Gå til innhold

Delt omsorg og far vil ha barnet på besøk i mine uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mitt barns far har delt omsorg for barnet, men jeg vet at han ønsker å få hovedomsorgen, da han har sagt det mange ganger på familiekontoret. Jeg ønsker også hovedomsorgen, men så lenge vi begge ønsker det, tenker jeg at det er best at det er som det er med 50% hvert sted. Far tenker nok derimot på å gå til rettssak, han har i hvert fall sagt det tidligere. Han er vanskelig å samarbeide med og det er veldig mange konflikter mellom oss.

Nå prøver far i større og større grad å få kontakt med og besøk av vår sønn i mine uker. Han sender ham meldinger daglig, gjerne flere om dagen, han ber ham komme på besøk osv. og når han er der, får han godteri etc. Jeg misliker dette fordi jeg føler at det er et forsøk på å innynde seg hos sønnen vår slik at han skal få lyst til å bo mer hos faren. I tillegg skaper dette også frustrasjon fordi forholdet mellom de to ikke er det beste fordi faren ikke er god til å holde avtaler, og sønnen vår blir ofte sint etter kontakten med faren. Jeg skulle ønske at kontakten mellom dem var begrenset i mine uker, men vet ikke hvordan jeg kan formidle det eller om jeg i det hele tatt har noen rett til det. Faren ville garantert bruke det mot meg for alt det er verdt. Samtidig ser jeg at sønnen min ikke klarer å roe helt ned hos meg med så mye kontakt med faren, og jeg oppfatter det som om han hadde det bedre da han fikk være i fred for faren mens han var hos meg, og selvsagt motsatt mens han var hos faren. Jeg lurer på om jeg også bør begynne med samme strategi, nemlig å overtale sønnen til å komme på besøk til meg i farens uker og også bombardere ham med smsér slik faren gjør. Kanskje faren da også vil merke det samme som jeg gjør og slutte med denne overdrevne kontakten?

Hva tenker dere? Hva er vanlig praksis ved delt omsorg?

Anonymous poster hash: 31523...068
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aller først, hvor gammel er sønnen din?

Så, dette bør du ta opp på familievernskontoret. Synes det høres barnslig ut av far og prøve å manipulere sønnen slik hvis det er tilfellet.

Skrevet

frister sikkert og ta igjen med samme mynt for at far skal kjenne litt på følelsen.

Men er jo egentlig sønn deres det går utover.

Han blir mer urolig som du sier..

• Liker 2
Skrevet

Han er åtte år, blir snart ni.

Jeg vet ikke om barnslig er det rette ordet for hva far driver med, jeg ville heller ha kalt det utspekulert, man forsøk på manipulering er det helt klart.

Jeg tenker også at jeg bør ta dette opp på familiekontoret, men jeg er redd for å gjøre det fordi jeg frykter at det kan bli brukt mot meg i en eventuell barnefordelingssak. "Mor nekter min sønn å komme på besøk til meg selv om han har lyst", "Mor prøver å kontrollere og begrense hvor mye sønnen min får sett meg" osv., jeg synes jeg hører faren i en rettssal... :-(

Skrevet

frister sikkert og ta igjen med samme mynt for at far skal kjenne litt på følelsen.

Men er jo egentlig sønn deres det går utover.

Han blir mer urolig som du sier..

Jeg skjønner også at det (midlertidig) går utover sønnen min om jeg svarer med samme mynt, men målet var at far skulle merke hvordan det påvirker sønnen, og så kanskje forstå at han må avslutte den intense kontakten, slik at det på sikt ble bedre. Jeg frykter nemlig at det bare blir enda verre om jeg tar det opp med han, fordi han elsker å gjøre ting som skaper problemer for meg.

Skrevet

Det er vel mulig at du alene kan få en time hos Familivernkontoret? Det fikk jeg.

Og da kan du jo ta opp disse tingene under fire øyne slik at ikke faren får vann på mølla som du sier, som han kan bruke mot deg senere.

• Liker 2
Skrevet

Her er det viktig av hensyn til sønnen din at du oppfører deg voksent, og ikke bruker samme metode som far. Selv om jeg ser at det frister- men du får dessverre ikke åpnet øynene på far, det eneste du oppnår er å gjøre tilværelsen til sønnen din enda mer grusom.

gjør som Kontormus anbefaler- få til en samtale med familievern kontoret på egenhånd, samtidig som du i skjul noterer ned alle avtale som far bryter i henhold til sønnen..

Skrevet

Dine uker ER dine uker !! Ta kontakt med familievernskontoret

• Liker 2
Skrevet

Enig i at du må oppføre deg voksent her, og ikke gjøre det samme som far. Men en ting jeg lurer på. Hvem står tlfabonnementet til sønnen deres på? Går det an å skaffe deg en oversikt over sms'er som far sender til sønnen? Tenker bare at det kan være greit for deg å ha i tilfelle det blir rettssak, hvis disse sms'ene er forstyrrende for sønnen deres så kan du bruke de for å dokumentere at far oppfører seg forstyrrende overfor sønnen deres i dine uker.

Skrevet

Trenger gutten mobilen når han er hos deg ? Kanskje du skal ta telefonen og sjekke den og slette det som far sender og bare la gutten bruke telefonen ved behov.

Vi måtte gjere det i ei periode men det gjaldt moren til barna. Barna blei urolige av mor som ringte og masa om at ho savna dei.

Nå er barna eldre og kontakten er blitt meir normal så nå styrer ungene mobilene sine selv igjen.

Anonymous poster hash: 38a25...f59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...