Lady Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Overskriften sier mest. Er det flere med samme problem som meg? Jeg spiser sunt ellers, det er bare den sjokoladen jeg ikke klarer å slutte med! Elsker sjokolade over alt. Har dere noen erstatninger til sjokolade som hjelper? Frukt osv hjelper ikke.. Andre tips taes imot med stor takk!
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Jeg sitter å spiser en 200grams helnøtt akkurat nå.... Så nei, jeg har ingen tips! Anonymous poster hash: d7a78...0d5 4
Tabris Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Har hatt - og har kanskje delvis enda - samme problem. Min løsning ble å bli mye mer aktiv. Før satt jeg hele kveldene i sofaen, da var fristelsen stor etter sjokolade. Spesielt etter middag kom søtsuget. Nå, når middagen har fått synke, så reiser jeg enten på trening med hunden eller jeg går lengre turer med hunder. Når jeg da kommer hjem, så har jeg tid til knapt en time i sofaen før jeg må legge meg. Når jeg da har vært aktiv og mosjonert, så har jeg ikke lenger så veldig lyst på sjokolade eller annet søtt. Jeg havnet da i en positiv spiral hvor det å spise mindre sjokolade gjorde at når jeg da først spiste det, så orket jeg mindre enn før. Så mosjonering og en mer aktiv livsstil var løsningen for meg.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Prøvd å bytte til de med 80%++ kakao? Det hjalp meg i hvert fall, orker ikke mye av det, og etter bare noen dager gir søtsuget seg og "vanlig" sjokolade smaker rart. Anonymous poster hash: f31c4...12c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Du klarer ikke slutte å spise sjokolade fordi du spiser det for ofte. Det beste er rett og slett å bare kutte ut sjokoladen. Jo mer du spiser, jo mer har du lyst på. Anonymous poster hash: 89297...78f 1
globalagogo Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Hiver meg på og håper noen kan hjelpe. Tror jeg får abstinenser om jeg ikke kjøper det. Det hjalp å ikke spise det en periode - klarte det noen uker - men så smakte jeg igjen og havna bakpå. Kan man virkelig bli avhengig? :O 1
Gjest Runforit Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Slutt å kjøpe det. Når det er sagt: er ikke farlig med sjokolade iblandt. Koser meg med mørk sjokoalde hver helg jeg.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Hiver meg på og håper noen kan hjelpe. Tror jeg får abstinenser om jeg ikke kjøper det. Det hjalp å ikke spise det en periode - klarte det noen uker - men så smakte jeg igjen og havna bakpå. Kan man virkelig bli avhengig? :O Ja, men det er pga sukkeret. Det gir seg etter noen dager uten. Men man må selvfølgelig tvinge seg gjennom en liten periode med viljestyrke først. Anonymous poster hash: f31c4...12c
globalagogo Skrevet 13. november 2013 #9 Skrevet 13. november 2013 Ja, men det er pga sukkeret. Det gir seg etter noen dager uten. Men man må selvfølgelig tvinge seg gjennom en liten periode med viljestyrke først. Anonymous poster hash: f31c4...12c Ja, men det er vanskeligere om høsten/vinteren syns jeg... Og så kommer eksamensperiode, og jul, og nyttår. Og sååååååååå begynner man å slanke seg i januar hmm.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #10 Skrevet 13. november 2013 Beste å gjøre om en vil unngå usunne ting er å slutte å kjøpe inn slikt. Høres uhyrlig enkelt ut, men det er det også Kvitt deg med godterier i huset, når det er helg så kan du kjøpe inn en mengde som du klarer å spise opp på en kveld, altså ikke å fråtse da, men at du kjøper i mindre porsjon som det ikke blir rester av til neste dag. Anonymous poster hash: 14f22...f29 1
Lady Skrevet 13. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 13. november 2013 Takk for fint tips! Enig i at det er greit å kose seg med sjokolade en gang i blant, men når jeg spiser sjokolade 3-4 kvelder i uken, blir det for mye.. Må skjerpe meg nå! Det med trening etter middag, høres fornuftig ut. Skal testes ut!
