Gå til innhold

Hvilken kaffe blir minst sterk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Har begynt ganske nylig med å drikke kaffe, har ikke vendt meg til noe sterke saker enda, drikker to typer, cafè au chocolate og cafè au caramel, de smaker jo ikke så veldig kaffe på en måte, men vil gjerne kunne kjøpe meg noe kaffe når jeg er i farta i blant (sånn på narvesen etc.), så da lurer jeg på om dere har noe tips til hva som er best å starte med? På narvesen er det jo ecspresso, cappucino, kaffe latte, kaffe og kaffe med melk å velge mellom, hvilken av disse vil være best å prøve ut tror dere?

Skrevet

Espresso er sterk kaffe, så den bør du nok holde deg unna om du ikke er så glad i kaffesmaken. Samme med kaffe (sm bare er kaffe). Kaffe Latte er vel den med minst kaffe og mest melk tror jeg. Cappucino og kaffe med melk blir ett fett nesten.

Skrevet

Espresso er sterk kaffe, så den bør du nok holde deg unna om du ikke er så glad i kaffesmaken. Samme med kaffe (sm bare er kaffe). Kaffe Latte er vel den med minst kaffe og mest melk tror jeg. Cappucino og kaffe med melk blir ett fett nesten.

Ok, så kaffe latte er det beste å prøve ut?

Skrevet

Fra mildest til sterkest:

Kaffe latte

Cappucino

kaffe

espresso

Kaffe med melk er umulig å gradere fordi (logisk nok) så kommer det ann på hvor mye melk man putter oppi.

• Liker 1
Skrevet

Ok, tusen takk for bra svar! :) Da prøver jeg ut en kaffe latte i morgen, så får jeg se hvordan det faller i smak.

Skrevet

Ok, tusen takk for bra svar! :) Da prøver jeg ut en kaffe latte i morgen, så får jeg se hvordan det faller i smak.

har du aldri smak kaffe latte før? :hakeslepp: For da har du gått glipp av noe!

Men du, det er stor forskjell på kaffen på narvesen og på en kafè da!

Hvis du kjøper latten på narvesen og ikke synes at det smaker noe særlig, så ikke gi opp før du

har smakt en skikkelig latte fra en kaffebar :5:

• Liker 1
Skrevet

har du aldri smak kaffe latte før? :hakeslepp: For da har du gått glipp av noe!

Men du, det er stor forskjell på kaffen på narvesen og på en kafè da!

Hvis du kjøper latten på narvesen og ikke synes at det smaker noe særlig, så ikke gi opp før du

har smakt en skikkelig latte fra en kaffebar :5:

Har ikke det, nei! :) Ja, tenkte meg det, så skal prøve ut litt forskjellige steder!

Skrevet

Cappucinoen som du får kjøpt på Esso-stasjoner smaker faktisk overraskende godt til å komme automat. Narvesen, Statoil og de andre i samme sjanger sin kaffe er ikke spesielt god, men går til nød. Kaffe latte fra kaffebarer er de jeg vil anbefale.

Skrevet

Cappucinoen som du får kjøpt på Esso-stasjoner smaker faktisk overraskende godt til å komme automat. Narvesen, Statoil og de andre i samme sjanger sin kaffe er ikke spesielt god, men går til nød. Kaffe latte fra kaffebarer er de jeg vil anbefale.

takk :)

Skrevet

Fransk brent er også en brenning som gjør kaffen mindre bitter, som kan være noe å prøve for deg. Det er min personlige favoritt.

Skrevet

Og om målet er å like kaffesmaken, så ville jeg nok styrt unna alle slags automater. I akkurat disse er kanskje de drikkene med melk bedre.

Det er STOR forskjell på frysetørret automatkaffe i pappkrus og en skikkelig kopp kaffe. Midt i mellom er de automatene som faktisk bruker skikkelige bønner.

Skrevet

Kaffe latte med MASSE sukker!!!! Be om ekstra mjølk.

Skrevet

Og om målet er å like kaffesmaken, så ville jeg nok styrt unna alle slags automater. I akkurat disse er kanskje de drikkene med melk bedre.

Det er STOR forskjell på frysetørret automatkaffe i pappkrus og en skikkelig kopp kaffe. Midt i mellom er de automatene som faktisk bruker skikkelige bønner.

ok, takk for tips.)

Skrevet

Kaffe latte med MASSE sukker!!!! Be om ekstra mjølk.

Neeei? :frown: Stakar kaffe latte.. Og med MASSE sukker så blir jo kaffesmaken enda mindre (om det er mulig..), og det er kanskje ikke så lurt om en skal vende seg til kaffesmaken :fnise:

Har du vært å kjøpt deg kaffen enda eller TS?

Er så nyskjerrig på hva dommen er!

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte å like kaffe ved å drikke iskaffe, den søteste først med sjokolade (før het den sjokolade), tror den heter mokka nå, eller mocca. :P Og så bare ballet det på seg ...

Jeg er avhengig av kaffe nå. Får hodepine hvis jeg ikke får min daglige dose. :-(

Skrevet

Jeg begynte da jeg jobbet lange dager og hadde lang reisevei. Måtte opp klokka 6 og ta buss en time hver dag. Var trøtt og det ble vinter... og min kollega drakk kaffe. Jeg gikk rett på vanlig, svart kaffe bare fordi koppen var varm. Etter noen uker var jeg frelst :)

Skrevet

Eller, om du har den i nærheten, Starbucks! Deilig kaffe, spesielt iskaffen de har er god. Prøv iced mocca/sjokolade/karamell. Himmelsk, retten og sletten.

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i Starbucks (men så drikker jeg utlukkende usøtet og svart kaffe). Overpriset og oppskrytt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i Starbucks (men så drikker jeg utlukkende usøtet og svart kaffe). Overpriset og oppskrytt.

Veldig enig!

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...