AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Har en 3,5 åring som er flink til å tisse på potta/do, men tør ikke bæsje der.. Han gjorde det i begynnelsen når vi kuttet ut bleiene, men nå nekter han, så da kommer det heller i trusa.. Tror han syns det er flaut og skummelt å bæsje på potte/do, men samtidig så syns han også det er flaut når han har bæsja i trusa. Jeg har snakket med han om det, lovet klistremerker og belønninger, men det hjelper ikke (og jeg vil ikke mase for mye om det heller). Noen som har noen gode tips? Anonymous poster hash: a91b5...160
Grønn Frosk Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Det er ganske vanlig, og det er slitsomt når det står på. Eldste vår var sånn og. Det går seg til, men jeg fant ut at det var greit p merke seg omtrent når på dagen hun bæsjet, og så ta hun på do da. Vi leste gøye bøker etc slik at hun fikk sitte en god stund. Det ordner seg som oftest om de får sitte lenge nok.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Vi hadde det likt, sluttet med bleie på eget initiativ da han var litt over 3. Tissing gikk kjempefint, nesten ikke uhell, hverken hjemme eller i barnehagen. Men bæsjing var vanskeligere, det endte ofte med at han gjorde det i bleia på kvelden etter at han hadde lagt seg. Så da begynte vi med å sette potta inn på rommet (litt ekkelt, men syns det var verdt et forsøk ), det funka litt. Så hadde vi klistremerkepremier, sånne små legobokspremier, kjærlighetpremier, ja, det meste for å gi det et forsøk. Etter et halvt år gikk det mye bedre, men han ville fortsatt ikke bæsje på do i barnehagen, så da bæsjet han som regel bare hjemme. Hadde da innimellom uhell i trusa i barnehagen, men vi tenkte at det ville gå seg til. Etter lang ferie i sommer så var det en del tilbakefall, men plutselig klarte personalet i barnehagen å få han til å gå på do der og, så nå går det mye bedre. Han er litt over 4 nå. Anonymous poster hash: cac42...bc9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #4 Skrevet 14. november 2013 Vi lot ham sitte på potta foran tv'n. Anonymous poster hash: 503c1...a0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå