Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei min sønn fylte 1 år i august. han har ALT, og nå sitter jeg her helt blank og har ikke peiling på hva jeg kan gi han. klær og diverse (duplo, små leker) får han i kalenderen. men hva kan jeg gi han på julaften?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Det er slikt som skjer når man gir barna gaver i hytt og pinevær, og ikke bare til bursdag og jul.

Dere kan jo gi barnet et medlemsskap i OBOS/USBL eller lignende?

Tykke, flotte, klassiske eventyrbøker?

Gjest Magdalene
Skrevet

Om han har så himla mye, hvorfor gi en ettåring pakkekalender?

Når det er sagt; min gutt på 14.mnd elsker å leke med lekekjøkkenet sitt. Med masse koppestell og lekemat.

Eller hva med skikkelig akebrett, eller "hoppekanin"

• Liker 5
Skrevet

Om han har så himla mye, hvorfor gi en ettåring pakkekalender?

Når det er sagt; min gutt på 14.mnd elsker å leke med lekekjøkkenet sitt. Med masse koppestell og lekemat.

Eller hva med skikkelig akebrett, eller "hoppekanin"

Hva er en "hoppekanin" =)

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Idiotisk å gi pakkekalender til en unge på 1 år. En ettåring er jo for liten til å skjønne noe av det. Og ang pakkekalender. Hvorfor gir foreldre så jævla store gaver i kalenderen. Når jeg fikk kalender som liten (fikk ikke da jeg var ett år) Så var jeg fornøyd jeg med en enkel sjokoladekalender. Nå får de jo faen meg mobiltelefoner i kalenderen. Syk utvikling. Blir ikke noe spesielt ved å få gave på julaften da.

• Liker 11
Skrevet

Det er ditt barn, du vet vel bedre enn oss hva han trenger? Hva med å faktisk unne deg/han noe litt dyrt, siden han likevel har alt? Av et spesielt merke, et nydelig klesplagg eller lignende som du ellers ikke ville kjøpt fordi det rett og slett er for dyrt :) Eller så kan du jo strikke noe selv til han? Det er jo noe helt spesielt som du legger tid og krefter i :)

Anonymous poster hash: 2baf4...111
  • Liker 3
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Idiotisk å gi pakkekalender til en unge på 1 år. En ettåring er jo for liten til å skjønne noe av det. Og ang pakkekalender. Hvorfor gir foreldre så jævla store gaver i kalenderen. Når jeg fikk kalender som liten (fikk ikke da jeg var ett år) Så var jeg fornøyd jeg med en enkel sjokoladekalender. Nå får de jo faen meg mobiltelefoner i kalenderen. Syk utvikling. Blir ikke noe spesielt ved å få gave på julaften da.

Desverre er det alt for mange foreldre som har en "konkurranse" mtp hva de andre foreldrene klarer å gi til barna sine. Jo dyrere og større jo bedre. Og selvsagt må man legge ut bilde av det på Facebook for å skryte. Blæh!

Barnet mitt får pakkekalender, men jeg tror jeg må ta ned 1-2 av pakkene da disse var på størrelse med omkretsen til 4 av tallene i kalenderen (det er påsydde tall på den). Og jeg skal ikke legge ut bilde på Facebook.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Desverre er det alt for mange foreldre som har en "konkurranse" mtp hva de andre foreldrene klarer å gi til barna sine. Jo dyrere og større jo bedre. Og selvsagt må man legge ut bilde av det på Facebook for å skryte. Blæh!

Barnet mitt får pakkekalender, men jeg tror jeg må ta ned 1-2 av pakkene da disse var på størrelse med omkretsen til 4 av tallene i kalenderen (det er påsydde tall på den). Og jeg skal ikke legge ut bilde på Facebook.

Kvalmt. En sånn forelder skal ikke jeg bli. Fatter de ikke at de gjør barna sine en giga bjørnetjeneste? Jeg tenker med skrekk og gru hvordan mange av dagens barn kommer til å bli når de blir voksne. De kaller oss glasurgenerasjonen. De må jo bli noe ennå verre enn det igjen. Kommer ikke på noe godt ord.

Gjest Keikolina
Skrevet

Når barna mine var et år var de mer enn nok fornøyd og leke med gave eskene, de brydde seg ikke noe om noe innehold, ha ha. Når begynner vi å bli grådig egentlig?

Skrevet

Kvalmt. En sånn forelder skal ikke jeg bli. Fatter de ikke at de gjør barna sine en giga bjørnetjeneste? Jeg tenker med skrekk og gru hvordan mange av dagens barn kommer til å bli når de blir voksne. De kaller oss glasurgenerasjonen. De må jo bli noe ennå verre enn det igjen. Kommer ikke på noe godt ord.

Cupcake-with-princess-and-diamond-pearls-sparkle-generasjonen? :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Ingenting. En 1 åring skjønner ikke konseptet julegaver, og vet ikke hva han går glipp av. Det er ikke vits i å gi noe bare for å gi noe. Regner også med ungen får nok av gaver av andre?

• Liker 3
Skrevet

Han er ett år? Han blir vel ikke å merke at han ikke får en gave akkurat...

Anonymous poster hash: 179de...a92
  • Liker 3
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Glasurgenerasjonen har jeg ikke hørt før.

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Det er ditt barn, du vet vel bedre enn oss hva han trenger? Hva med å faktisk unne deg/han noe litt dyrt, siden han likevel har alt? Av et spesielt merke, et nydelig klesplagg eller lignende som du ellers ikke ville kjøpt fordi det rett og slett er for dyrt :) Eller så kan du jo strikke noe selv til han? Det er jo noe helt spesielt som du legger tid og krefter i :)

Anonymous poster hash: 2baf4...111

Og det får en ettåring personlig glede og tilfredsstillelse av å eie? Så små bryr seg da vel ikke et dugg om hva de har på seg, eller all verdens dyre leker.

Endret av Arabella
  • Liker 2
Skrevet

Rattkjelke? Lekekjøkken? Brio-tog? Radiostyrt bil for småttinger? Innendørs trampoline? Innendørssklie? Plasthus?

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Hei min sønn fylte 1 år i august. han har ALT, og nå sitter jeg her helt blank og har ikke peiling på hva jeg kan gi han. klær og diverse (duplo, små leker) får han i kalenderen. men hva kan jeg gi han på julaften?

Du skal under ingen omstendighet gi små barn som putter alt i munnen, små leker. Det kan ende katastrofalt, de kan sette dem i halsen og bli kvalt.

Skrevet

Du skal under ingen omstendighet gi små barn som putter alt i munnen, små leker. Det kan ende katastrofalt, de kan sette dem i halsen og bli kvalt.

Jeg er fult klar over dette =)

Gjest Magdalene
Skrevet

Hun vet helt sikkert at hun ikke skal gi en ettåring bittesmå ting. Duplo går da helt fint.

• Liker 3
Gjest Eurodice
Skrevet

Hun vet helt sikkert at hun ikke skal gi en ettåring bittesmå ting. Duplo går da helt fint.

Duplo er relativt store klosser som er beregnet på de små. TS skriver at sønnen får duplo og små ting i kalenderen. Jeg vet ikke hva hun mener med små ting, men en advarsel er vel ikke så galt? Det er mye førstegangsmødre ikke vet eller tenker på :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...