AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Spiser dere mais? Hører så mye om at det er usunt osvosv, mye sukker, karbohydrater osv. Men det er jo så godt! Anonymous poster hash: aa75b...3cc
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Jeg spiser massee mais. Men aner ikke hvor usunt det er Regner med det ikke er så veldig usunt. mais kommer jo ut igjen like hel så Anonymous poster hash: 3aa3f...08f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Jeg spiser massee mais. Men aner ikke hvor usunt det er Regner med det ikke er så veldig usunt. mais kommer jo ut igjen like hel såAnonymous poster hash: 3aa3f...08f Gjør ikke det hos meg (men så tygger jeg maten) :-p men er det ikke slik at noen ikke kan fordøye mais i det hele tatt?Anonymous poster hash: 78dae...5d2
Chloe- Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Ikke usunt, vil heller kalle det unødvendig. (Med mindre du liker det så godt at det blir din kos)
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 http://matvaretabellen.no/mais-hermetisk-06.736 Jeg skyller alltid laken fra hermetisk mais, men mais i seg selv har lite fett, lite proteiner, og en del karbohydrater, for det meste er det bare vann, og inneholder en del beta-karoten. Rå mais som blir kokt er selvsagt sunnere enn mais i lake. Det er ikke spesielt usunt, spørs hva man legger i sunt egentlig, en kan gjerne bytte ut potet, ris eller pasta med en porsjon mais f.eks. Biff, kotelett, laks osv. med brokkoli, asparges og mais er ganske godt (og eller andre grønnsaker som ikke er søte). Anonymous poster hash: 96f36...e75
Sweet77 Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Hva som er sunt og usunt skifter med hva slags forskning som for tiden er populær. Akkurat nå er omtrent alt med karbohydrater "usunt", senere kan det bli sunt igjen, alt etter hvordan vinden snur. Har du lyst på mais så er det sannsynligvis næringsstoffer i den som du trenger. Mais er i tillegg helt naturlig, og brukes som en viktig kilde til næring i mange deler av verden. Blir litt oppgitt over alle populær-kosthold-hysteri-bølgene som kommer og går hele tiden. Lytt til magefølelsen, den pleier å ha rett. 3
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Gjør ikke det hos meg (men så tygger jeg maten) :-p men er det ikke slik at noen ikke kan fordøye mais i det hele tatt?Anonymous poster hash: 78dae...5d2 Kan nok hende den gjør det hos deg også, men jeg regner med du ikke sitter å studerer hver minste lille cm av bæsjen din etter du har vært på do? Jeg tygger jo maten min jeg også, men å sitte å tygge istykker hver minste mais, det orker jeg ikke. Anonymous poster hash: 3aa3f...08f
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #9 Skrevet 13. november 2013 Hva som er sunt og usunt skifter med hva slags forskning som for tiden er populær. Akkurat nå er omtrent alt med karbohydrater "usunt", senere kan det bli sunt igjen, alt etter hvordan vinden snur. Har du lyst på mais så er det sannsynligvis næringsstoffer i den som du trenger. Mais er i tillegg helt naturlig, og brukes som en viktig kilde til næring i mange deler av verden. Blir litt oppgitt over alle populær-kosthold-hysteri-bølgene som kommer og går hele tiden. Lytt til magefølelsen, den pleier å ha rett. Om jeg skulle lyttet til magefølelsen min hadde jeg spist is hver dag. Anonymous poster hash: c2c4d...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #10 Skrevet 13. november 2013 Korn er usunt. Mais er korn. Anonymous poster hash: 75e4c...760 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #11 Skrevet 14. november 2013 Korn er ikke usunt. Mais er ikke usunt. Anonymous poster hash: 96f36...e75 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå