AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Ja, jeg er by-jente, jeg er HELT blåst Tror ikke jeg har sett en låve en gang:P Så lurer på hva man gjør i låven om vinteren? Skriver novelle og trenger et påskudd for å sende noen ut dit Enlighten me! Anonymous poster hash: 324f4...b9e 1
levelivet Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Høyoppbevaring gjerne, traktorer, skurtresker og det bonden bruker setter han gjerne inn på låven vinterstid. Kanskje et verksted eller et kontor.. Hm.. Eller så er man der for å gi grøt til nissen?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Ha-ha-ha! Tidenes tråd Anonymous poster hash: d88fa...c72 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Knuller vel! Dersom du med "man" refererer til kyr og hester, og griser og høns, så holder de seg som regel inne på låven om vinteren. Med andre ord, hva "man" om du henviser til bonden, gjør inne på låven om vinteren, så er det at han forer dyrene og ser til at det går bra med dem. Dersom det er en låve uten dyr, så driver bønder som regel med noe annet der inne. Noen har sin gründervirksomhet der (noe helt annet enn gårdsdrift), noen har kjøretøy stående der inne (traktorer, gravemaskiner osv), noen driver med træskjring, møbbelsnekring, det kan stå VED der inne til tørking..you name it. Lite som er usannsynlig.
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 og slik går no dagane....
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Ha-ha-ha! Tidenes tråd Anonymous poster hash: d88fa...c72 Jada, jada, bare le du! Knuller vel! Dersom du med "man" refererer til kyr og hester, og griser og høns, så holder de seg som regel inne på låven om vinteren. Med andre ord, hva "man" om du henviser til bonden, gjør inne på låven om vinteren, så er det at han forer dyrene og ser til at det går bra med dem. Dersom det er en låve uten dyr, så driver bønder som regel med noe annet der inne. Noen har sin gründervirksomhet der (noe helt annet enn gårdsdrift), noen har kjøretøy stående der inne (traktorer, gravemaskiner osv), noen driver med træskjring, møbbelsnekring, det kan stå VED der inne til tørking..you name it. Lite som er usannsynlig. Vet ikke helt om karakteren min vil knulle det hun finner der inne Okei, så jeg kan si at karakteren min skal ut for å fore dyrene på kvelden? Herregud jeg føler meg så teit Takk gud for anonym-knapp! Anonymous poster hash: 324f4...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Man har skjelden dyr på låven. Dyrene oppholder seg i fjøs og/eller stall.. En låve fyller man med det som skal (vinter)lagres. Anonymous poster hash: bcd12...47f 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 Jada, jada, bare le du! Vet ikke helt om karakteren min vil knulle det hun finner der inne Okei, så jeg kan si at karakteren min skal ut for å fore dyrene på kvelden? Herregud jeg føler meg så teit Takk gud for anonym-knapp! Anonymous poster hash: 324f4...b9e Tviler. Men karakteren din skal kanskje ut og mekke på maskiner, foreta vedlikehold eller sånne ting. Anonymous poster hash: bcd12...47f
Gjest FuturePrimitive Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 Jada, jada, bare le du! Vet ikke helt om karakteren min vil knulle det hun finner der inne Okei, så jeg kan si at karakteren min skal ut for å fore dyrene på kvelden? Herregud jeg føler meg så teit Takk gud for anonym-knapp! Anonymous poster hash: 324f4...b9e Du kan si at karakteren din listet seg ut for å knulle favoritt-geita si Det er veldig vanlig med zoofili på landsbygda skjønner du..
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #10 Skrevet 12. november 2013 Tviler. Men karakteren din skal kanskje ut og mekke på maskiner, foreta vedlikehold eller sånne ting. Anonymous poster hash: bcd12...47f Nei, for moderne, dette er gammeldags setting:) Man har skjelden dyr på låven. Dyrene oppholder seg i fjøs og/eller stall.. En låve fyller man med det som skal (vinter)lagres. Anonymous poster hash: bcd12...47f Ok, til fjøset, ikke låven. Herregud, hvorfor lærte jeg ikke dette på skola? O_o Evt. fulgte med i timen... Og nei, hun skal IKKE KULLE EI GEIT! Kanskje om jeg skriver en parodi på dette en gang Anonymous poster hash: 324f4...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #11 Skrevet 12. november 2013 Du kan si at karakteren din listet seg ut for å knulle favoritt-geita si Det er veldig vanlig med zoofili på landsbygda skjønner du.. Geitene bor i geitefjøset... Så med mindre bonden har en fetish for traktorer og skurtreskere... Anonymous poster hash: bcd12...47f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #12 Skrevet 12. november 2013 Geitene bor i geitefjøset... Så med mindre bonden har en fetish for traktorer og skurtreskere... Anonymous poster hash: bcd12...47f Tenker vi sier kufjøset jeg. Har i det minste sett ei ku før Ok, ut å mate kuene:) Møøh! (kua sier mø, sant? hehe:P) Anonymous poster hash: 324f4...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #13 Skrevet 12. november 2013 Nei, for moderne, dette er gammeldags setting:) Anonymous poster hash: 324f4...b9e Kanskje hun skal ut og hente katta si? Jeg har hatt i oppgave å gå ut og finne katta på låven for at den ikke skulle reke ute og bli tatt av en rev... Man drar et tau etter seg, der man knyter fast noe som rasler og glitrer og -POW! kommer katta fram og "dreper tauet" Anonymous poster hash: bcd12...47f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #14 Skrevet 12. november 2013 Er det i litt eldre tid så er det oppbevaring av høy på låven. Dyra står i fjøset under. (Låven er 2 etasje på fjøset, det er luftig der så tørt gress ikke blir rått og råtner) Anonymous poster hash: 12fef...347
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #15 Skrevet 12. november 2013 Ha-ha, jeg ler enda mer nå, TS! Men jeg er like "blåst" som deg.. jeg kan heller ingenting om låver. Trodde man lagret høy der..? Du må poste novellen din her! Anonymous poster hash: d88fa...c72 1
Ruby_Tuesday Skrevet 12. november 2013 #16 Skrevet 12. november 2013 På låven sitter nissen med sin julegrøt... 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #17 Skrevet 12. november 2013 Tenker vi sier kufjøset jeg. Har i det minste sett ei ku før Ok, ut å mate kuene:) Møøh! (kua sier mø, sant? hehe:P) Anonymous poster hash: 324f4...b9e Fôre, melke, møkke ut, vaske, børste kyrne... Masse man kan gjøre i fjøset til kua Men les deg litt opp på når på døgnet man gjør forskjellige ting. Det er lite smart å skrive at du melker og fôrer i ti-tia på kvelden, feks... Anonymous poster hash: bcd12...47f 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #18 Skrevet 12. november 2013 Er det i litt eldre tid så er det oppbevaring av høy på låven. Dyra står i fjøset under. (Låven er 2 etasje på fjøset, det er luftig der så tørt gress ikke blir rått og råtner) Anonymous poster hash: 12fef...347 Under? Ved sidenav, ville jeg si. Under er lite trolig. