Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har naturlig kommunegrått hår, men har farget det rødt i ca to år nå. Begynner å bli lei, og vil gjerne tilbake til blond, eller en annen lysere farge.

Jeg vet at de aller aller fleste fraråder å bleke håret hjemme, men jeg har virkelig ikke nok penger til å bleke det hos frisør. Noen som har tips for å gå fra rødt til blondt/hvitt hår hjemme? Helst noe som tar kort tid, typ en uke(aller helst en dag eller to), siden jeg har litt angst for å forlate huset med halvfarget hår. Er helt forberedt på skadet hår, men er mer bekymret for at det skal bli oransje. Noen som kan anbefale spesifike produkter?

Nyansen på håret mitt akkurat nå er ganske likt fargen til Ariana Grande(vet ikke om hun fortsatt har rødt hår, men det ser ganske likt ut) hvis det hjelper noen.

Anonymous poster hash: 73b99...0e7

Anonymous poster hash: 73b99...0e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann :)

jeg kan gjerne hjelpe deg, jeg studerer frisør og skjønner at det du har planer om kommer til å skade håret ditt noe ekstremt... men jeg skal hjelpe deg så godt jeg bare kan...

jeg har vært i akkurat samme situasjon som deg. jeg har kummune blondt hår og har i mange år farget det omtrent svart før jeg bleket det ned og kleiset på med knall rødt. Man blir fort lei rødfargen, så jeg og bestemmte meg for å bli blond som jeg er den dag i dag. For å forklare det veldig enkelt for deg, som jeg lærte på TIGI fargekurs i går, så er håret bygd opp av de 3 primærfargene blått, rødt og gult.. blå er de "største" fargene vi har i håret og forlater håret først, så kommer rødt, som er litt mindre og henger bedre i, og gult som er enda mindre og verst å bli kvitt. Så vet du hvertfall det :D hehe

For å komplimentere rødt trenger du grønt, som vil nøytralisere håret ditt og den røde fargen. Eventuellt kan du begynne med å farge håret ditt med en hjemmefarge som er grønne pigmenter i, altså ikke gyldent. for eksempel kan du hjemmefarge håret med en 5.2 eller en annen brunfarge med .2 bak seg. Det står for at det er grønne pigmenter tilsatt som oftest. Hvertfall hos cutrin sine farger, og de får du kjøpt til hjemmefarge hos salonger. eller kan du gå for en naturfarge som ikke er tilsatt noen pigmenter som for eksempel 5.0 så lenge det er 0 bak så er den helt naturlig.. når du har fått komplimentert de røde pigmentene i håret ditt kan du begynne å bleke det. jeg vil jo anbefale deg å gå til frisør. jeg ble blond på to ganger hos frisør etter at jeg hadde brukt en naturfarge hjemme for å fjerne en del av det røde selv med en brunfarge.

om du drar i en salong som bruker cutrin sine farger, så har cutrin en helt fantastisk avfarging som fjerner rødt, den lukter litt promp for å være ærlig, men det er bare mens den blir blandet i håret...

som etterbehandling av håret ditt, så ville jeg kjøpt TIGI hair reborn, den oransje serien.. den har en fantastisk nattkur som lukter som syden og håret blir helt fantastisk! kur håret ditt masse :D

Håper dette hjalp deg litt på veien :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...