Gjest Heartbeat Skrevet 13. november 2013 #12 Skrevet 13. november 2013 Har hatt - og har kanskje delvis enda - samme problem. Min løsning ble å bli mye mer aktiv. Før satt jeg hele kveldene i sofaen, da var fristelsen stor etter sjokolade. Spesielt etter middag kom søtsuget. Nå, når middagen har fått synke, så reiser jeg enten på trening med hunden eller jeg går lengre turer med hunder. Når jeg da kommer hjem, så har jeg tid til knapt en time i sofaen før jeg må legge meg. Når jeg da har vært aktiv og mosjonert, så har jeg ikke lenger så veldig lyst på sjokolade eller annet søtt. Jeg havnet da i en positiv spiral hvor det å spise mindre sjokolade gjorde at når jeg da først spiste det, så orket jeg mindre enn før. Så mosjonering og en mer aktiv livsstil var løsningen for meg. Kan bare signere under på dette. Det eneste som hjelper er å finne på noe aktiviteter, og jeg går da også gjerne med hunden min eller bytur, tur i naturen , treffe venner osv, så tanken på den sjokoladen blekner. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #13 Skrevet 13. november 2013 Gå en tur etter middag og spis heller mørk sjokolade. Da har du noe sjokolade å knaske på, men kroppen venner seg av med det verste sukkeret. Etterhvert minker behovet også Anonymous poster hash: 26d85...40a 1
Gjest Eurodice Skrevet 13. november 2013 #14 Skrevet 13. november 2013 Nå skal jeg fortelle noe som nok får dere til å sette sjokoladen i vrangstrupen. På en ferietur for en del år siden stoppet vi ved en landeveiskiosk og kjøpte brus og boller til barna. Jeg var fysen på sjokolade og kjøpte et marsipanbrød og en nøttesjokolade. For å si det veldig kort var det "levende" sjokolader. Jeg brakk meg og kastet opp den halve jeg hadde rukket å spise. Smakte ikke sjokolade på mange år. 1
Herandjetzt Skrevet 13. november 2013 #15 Skrevet 13. november 2013 Jeg er ikke overvektig, men har lenge vært avhengig av Cola og sjokolade + potetgull hver fredag. Meldte meg inn i en av vektklubbene, og logger nå alt jeg spiser. Når jeg nå faktisk ser hvor usunt disse tingene er, har jeg klart å kutte det helt ut. Drikker bare vann, og savner ikke sjokolade.
Lady Skrevet 13. november 2013 Forfatter #16 Skrevet 13. november 2013 Nå skal jeg fortelle noe som nok får dere til å sette sjokoladen i vrangstrupen. På en ferietur for en del år siden stoppet vi ved en landeveiskiosk og kjøpte brus og boller til barna. Jeg var fysen på sjokolade og kjøpte et marsipanbrød og en nøttesjokolade. For å si det veldig kort var det "levende" sjokolader. Jeg brakk meg og kastet opp den halve jeg hadde rukket å spise. Smakte ikke sjokolade på mange år. Husker jeg hadde maur i sjokoladekalenderen min i syden for maange år siden, da jeg var liten.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #17 Skrevet 13. november 2013 Kutt ut noen andre kalorier, så kan du unne deg litt sjokolade=) Anonymous poster hash: d7a78...0d5 2
Lady Skrevet 13. november 2013 Forfatter #18 Skrevet 13. november 2013 Nå fikk jeg faktisk lyst til å hoppe i treningstightsen, og ta meg en joggetur!
Chouchou Skrevet 13. november 2013 #19 Skrevet 13. november 2013 Hvorfor skal du bli kvitt det hvis du ellers holder deg i form og spiser sunt? Det finnes da ikke en eneste erstatning for sjokolade. Hvorfor vil du deg selv så vondt? Grunnen til at mennesker har sprettrumpe er jo pga sjokolade. 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #20 Skrevet 13. november 2013 Det er mye lettere å slutte med usunne ting om man fikser det fysiske aspekter først: 1. Reduser karbohydratene, og spis kun karbohydrater sammen med fett og proteiner, 2. Sørg for å få i deg nok kalorier generelt, 3. sørg for at det ikke er visse mineraler/vitaminer kroppen din mangler. Når dette er på plass, er det mye lettere å ta oppgjør med de psykiske sidene av det (vaner, trøstespising, belønningsspising, kjedespising eller hva enn det er man sliter med). Anonymous poster hash: bebc2...6a6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå