AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Jeg er så lei av folk som går på diverse sære dietter. Det er jo ikke lenger mulig å samle venninneflokken til f.eks. tacokveld eller pizzakveld. Alltid er det noen som ikke kan spise det eller det fordi nå er de på den eller den dietten. Hva med å bare spise normalt, men lite? Tror dere at dere virkelig kan fråtse i f.eks. lavkarbo, gå ned i vekt, og så klare å spise normalt uten å gå opp i vekt igjen etterpå? Man klarer kanskje å gå ned i vekt, men man lærer jo ingenting. Alle går jo opp i vekt etterpå, med mindre man skal holde den dietten resten av livet, men hvem orker vel det. Hvorfor kan ikke folk bare lære seg å spise lite, og nyte maten, med en gang? Man går kanskje ikke så fort ned i vekt, men når man er godt ned, så klarer man i det minste å holde vekten!! Anonymous poster hash: 08615...b40 47
Gjest BettyBoop Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Jeg er så lei av folk som går på diverse sære dietter. Det er jo ikke lenger mulig å samle venninneflokken til f.eks. tacokveld eller pizzakveld. Alltid er det noen som ikke kan spise det eller det fordi nå er de på den eller den dietten. Hva med å bare spise normalt, men lite? Tror dere at dere virkelig kan fråtse i f.eks. lavkarbo, gå ned i vekt, og så klare å spise normalt uten å gå opp i vekt igjen etterpå? Man klarer kanskje å gå ned i vekt, men man lærer jo ingenting. Alle går jo opp i vekt etterpå, med mindre man skal holde den dietten resten av livet, men hvem orker vel det. Hvorfor kan ikke folk bare lære seg å spise lite, og nyte maten, med en gang? Man går kanskje ikke så fort ned i vekt, men når man er godt ned, så klarer man i det minste å holde vekten!! Anonymous poster hash: 08615...b40 enig. jeg og får noia av folks matnykker. 15
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Det er i orden å gå på sære dietter til hverdags, men for én kveld må man da kunne legge bort vanene sine så lenge man tåler matvarene. Du dør ikke av å spise litt brød én dag selv om du går på lavkarbo.. Jeg spiser lavkalori, og blir jo ikke feit igjen om jeg en dag spiser over kaloribudsjettet mitt! Anonymous poster hash: 12b3c...2ac 10
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Det er i orden å gå på sære dietter til hverdags, men for én kveld må man da kunne legge bort vanene sine så lenge man tåler matvarene. Du dør ikke av å spise litt brød én dag selv om du går på lavkarbo.. Jeg spiser lavkalori, og blir jo ikke feit igjen om jeg en dag spiser over kaloribudsjettet mitt!Anonymous poster hash: 12b3c...2ac Man dør ikke nei, men man man bli veldig dårlig i flere dager. Anonymous poster hash: 15bdb...843 3
Kyary Pamyu-Pamyu Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Spis det du ønsker, så får de heller ta med seg sin egen mat hvis de skal være sunne.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Man får trøste seg med at de som bare går på valgfrie dietter ikke blir syke, iallefall - vi skal ha middag med alle på jobb (kun 7-8 ansatte), og derav har vi én laktoseallergiker, én nøtteallergiker, én cøliaker, én skalldyrallergiker, og for å toppe det hele en vegetarianer Vi gleder oss, men er fortsatt meget usikre på hva vi skal lage til mat... Mulig det blir mest vin? Anonymous poster hash: 4d0be...ea0 16
Gjest Blondie65 Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Min livsstilsendring tilsier at tacoskjell og pizza med fin bunn ikke spises - verken til hverdags eller fest. Hvis du velger å servere mat som er så kaloririk som klubbmat så bør du tenke over hvor ofte det er klubb og hvor ødeleggende det er at slik kaloririk mat blir servert. For mitt vedkommende er det i tillegg slik at alt fint brød gir meg magetrøbbel så jeg kan ikke hoppe ut av dietten min fordi du ikke kan lage annet enn halvfabrikat drittmat.
Gjest BettyBoop Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Det er i orden å gå på sære dietter til hverdags, men for én kveld må man da kunne legge bort vanene sine så lenge man tåler matvarene. Du dør ikke av å spise litt brød én dag selv om du går på lavkarbo.. Jeg spiser lavkalori, og blir jo ikke feit igjen om jeg en dag spiser over kaloribudsjettet mitt! Anonymous poster hash: 12b3c...2ac Ja. Man må jo kunne unne seg noe godt innimellom. Det sier jo til og med Fedon sjøl at man skal gjøre. 4
Gjest BettyBoop Skrevet 13. november 2013 #9 Skrevet 13. november 2013 Man dør ikke nei, men man man bli veldig dårlig i flere dager.Anonymous poster hash: 15bdb...843 ja dersom du har matallergier ja. Ikke hvis du går på diett fordi du forsøker å gå ned i vekt. 5
Gjest BettyBoop Skrevet 13. november 2013 #10 Skrevet 13. november 2013 Man får trøste seg med at de som bare går på valgfrie dietter ikke blir syke, iallefall - vi skal ha middag med alle på jobb (kun 7-8 ansatte), og derav har vi én laktoseallergiker, én nøtteallergiker, én cøliaker, én skalldyrallergiker, og for å toppe det hele en vegetarianer Vi gleder oss, men er fortsatt meget usikre på hva vi skal lage til mat... Mulig det blir mest vin? Anonymous poster hash: 4d0be...ea0 Allergi er jo en ting. De må nesten holde seg unna ting de ikke tåler. de har liksom ikke noe valg. 2
Gjest Crazycatlady Skrevet 13. november 2013 #11 Skrevet 13. november 2013 Ja, er litt enig. Allergi,vegetarianer, veganer osv er en ting, men når folk ikke kan spise ditt og datt så syns jeg nesten at de kan ha med sin egen mat. Det er vanskelig nok å lage mat til flere, men enda vanskeligere å lage til folk som går på alle slags dietter. Har respekt for dem som faktisk går gjennom en livsstilsendring, men ikke så mye respekt for dem som tror at det bare er gå på en diett i en periode også rett tilbake igjen på det gamle kostholdet med en forventning om at de da skal holde seg slank. Er det så vanskelig å forstå at enten må man spise mindre, bevege seg mer eller så må man faktisk fortsette med den kostholdsendringen og ikke bare se på det som en slankekur. 3
Gjest SweetSunshine Skrevet 14. november 2013 #12 Skrevet 14. november 2013 For mitt vedkommende er det i tillegg slik at alt fint brød gir meg magetrøbbel så jeg kan ikke hoppe ut av dietten min fordi du ikke kan lage annet enn halvfabrikat drittmat. Halvfabrikat drittmat? Kjære min tid!Når TS skriver om å servere pizza, så tviler jeg på at det er en grandis. Vet du noe om hva TS lager når hun får besøk?
Gjest Blondie65 Skrevet 14. november 2013 #13 Skrevet 14. november 2013 Halvfabrikat drittmat? Kjære min tid!Når TS skriver om å servere pizza, så tviler jeg på at det er en grandis. Vet du noe om hva TS lager når hun får besøk? Har du hørt om taco? Tror du hun står og lager skjell, guacemole, salsa og saus selv?
Gjest SweetSunshine Skrevet 14. november 2013 #14 Skrevet 14. november 2013 (endret) Har du hørt om taco? Tror du hun står og lager skjell, guacemole, salsa og saus selv? Det kunne da vært mulig? Jeg lager alt utenom skjell når jeg lager taco, spesielt hvis jeg skulle ha servert det til noen. Da blir det jo mye bedre! Det er alltid plenty med kjøtt/kylling og annet, så hvis noen ikke kan ha skjell, så får de da klare seg med en deilig tacosalat. Mener nå jeg:) Endret 14. november 2013 av SweetSunshine
cassio Skrevet 14. november 2013 #15 Skrevet 14. november 2013 Har du hørt om taco? Tror du hun står og lager skjell, guacemole, salsa og saus selv? Hva er vitsen med å innta den holdninga der? Hvis du tror tonen din skaper økt forståelse og aksept for dine kostholdsvalg er jeg redd du tar feil. Tror du skal leite lenge for å finne noen i Norge som ikke har hørt om taco, og guacamole, salsa og saus er relativt vanlig å lage selv... 25
Wonders Skrevet 14. november 2013 #16 Skrevet 14. november 2013 Vil man ikke ha det som blir servert får man ta med noe selv. Man er selv ansvarlig for eget matinntak dersom det ikke er medisinsk begrunnet. Høres krasst ut, men alle kan spise noe. Og en god vertinne tar alltid hensyn til medisinske forhold. Folk med holdningsproblemer har man inget ansvar ovenfor. 7
Nimis Skrevet 14. november 2013 #17 Skrevet 14. november 2013 Jeg spiser lavkarbo, men opplever det sjelden /aldri som noe problem. Jeg sjekker ofte hva som er på "menyen", og som oftest er det noe der jeg kan spise. Hvis ikke, gjør jeg null problemer ut av å ta med egen mat. Å gjøre det til et problem, er en veldig "ikke -issue" for min del, og slik er det også innad i jentegjengen! Heldigvis for meg! 2
momo Skrevet 14. november 2013 #18 Skrevet 14. november 2013 Jeg har allergi for hvete, nøtter og egg. Så hører hva som er på menyen først, stort sett går det jo veldig fint bare jeg utelater noe. Hvis ikke tilbyr jeg å ta med egen mat. Og kommer noen på middag til meg, og begynner å surve over hva de får servert fordi de er på diett, så synd for de. Da burde de tatt med egen mat. De med allergi tar jeg alltid hensyn til. Og jeg lager maten fra bunn, lager ikke taco skjell selv da, men resten av taco tilbehøret. 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #19 Skrevet 14. november 2013 ja dersom du har matallergier ja. Ikke hvis du går på diett fordi du forsøker å gå ned i vekt. Går man på lavkarbo/ketolyse så blir man fort dårlig om man plutselig puttet i seg mye karbo jo. Overmett, trøtt, hodepine, kvalm, diaré osv. Anonymous poster hash: 15bdb...843 1
Vulpes Skrevet 14. november 2013 #20 Skrevet 14. november 2013 Har du hørt om taco? Tror du hun står og lager skjell, guacemole, salsa og saus selv? Det er vel ganske vanlig å lage guacamolen selv? Tacokrydderet kan man også veldig enkelt lage selv. Jeg måler ikke en gang opp, bare slumper oppi spisskummin, paprikapulver, hvitløkspulver, chilipulver, salt og pepper. Og litt stevia for sødme. Tacosausen jeg kjøper er den uten tilsatt sukker. Voila, sunn taco! Vil man være ekstra sunn kan man jo bare spise tacoen uten skjell/tortilla 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå