AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Hei! Lurer på om noen her har en kaffemaskin å anbefale? Det er vel gjerne kapselmaskin det kalles, sånne som kan lage kaffe mocca, kaffe latte og slikt? Trenger helst en som ikke tar så mye plass på kjøkkenbenken. Lurer også på om det blir stygg kaffe med melkepulver som kapsler? Har sett litt på Dolce Gusto sine, de som kan lage både varm og kald drikke, og de var ikke så verst i pris heller! Tenker på mellom 800-1500kr. Men kapslene som brukes er vel melkepulver i de fleste sånne typer? Jeg drikker stort sett bare kaffe mocca og litt svakere varianter av kaffe da jeg ikke er så glad i for mye kaffesmak. Noen som har anbefalinger? Anonymous poster hash: 6a3c0...a78
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Nespresso. De andre er bare dritt. Anonymous poster hash: 4910b...f63 7
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Jeg er veeldig fornøyd med min dolce gusto Eneste er at jeg skulle ha kjøpt en som stopper automatisk, for det er litt vanskelig å beregne hvor mye det skal være osv:P Også bråker den bittelitt. men bortsett fra det så er jeg kjempefornøyd Anonymous poster hash: 69787...702 2
Gjest Peanut Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Jeg må si meg enig med nr. 2 her. Nespresso er best. Jeg selv har en slik maskin og kan ikke tenke meg noen annen kaffemaskin altså. ^^, Mocca kan man jo fint lage selv hvis man har melkeskummer og sjokolade-/kakaopulver tilgjengelig. ^^,
Lea2 Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Dolce Gusto lager god kaffe. Jeg hadde min i 3 år før den tok kvelden (mye brukt). Det som irriterte meg litt var at den tok stor plass på benken (hadde den som er rund som ei kule) og at kapslene er store og fortsatte å renne lenge etter at kaffen var klar. Jeg skaffet meg så en Senseo som ga opp etter noen måneder. Like greit, for kaffen var heller ikke særlig bra. Nå har jeg en Nespresso Pixie. Den fungerer perfekt så langt. Mange kaffesorter å velge mellom og originalkaffen er god. Men den lager vel kun kaffe og det fungerer for meg.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Jeg er veldig fornøyd med min Nespresso lattisma maskin. Anonymous poster hash: fab38...276 1
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Jeg hadde Nespresso sin før, men gikk over til Dolce Gusto etter en stund. Fordelen med Dolce Gusto er at de har stort sortement i kaffen. De hvite er på tilbud i nettbutikken deres nå. Men vil anbefale deg en automatisk iallefall. 2
Chouchou Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 (endret) Nespresso Delonghi er jeg fornøyd med, så anbefaler gjerne den videre. Kjøpte den på Kitch`n. På bildet er det en stor kopp men man kan legge på et underlag for små kopper. Alle delene er lette å rense og rengjøre, og det man ikke bruker ofte (f.eks melkeholderen på siden) kan legges vekk eller settes på plass enkelt. Kjøper kapsler på nespresso.com. Endret 13. november 2013 av Chouchou
Nephthys Skrevet 13. november 2013 #9 Skrevet 13. november 2013 Dolce gusto uten tvil! Utrolig mange ulike kaffevarianter å velge i mellom. Anbefaler så klart den som er automatisk slik at man slipper å fylle på nytt vann hele tiden.. Mochaen er kjempegod! (justerer litt på den for å få den sterkere enn det som er oppgitt på pakken) 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #10 Skrevet 13. november 2013 Dolce Gusto er fin hvis man liker lunken kaffe som smaker mest sølevann. Anonymous poster hash: 4910b...f63 6
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #11 Skrevet 13. november 2013 Dolce Gusto er fin hvis man liker lunken kaffe som smaker mest sølevann. Anonymous poster hash: 4910b...f63 Om kaffen din blir lunka så er det noe galt med kaffemaskinen din. Her blir det GLOVARMT. Anonymous poster hash: 69787...702 3
Silfen Skrevet 13. november 2013 #13 Skrevet 13. november 2013 NEspresso er Nestlé og bør boikottes. Gå for noe annet. 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #14 Skrevet 13. november 2013 Om kaffen din blir lunka så er det noe galt med kaffemaskinen din. Her blir det GLOVARMT. Anonymous poster hash: 69787...702 Jeg har ikke Dolce Gusto selv, jeg har da smak! Anonymous poster hash: 4910b...f63 1
pippip Skrevet 13. november 2013 #15 Skrevet 13. november 2013 Jeg har Dolce Gusta Creativa, og elsker den. Den er helautomatisk så du trenger ikke følge med på samme møte som du må på de billigere variantene. Stort utvalg av kaffetyper og te/kakao. Perfekt for oss hvor jeg må ha kaffe hver dag mens samboern heller vil ha te.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #16 Skrevet 13. november 2013 Takk for anbefalinger:D her var det mye å velge mellom! Men hvordan er det med de melkekapslene som er melkepulver? Hvordan smaker kaffe med melk når det er melkepulver? Anonymous poster hash: 6a3c0...a78
Lea2 Skrevet 13. november 2013 #17 Skrevet 13. november 2013 Det smaker melkepulver Jeg liker ikke kaffe med melk, så det er vanskelig for meg å si. Kakaoen smaker helt ok, men ikke noe mer. Ville nok heller valgt en maskin med egen melkeskummer/varmer for vanlig melk om du drikker mye kaffe med melk. I tillegg blir prisen ganske stiv, ettersom det går med 2 kapsler til en kopp (en kaffe og en melk) til slike drikker. Ca 50 kroner for 16 kapsler/8 kopper.
globalagogo Skrevet 14. november 2013 #18 Skrevet 14. november 2013 Kilosprisen på kaffe ligger jo oppmot tusenlappen på disse produktene... Syns dere at det er verd det? Blir kaffen god? Takk for svar
Lea2 Skrevet 14. november 2013 #19 Skrevet 14. november 2013 Man kan få like god og billigere kaffe. Men det krever en dyr maskin og mye rens og vask. For meg er det verd det.
Gjest Solsmil Skrevet 15. november 2013 #20 Skrevet 15. november 2013 Jeg har en Dolce Gusto, og var fornøyd med den helt til jeg smakte nespresso. Da ble det ikke helt det samme, så når denne ryker skal jeg helt klart gå for en nespressomaskin. Den er MYE bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå