Gå til innhold

Spøkelser... uæææh

Anbefalte innlegg

Så, tror dere på "overnaturlige" - dvs ikke-vitenskapelig-bevist-og-forklart-ting som ånder og "gjenferd"? Jeg gjorde ikke det, men nå har jeg opplevd så mange rare fenomener at nå begynner jeg jammen å lure.

Del gjerne egne erfaringer og kom med deres teorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Danielle 73

Jeg forstår ikke hvorfor folk ALLTID må ha vitenskapelig bevis for å tro på det overnaturlige. Også Gud i den forstand. Det handler kun om å ha et åpent sinn for det som vi ikke har noen god forklaring på.

Jeg er kristen, og har senere fått bevist hvem og hva gud er og står for.

Men TROEN på Jesus kom først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pterodactylkake

Tror ikke på det men ha ofte følelsen av å ikke være alene i huset/bli jaget opp trappa

men det er bare i min fantasi, selv om jeg får grøssninger og hårene reiser seg og jeg føler noen andre er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 1111

Jeg vil ikke si at jeg tror på spøkelser.

Men jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn vi er klar over, og jeg utelukker ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Jeg tror på kraften mellom menneskene, den er enorm og undervurdert!

Har opplevd en del ting som gjør at jeg ikke kan la utelukke kontakt mellom vår verden og åndeverden. Bare positive opplevelser da, som at jeg "snakker" med min avdøde bestemor og onkel.

Når det gjelder religion så er jeg veldig skeptisk... Håper jeg ikke tråkker noen på tærne, men jeg mener at vi mennesker må ta ansvar og ikke bare skylde på en gud for alt som er grusomt på planeten vår :o

(Litt utenfor tråden her kanskje..)

Det er nå min personlige mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James

jeg er enig i at vi ikke skal skylle på gud for det vi gjør

men det er enkeler og skylle på noen en og ta skyllen

vist du skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig i at vi ikke skal skylle på gud for det vi gjør

men det er enkeler og skylle på noen en og ta skyllen

vist du skjønner

Ja, ikke sant! Greit med Gud sånn sett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Når det gjelder religion så er jeg veldig skeptisk... Håper jeg ikke tråkker noen på tærne, men jeg mener at vi mennesker må ta ansvar og ikke bare skylde på en gud for alt som er grusomt på planeten vår :o

(Litt utenfor tråden her kanskje..)

Det er nå min personlige mening...

Men heldigvis er det ikke mange som skylder på guden sin når ting går til helvete. Satan derimot, han får høre mye han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Selvfølgelig... litt teit formulert av meg :oops:

Poteito, potato sier jeg. Vi må selv ta ansvar for hva vi stiller i stand. Å skylde på djevler og guder er kun ansvarsfraskrivelse (men håper og tror at det ikke er så mange som driver med det). Pr tid har vi kun en planet å bo på og da bør vi være snill mot den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poteito, potato sier jeg. Vi må selv ta ansvar for hva vi stiller i stand. Å skylde på djevler og guder er kun ansvarsfraskrivelse (men håper og tror at det ikke er så mange som driver med det). Pr tid har vi kun en planet å bo på og da bør vi være snill mot den.

:enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde i hvertfall på spøkelser før, men er usikker på om jeg fortsatt gjør det. Er helst av den oppfatning, at jeg må ha noe bevist før jeg virkelig kan si jeg tror på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest GreenSky

Jeg kan "se" eller sanse spøkelser. Det er noe som ligger til familien. Jeg er glad for at jeg ikke kan se dem foran meg, slik som mamma kan, men jeg oppfatter et nærvær likevel. Jeg har lært meg til å ignorere det, men har hatt noen intense opplvelser. På den annen side, kan det jo tenkes at vi alle er gale. :tunge1: Kusinen min, "så" spøkelser før

og er i tillegg er eks-narkoman. Hun går på medisiner nå, og "ser" ikke lenger. Hun ble ganske fucked up i hodet etter all narkoen. Sa at hun så djevelen og sånn.

Jeg nevnte foresten dette for legen min en gang, og spurte om han trodde jeg var sprø. Han smilte og sa at det trodde han slett ikke, og at det finnes mye mellom himmel og jord som vi ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...