Gamerfrue Skrevet 14. november 2013 Forfatter #21 Skrevet 14. november 2013 Så fordi hun har mobbet flere folk på en offentlig blogg. Så har vi ikke lov til å reagere på at hun stjeler bilder fra andre uten å nevne det,tilogmed klipper vekk vannmerket til den som eier bildene. Stjeler oppskrifter og kaller det for sitt eget? osv osv. lista er lang. Anonymous poster hash: c388b...78b Selvsagt kan man reagere! Selvsagt kan man bli provosert! Selvsagt kan man fortelle dette til flere for å skape en reaksjon som forhåpentligvis når henne på en konstruktiv måte slik at hun forstår at det ikke faller i smak hos fans/lesere og kritikere. Men jeg opplever enkelte internettkritikere som store babyer. De blir skikkelig provoserte og sure og grinete over noe, men de klarer jo ikke å fortelle hva som er galt, så det blir bare en haug av hyling og skriking istedet.
Gjest JakeGreen Skrevet 14. november 2013 #22 Skrevet 14. november 2013 (endret) Bra innlegg, frue! Det er få, om noen ting i det hele tatt som legitimerer mobbing og det er helt rett som du sier at hva vi skriver kan ha en enorm innflytelse over andre. Det er jo en kjent sak at mange i ytterste konsekvens har tatt selvmord på grunn av ting som har blitt skrevet om de på nettet. Ikke alle er i samme posisjon som oss selv og like sterke som oss selv, skjønt man kan argumentere for at de som virkelig mobber som regel er de svakeste blant oss. Om jeg kan tillate meg selv å være nedlatende et lite øyeblikk, så må jeg bare si at de jeg virkelig ser ned på er mennesker som bruker livet sitt til å kritisere andre og å diskutere enkeltmennesker på internett. For noen stusselige og triste liv de egentlig må ha. Kanskje kritiserer de andre fordi de kun kjenner til kritikk selv, men da er ikke de noe bedre enn de som kritiserte de. Uansett, når man har makten til å påvirke andre mennesker, hvorfor ikke prøve å heller bevege andre mennesker i en positiv retning og bygge de opp? Endret 14. november 2013 av JakeGreen 1
globalagogo Skrevet 14. november 2013 #23 Skrevet 14. november 2013 Hva mener dere med at hun lyver og stjeler? Skal vi henge ut politikerne? De lyver hvertfall...
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #24 Skrevet 14. november 2013 Selvsagt kan man reagere! Selvsagt kan man bli provosert! Selvsagt kan man fortelle dette til flere for å skape en reaksjon som forhåpentligvis når henne på en konstruktiv måte slik at hun forstår at det ikke faller i smak hos fans/lesere og kritikere. Men jeg opplever enkelte internettkritikere som store babyer. De blir skikkelig provoserte og sure og grinete over noe, men de klarer jo ikke å fortelle hva som er galt, så det blir bare en haug av hyling og skriking istedet. Da er vi enige Og ja, er endel som bare skriker og ikke klarer formulere konkret hva og hvorfor. Anonymous poster hash: c388b...78b
Gamerfrue Skrevet 14. november 2013 Forfatter #25 Skrevet 14. november 2013 Jeg mener selvfølgelig at mobbing, rykter og hets IKKE er ok uansett. Men det som har skjedd i tråden, utenom mobbingen. Er at folk har kommet med linker og kilder til hvor ting hun bruker på bloggen egentlig kommer fra og hvem som egentlig eier bildene,teksten osv. Jeg syns det er provoserende at en så kjent blogger stjeler andre menneskers materiale uten å henvise til de, for så å tjene mye penger på det. Og sletter det når hun blir busted. Delete it and it never happend. Anonymous poster hash: c388b...78b Dette er veldig provoserende. Og da mener jeg at en artikkel i avisen om at hun føler seg mobbet burde ha en tilsvarende artikkel om at hun faktisk driver med - kan vi kalle det "uetisk" blogging? Så - bildebevis, screenshot og innsending til avisa hvis man virkelig vil gjøre noe med det. Og fremdeles kan man klare å være saklig i bloggkommentarene! 1
Chouchou Skrevet 14. november 2013 #26 Skrevet 14. november 2013 (endret) Er vel lov å reagere når en blogger lyver og stjeler samtidig som vedkommende tjener penger på det? Anonymous poster hash: c388b...78b Vel, å pille på mennesker fordrer gjerne at man har litt selvkontroll og vet når man går for langt og blir for personlig, usaklig og mobbete. Man bør egentlig helst mestre språkkunst og kommunikasjon og ha evner til å uttrykke seg om andre uten at de føler seg mobbet. edit: Jeg synes det er kjempe bra med våkne øyne og bloggpoliti. Endret 14. november 2013 av Chouchou
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #27 Skrevet 14. november 2013 Hva mener dere med at hun lyver og stjeler? Skal vi henge ut politikerne? De lyver hvertfall... Nå har jeg ikke sett politikere stjele andre menneskers arbeid som bilder og tekster og kalt det for sitt eget. Men hvis det har skjedd så er det lov å påpeke det. Og politikere blir jo hengt ut hele tiden uansett. Anonymous poster hash: c388b...78b
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #28 Skrevet 14. november 2013 Nå har jeg ikke sett politikere stjele andre menneskers arbeid som bilder og tekster og kalt det for sitt eget. Men hvis det har skjedd så er det lov å påpeke det. Og politikere blir jo hengt ut hele tiden uansett. Anonymous poster hash: c388b...78b Politikere har rådgivere og støtteteam rundt seg for å takle å være i offentligheten. Det er det en grunn til. Anonymous poster hash: 3bf11...e00
Gamerfrue Skrevet 14. november 2013 Forfatter #29 Skrevet 14. november 2013 Det er forresten utrolig mange bra svar og meninger her! Helt konge - ikke minst at folk holder seg saklige!
Jalp Skrevet 16. november 2013 #30 Skrevet 16. november 2013 Jeg leser ikke blogger men forsøker å holde en viss anstendighet når jeg skriver. Man skal imidlertid være klar over at kommunikasjon via et tastatur er en fattig form for kommunikasjon og som skapt for misforståelser. Man mister mimikk, tonefall, kroppsspråk m.m. Jeg forbauselse ofte over at det ofte konkluderes med hva jeg er i en debatt. Enhver her inne er vesentlig mer enn det man ytrer av meninger innenfor tildels snevre temaer. Man bør virkelig unngå å mene noe om hva andre her inne ER. Jeg tenker ofte godt om dem jeg diskuterer heftig med her inne. Skrekken er egentlig å ikke ha noen å debattere med, derfor kan jeg noen gang provosere med vilje. Men debatt har en fryktelig viktig verdi i seg selv, så det er viktig å holde liv i den. Meninger har utgangspunkt i egen situasjon, livserfaring og perspektiv. Vi er alle ulike og derfor skulle det finnes mange interessante perspektiv. I kjønnsspørsmål er det ganske forutsigbart og vi deles meningsmessig etter kjønn. Og hovedinntrykket er at mange menn er misfornøyde med tingenes tilstand, mens kvinner mener at menn ikke bør være misfornøyde. Hvem har rett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå