AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Må man egentlig skatte for gaver, som ikke er pengegaver. Om man f.eks får macbook og speilrefleks til jul, som koster over 10.000, så skal man føre det opp? Jeg tenker siden bloggerene må skatte for ikke bare penger, men gaver også? Det er vel ingen som gjør det? Hva er egentlig loven? Anonymous poster hash: 9ea59...d4a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Jeg tviler STERKT på at man må skatte av gaver man får i bursdager og julegaver osv altså Det med at bloggerne må skatte av alt de får blir jo noe helt annet. Anonymous poster hash: 92cde...b4d
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Hva har denne tråden på "kropp og helse" og gjøre Anonymous poster hash: 99efc...b65 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Hva har denne tråden på "kropp og helse" og gjøre Anonymous poster hash: 99efc...b65 ops, trodde jeg la den på generell debatt :S Anonymous poster hash: 9ea59...d4a
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Selvfølgelig må man ikke det. Bloggere må det fordi det er fra annonsører og bedrifter og de får det i egenskap av å være blogger (fordi de vil at de skal blogge pent om det regner jeg med), er jo ikke gaver privatpersoner i mellom. Anonymous poster hash: 2c7e4...741
svante Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Det kommer an på hvem du får gaven av. Får du den for eksempel fra arbeidsgiver eller fra andre som gjør at det kan regnes som lønn så er det skattepliktig.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Det kommer an på hvem du får gaven av. Får du den for eksempel fra arbeidsgiver eller fra andre som gjør at det kan regnes som lønn så er det skattepliktig. Og om man får gaver fra besteforeldre og foreldre er det ansett som forskudd på arv. 10 000 er ikke noe problem, tror den årlige grensen akkurat nå ligger på rundt 75 000kr (det varierer fra år til år, alt etter hva G er). Så hadde du fått gaver fra familie til over det årlige fribeløpet, så er det faktisk skattepliktig Anonymous poster hash: d8bfe...fe0 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Grunnbeløpet er 85 000 i år Videre er avgifter på gaver i form av gjenstander litt løsere enn i form av penger. Dersom familien din f.eks er rik, og du får vesker til en verdi av 100 000 kr til jul, ville ikke det nødvendigvis vært en skattepliktig gave. Anonymous poster hash: 1e55c...91b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå