og skolen

Signerer rett ut.

• Liker 1
Skrevet

Der vart æ skræmt.

Anonymous poster hash: 9d2ce...4e3
Skrevet

Jeg koser meg med Facebook, jeg! Selv om jeg bruker minimalt med tid der inne, og nesten aldri skriver noe annet enn på private meldinger.

Kjekt å holde kontakten med folk selv om man ikke akkurat har muligheten til å dra på kaffeslaberas til hverandre! Alltid noe spennende i kjøp-/salgsgruppene, eller en nyhet verdt å lese. Man kan hoppe over det trivielle når man møtes, fordi man får med seg det groveste iløpet av året. Gleder meg ofte på andres vegne over ting som skjer. Ja, det er rett og slett koselig med en lett oversikt over de fjerne og nære.

Hvis dette KUN gir deg irritasjon, bør du kanskje gå i deg selv - før du skylder på en nettside.

• Liker 3
Skrevet

Er ikke min opplevelse.

Er 23 og nesten alle jeg kjenner er på fb. Eneste som har forandret seg med tiden er at man bruker noe mindre tid der og at de fleste er mer selektive med kontakter.

Nå bruker jeg det mest for kommunikasjon med venner gjennom messenger.

Hvis noen er irriterende er jeg enten ikke venn med dem eller har dem ikke på newsfeeden.

• Liker 1
Gjest Passing by
Skrevet

Enig. Facebook blir hva man gjør det til selv, og litt ut fra hva slags venner man legger til. Jeg blir også glad av å lese positive innlegg, gleder meg over at folk jeg kjenner har det bra.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvis facebook er den ultimate, sosiale arena, har jeg helt sikkert gått glipp av mange evenementer. Jeg har tre forskjellige mailadresser da, og mobiltelefon.

Skrevet

Hvis facebook er den ultimate, sosiale arena, har jeg helt sikkert gått glipp av mange evenementer. Jeg har tre forskjellige mailadresser da, og mobiltelefon.

Ja, jeg vil anta du har det.

• Liker 3
Skrevet

facebook brukes kun for å delta på eventer og skrive PM. Alt annet er helt ut ja... Jeg er vel det man kaller en passiv bruker. Deaktiverer meg ikke fordi mye PM kommunikasjon og eventkommunikasjon foregår der.

Anonymous poster hash: f0847...6a9
Skrevet

Facebook brukes mindre og mindre av meg, mine venner og bekjente.

Det jeg ser mest på facebook nå er reklame fra ting jeg liker.

Skrevet

Jeg opplever vel at bruksområdene til Facebook har forandret seg. Det er noen som deler alt og ingenting, men de fleste av mine venner/bekjente oppdaterer maksimalt noen ganger i måneden. Selv bruker jeg Facebook hovedsaklig til å delta i grupper (faglig relevante) og som en god nettverkskanal dersom jeg trenger å få kontakt med noen jeg studerte sammen med. Oppdaterer sjeldent, og når jeg faktisk gjør det, er det som regel ganske åpenbare ting som at jeg endelig er ferdig utdannet, at jeg har fått ny jobb, eller at jeg takker for bursdagshilsener.

Skrevet

Jeg bruker facebook mye til å organisere treninger, kurs og andre arrangementer. Dette foregår i mer eller mindre lukkede grupper slik at de som ikke er interessert slipper å se det. Det er fantastisk mye lettere å legge ut en post på facebook der alle aktuelle kan se den, og de som er interessert i trening på akkurat det tidspunktet kan svare, enn å sende melding til mange titalls mennesker (derav en hel haug jeg ikke engang har telefonnummeret til fordi de ikke er omgangsvenner, bare treningsvenner).

Når mange skal diskutere en sak sammen og bli enig om klokkeslett, sted, priser, hvem gjør hva, etc, så er også facebook utrolig mye enklere enn at alle må ringe til noen som må videreformidle til noen andre, som videre må gi sine synspunkter, og så videre.

Anonymous poster hash: f2273...022
Skrevet

Er det noe galt med å være bonde da? :jolie:

Jeg bryr meg ikke så mye om hva som skjer på facebook, men jeg sender utrolig mange meldinger gjennom facebook. Videre er jeg medlem av flere grupper som jeg syns er nyttig og praktisk.

Jeg er selektiv på venner på facebook, så har ingen som jeg ikke liker å se der, så har ikke problemet med at jeg irriterer meg over folk.

Skrevet

Synd det ikke fulgte med gård med det facebookmedlemskapet altså... Siden jeg er bonde og alt.

Anonymous poster hash: 122f1...d2a
Skrevet

Jente på 25 år her. Har facebook fortsatt, men bruker det ikke slik jeg gjorde før. Har slettet alle jeg ikke snakker med til vanlig. Sitter igjen med rundt 30 venner på lista. Også foregår den meste av kommunikasjonen i lukkede grupper :)

Har en gruppe med venninnegjengen, en med studievenner og en med den yngre delen av familien.

Anonymous poster hash: 9f429...d04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...