Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips her...

Så lenge ungene var små, syntes jeg det var ganske lett å finne kalendergaver som ikke var så dyre. Det ble ofte småbiler og smålego til gutten (til 20-30 kroner) og noe hårgreier til jenta, eller viskelær og fine blyanter, nøkkelringer, litt julepynt til rommet.... Den dagen vi skulle bake pepperkaker ble det gjerne noen nye former.

Nå er gutten 10 og jenta 14, og det er litt verre å finne på noe. Dessuten blir det ofte litt for dyrt, selv om jeg alltid supplerer med "gratis" ting, som juleverksted og bakedager.

Så: kalendergavetips til store barn som ikke bare er mer å legge i rotekassa, og gjerne til under 30 kr mottas med stor takknemlighet ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har en søstrene grene butikk i nærheten kan du jo dra dit å kjøpe ting? :)

Hvis ikke så kan du jo gi dem en liten sjokolade eller noe ett par ganger?

Anonymous poster hash: 39ed6...e4d
Skrevet

De billigste Flax-loddene koster 10 kroner, og da får man litt spenning med på kjøpet. Det kunne jo være en ide til en dag eller to.

• Liker 1
Skrevet

Vår mor kjøpte Monopol engang, da fikk vi 50 lapper en dag, 100 lapper, en brikke, noen hus og resten på julaften. En annen gang gav hun oss lapper med bokstaver. Dette ble en setning, når koden var løst fikk vi gaven. Vi er fire barn, så jeg skjønner at det kan bli dyrt med kalender.

Dersom du vet om noe de begge liker er det mulig å gi dem felles pakkekalender, de kan åpne annenhver, kanskje ha en sjokoladekalender i tillegg?

Anonymous poster hash: d5e7d...7ed

Skrevet

Vår mor kjøpte Monopol engang, da fikk vi 50 lapper en dag, 100 lapper, en brikke, noen hus og resten på julaften. En annen gang gav hun oss lapper med bokstaver. Dette ble en setning, når koden var løst fikk vi gaven. Vi er fire barn, så jeg skjønner at det kan bli dyrt med kalender.

Dersom du vet om noe de begge liker er det mulig å gi dem felles pakkekalender, de kan åpne annenhver, kanskje ha en sjokoladekalender i tillegg?

Anonymous poster hash: d5e7d...7ed

De trenger jo ikke å få ting begge liker selv om de har felles kalender. Men at de åpner annenhver er et godt tips. Slik gjør vi også det, men vi får fortsatt våre egne ting de dagene vi åpner, altså ikke noe på deling.

Anonymous poster hash: 39ed6...e4d

• Liker 1
Skrevet

Her i huse går det i sjokolader og slike ting de ellers ville fått som sokker og truser. Skrapelodd, 1 pakke fox, lørdagen får de hver sin pose med snop -det ville jeg kjøpt til dem uansett. En t skjorte kjøpt på salg og kinobilletter. Altså både "kjipe" billige saker og en og annen litt dyrere ting.

Anonymous poster hash: 5e849...c2b
  • Liker 1
Skrevet

Vi fikk alltid noe snop i helgene. Det trenger ikkje være så dyrt.

Skrevet

de kan jo få litt ting de trenger også. Jenta kan feks få fliseklemmer, hårstrikk, sminkefjerner, deo, tykke sokker osv. Ellers koster for eksempel er griseflax 10 kr. Kiwi har små utgaver av mars, twix, snickers, milkyway og sånt til ca 4 kr per sjokolade. De er så små at det sikkert går fint å få en og annen hverdag også. Ellers er det vel vanlig med litt godteri i kalenderen, lovehearts har perfekt kalenderstørrelse. Om du ikke vil fore dem med sukker i ukedagene er tyggis og sukkerfrie pastiller også fine kalendergaver. Ellers kan jeg foreslå iphonedeksel (hvis noen av dem har iphone), undertøy (siden det sikkert er noe du må kjøpe uansett), ansiktsmaske (mange 14åringer blir glad for det), blader, nøtter, lage-julepynt-selv-sett, rett-ikoppen/nudler de kan lage etter skolen, en lapp der det står at de får velge middag den dagen. Og listen kan egentlig bare fortsette

Skrevet

Kanskje litt sent i år, med tanke på forsendelse, men ebay er jo stedet for å finne litt gøyale ting til større barn som ikke koster skjorta :)

Anonymous poster hash: 5cb2b...bf2
Skrevet

Jeg fant denne siden; alphageek.no Kalendergaver. noen andre som hadde postet i ett annet forum. Synes det var en kjek side med billige gaver for de litt større barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...