Frisørdama Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Tomten vår er delt med et gjerde, finnes det noen lover eller regler i forhold til avstand til det gjerdet eller kan jeg plante hekken/busken helt inntil gjerdet? Jeg tenker kanskje thuja eller noe lignende, noe som gjør at vi får litt mer privat hage, så den burde vel kunne bli kanskje 170 høy eller noe. Noen andre tips? :-)
Gjest Skrevet 15. november 2013 #3 Skrevet 15. november 2013 Sjekk hjemmesiden til kommunen din. Tror det er litt ulike regler ute og går, etter som hvordan det er regulert der du bor. Har hørt at i enkelte boligområder (særlig nye) er det en max-høyde på hekk på bare 80-90 cm. Ellers innbiller jeg meg at du kan ha en hekk på 1.80. Send en e-post til kommunen og spør, om du ikke finner ut av det. Om du vil plante tuja, så vent til våren. Plantene har lettere for å klare seg gjennom vinteren om de får en sommer til å etablere seg på først.
skrue Skrevet 16. november 2013 #4 Skrevet 16. november 2013 http://www.hagepraten.no/viewtopic.php?f=2&t=25416 Og snakk med naboen (eller naboene). Må tenke på at hekken kan komme til å skape dårligere solforhold for dem. Jeg foretrekker et levende gjerde, altså å bruke hekken som skille.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå