anony Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Jeg tenker å starte på en treningsstudio i nærheten nå som det begynner å bli kaldt og glatt ute, men så sjekka jeg ut prisene, og de er jo ikke akkurat lave Så det jeg egentlig lurer på er om det virkelig er verdt d? Ps: Treningsstudioet har ingen gruppetimer eller lignende, så alt gjøres på egenhånd Det jeg lurer på er egentlig om jeg greier å pushe meg godt nok når det er andre folk som holder på rundt deg hele tiden... Håper noen har erfaring med dette og kan dele det!
Gjest s@nd Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Skulle ønske jeg kunne svare godt på dette. Men jeg har ingen erfaring fra treningsstudio pga. de skyhøye prisene her i byen. Det er glatt på veiene, men det smelter litt i løpet av ettermiddagen, så jeg løper på kveldene, og prøver å unngå å løpe der det er is. Det går fint an å løpe på vinteren, men vær forsiktig. Finn veier der det ikke er så glatt:) Jeg jogger, og når jeg kommer hjem tar jeg litt styrke i stua. Har heldigvis fått meg en brukt treningsmatte.
Bad Advice Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Prøv å finne et uten bindingstid. Det er surt å binde seg opp til et år om man kun er det 2 mnd før man finner ut av men ikke trives.
Erazor Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Om det er verdt det eller ikke avhenger mye av deg selv. Veldig mange ender opp som «støttemedlem» på et treningssenter, så hvis du ikke bruker det ofte, blir det en skyhøy timepris. Første gang jeg prøvde ble jeg et slikt støttemedlem etter hvert, og jeg har ikke lyst til å tenke på hvor mye penger som faktisk gikk til absolutt ingenting. Da jeg startet igjen for noen måneder siden hadde jeg et helt annet utgangspunkt. Jeg valgte å begynne på et treningssenter med gruppetimer, fordi det var noe jeg ønsket å ha tilgang til. Nå er jeg på minimum fire gruppetimer i uken på treningssenteret, og i tillegg stikker jeg gjerne innom for å trene kondisjon eller styrke utenom, dersom jeg ikke vil ta økten hjemme på ergometersykkelen. En bonus for meg er at jeg synes det er digg å kunne stå i dusjen så lenge jeg bare vil - leste et sted at en ti minutters dusj kunne koste en femmer i strøm. Dessuten er det greit å ha tilgang på badstu. Det jeg liker best med treningssenteret er at jeg har stor fleksibilitet. Jeg kan trene stort sett når jeg vil, jeg har en mengde gruppetimer å velge mellom og jeg har tilgang til apparater og vekter. For øvrig vil jeg anbefale å sjekke opp om du kan få prøvetimer på forskjellige treningsstudioer, spesielt hvis du er usikker på motivasjonen og hvordan det vil bli. Jeg kjenner andre som ikke er like fornøyd med studioet de bruker, noen må stå i kø for å få brukt enkelte apparater, og de synes heller ikke det er spesielt artig når de selv bruker apparatet og en haug med folk står og glaner på dem mens de venter på å få slippe til. Så det kan være stor forskjell. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Om du skal fokusere på styrketrening så er treningsenteret en fin plass. Der får du tilgang til lette vekter, tunge vekter, stang, benker og alt mulig. Det er ikke alle som har nok utstyr hjemme, til å kunne få merkbar resultat av styrketrening. Sånn som 2 kilosvekt og vannflasker hjelper ikke allverden om du skal trene tung styrketrening. Om du vil ned i vekt så MÅ du ikke på et treningssenter. Da kan du jogge ute, trene litt styrke hjemme og spise sunt. Anonymous poster hash: 7b87b...19b
anony Skrevet 13. november 2013 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2013 Takk for gode tilbakemeldinger! Jeg er veldig usikker på om jeg skal eller ikke enda, vurderer egentlig å "ønske" meg et årskort av muttern og fattern til jul, men vil jo ikke at de heller skal betale for noe jeg ikke har nytte av
Gjest Bond Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Selv om det er kanksje dyrere å betale for noen måneder av gangen ville jeg gjøre det - i alle fall billigere enn å være støttemedlem ett helt år. Så prøv og se om det er noe for deg, vil nå jeg tenke. Jeg kunne i alle fall ikke være uten treningsstudio, og deltar nærmest aldri på gruppetimene, med unntak av en sjelden spinningtime om det skulle passe. Men det er jo litt avhengig av senteret er godt utstyrt da!
Kira-delta Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 For min del er det helt klart verdt det, men der jeg trener koster det 199kr mnd, uten bindingstid.. Jeg bruker ikke gruppetimer, men det er viktig for meg å ha et sted å gå til for å få gjort tingene jeg skal. Det har også gjort til at jeg har oppdaget sider ved meg selv som jeg setter pris på, blant annnet det at jeg faktisk kan pushe meg selv og at jeg kan gi meg selv pauser -uten at treningen blir et slit.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Takk for gode tilbakemeldinger! Jeg er veldig usikker på om jeg skal eller ikke enda, vurderer egentlig å "ønske" meg et årskort av muttern og fattern til jul, men vil jo ikke at de heller skal betale for noe jeg ikke har nytte av Du bør absolutt sørge for å prøve, før du binder deg for ett år. Kan du ikke snakke med senteret å høre om du kan prøve 1-2 måneder først? Det er vel også mulig at de har som standard en kortere angrefrist, men det kan hende at det blir for kort for deg. Anonymous poster hash: 87275...8b9
Litchi Skrevet 14. november 2013 #10 Skrevet 14. november 2013 Hvis du ikke er opptatt av gruppetimer og har plass hjemme, vil jeg anbefale deg å investere i eget treningsutstyr. Både mannen og jeg brukte flere tusen i året på treningssenter før, men fant ut at det ble billigere i lengden å ha eget treningsrom hjemme. I det rommet har vi tredemølle, benk, matte, ellipsemaskin, flere stenger og vektskiver. Holder i massevis for oss begge. Etter nesten fire år har vi for lengst spart inn pengene vi betalte for utstyret vi har
Gjest Daenerys Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 Jeg syns det er verd det, men jeg går ikke på gruppetimer uansett. Så dersom gruppetimer er det du ville ha brukt, og syns det er vanskelig å presse deg selv, er det kanskje ikke lurt?
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #12 Skrevet 14. november 2013 Hva kostet det da? Jeg betaler 295 kr i mnd, syns det er en rimelig pris (gjennomsnittspris i mnd; 10 kr dagen) Holder kroppen sunn og frisk, samtidig som det gir meg noe kjekt å drive på med i hverdagen. I tillegg er alle apparattene nye og populære i usa, de har veldig god rengjøring og en koselig atmosfære. Anonymous poster hash: 528db...6ac
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #13 Skrevet 14. november 2013 Jeg sliter med angst og har en tendens til å besvime på treningsstudio for angsten blir for ille. Så jeg begynte trene hjemme, har fått veldig bra resultater. Jeg følger noen på youtube som snakker om kosthold også følger jeg andre som legger ut treningsvideoer. Alt fra styrke til zumba. Så om du ikke vil bruke penger på treningsstudio så går det fint an å trene hjemme. Det som er med treningsstudio, som jeg liker. Er at man kommer seg ut til et annet sted og man gir alt man har? Anonymous poster hash: 0279d...746
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #14 Skrevet 14. november 2013 Jeg synes ihvertfall det er verdt det. Men så trener jeg min 6 dager i uken. Betaler vel 600 kr mnd. Da blir det jo bare en 25 kr per trening. I tillegg til en 5er spart i dusj. Gidder du kun et par treninger i uken blir det jo dyrt. Trener kun på treningssenter fra okt-april. Resten av året synes jeg været er greit nok til å nyte ute. Anonymous poster hash: 43aba...1bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå