Gå til innhold

P-pillene gjorde meg tjukk

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2010 begynte jeg på p-pillen, noe jeg angrer på idag, og forsåvidt 3månder etter at jeg begynte på de også, jeg raste opp i vekt, på 3mnd gikk jeg opp 15kg.
Jeg trener en god del, i det siste har jeg trent opp til 6 ganger i uka, jeg spiser sunt, og jeg spiser ikke godter eller drikker brus i uke dagene, det gjør jeg forsåvidt sjeldent i helgene også. Jeg er i militæret nå, og vi trener hardt ofte, men ikke søren om nåla på vekta vil gå nedover, eller at klærne blir større. Dette er så utrolig frustrenede, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lengre. Før kunne jeg løpe rundt i bikini på stranda og faktisk føle meg vel, det kan jeg ikke nå, jeg føler meg som en elefant 24/7.

Har noen opplevd det samme, og hva gjorde dere med det?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skifte p-pillemerke?

Jeg gikk opp i vekt når jeg begynte på Cerazette. Gikk ned igjen de ekstra kiloene ganske raskt når jeg begynte på et annet merke(Loette28)

Anonymous poster hash: 1060b...d51
Skrevet

Jeg gikk masse opp i vekt på p-piller. Jeg tror riktig nok det ikke er KUN pillene som gjør det, det er fordi man spiser mer. Jeg blir så sulten av all hormonell prevansjon, så jeg spiste MYE MER når jeg gikk på p-piller. Nå som jeg har sluttet er det vanskelig å tilpasse seg til å spise mindre fordi jeg er vant til store posjoner med masse mat, men jeg kjenner ikke den samme sultfølelsen lenger, så jeg regner med at det kommer til å gi seg. Har gått ned litt over 10 kilo siden jeg sluttet i April.

Skrevet

P-piller øker matlysten som det sies. Slutt eller bytt merke.

Anonymous poster hash: 121d2...a51
Skrevet

Sikker på at det ikke er sjokolade som gjorde deg tjukk da?

• Liker 5
Skrevet

P-piller sier du? Bytt til et P-pillemerke som inneholder mindre kalorier. Skaff gjerne sukkerfrie.

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at det ikke er sjokolade som gjorde deg tjukk da?

Ja, ganske så sikker siden jeg er av de få som ikke er så veldig glad i sjokolade

Skrevet

gikk opp 5 kg, prøver sakte å få det ned igjen

Gjest BettyBoop
Skrevet

I 2010 begynte jeg på p-pillen, noe jeg angrer på idag, og forsåvidt 3månder etter at jeg begynte på de også, jeg raste opp i vekt, på 3mnd gikk jeg opp 15kg.

Jeg trener en god del, i det siste har jeg trent opp til 6 ganger i uka, jeg spiser sunt, og jeg spiser ikke godter eller drikker brus i uke dagene, det gjør jeg forsåvidt sjeldent i helgene også. Jeg er i militæret nå, og vi trener hardt ofte, men ikke søren om nåla på vekta vil gå nedover, eller at klærne blir større. Dette er så utrolig frustrenede, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre lengre. Før kunne jeg løpe rundt i bikini på stranda og faktisk føle meg vel, det kan jeg ikke nå, jeg føler meg som en elefant 24/7.

Har noen opplevd det samme, og hva gjorde dere med det?

enig med de over. Forsøk å bytte merke

Skrevet

enig med de over. Forsøk å bytte merke

Slutta jo etter 3mnd pga vekt oppgangen, det er 3 år siden, tørr ikke å begynne på prevensjon igjen pga dette.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Slutta jo etter 3mnd pga vekt oppgangen, det er 3 år siden, tørr ikke å begynne på prevensjon igjen pga dette.

du har ikke gått ned igjen?

Skrevet

Alt for lett å skylde på p-pillene. Du sluttet for 3 år siden og fortsatt er det pilla sin skyld? Det er ikke pilla sin skyld lenger, men matvanene dine fra da du brukte dem som gjør at du opprettholder de 15 kg.

• Liker 1
Skrevet

LOL. Sorry ass.... hvis du sluttet for TRE ÅR SIDEN - det er ikke lengre hormonendringene i kroppen pga. pillene som påvirker apetitten/vekten din.

Hvis du spiser sunt, og trener 6 ganger i uken.... tjaaa... enten spiser du FOR MYE av det sunne (som også inneholder kalorier *ding, ding*. Eller så tar du ikke i på treningen. Eller så er det noe underliggende galt med deg (stoffskifte??), og jeg ville gått til legen.

Du vet nok best om kiloene dine kommer ubegrunnet. Personlig hadde jeg nok blitt redd om jeg plutselig hadde lagt på meg masse, samtidig som jeg trente bra og spiste riktig......

• Liker 1
Gjest Grapefrukt
Skrevet

Enig med de andre her. Det er ikke noe stoff i p-piller som direkte fører til fedme, men p piller kan gi bivirkninger som økt matlyst og sukkersug. Da er det opp til hver enkelt person om de ønsker å "buke under" for lystene eller holde seg i skinnet, eventuelt bytte p-piller.

Jeg fikk økt matlyst på p-pillene, men spiste ikke noe mer og byttet merke. Nå går det helt fint :)

Skrevet

Østrogenet i p-piller binder stoffskiftehormonet tyroksin, noe som gjør at man kan få noe lavere stoffskifte når man begynner på p-piller. For oss som HAR lavt stoffskifte i utgangspunktet. er derfor p-piller skikkelig tricky fordi det tuller til hele balansen (gitt at man har funnet rett dose stoffskiftemedisin, altså).

Men når stoffskiftet er litt lavere, fungerer ikke kroppen like optimalt. Selv om mange hevder at det er snakk om 1-3 kg mer, opplever mange med stoffskifteproblemer at det i realiteten er veldig, veldig mye mer. Og det er hardt å få av igjen, fordi du slanker deg med "bremsene på".

Hvis man ligger litt i grenseland med stoffskiftet når man begynner på p-piller, kan p-pillene utløse lavt stoffskifte.

Anonymous poster hash: fe4b0...899
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...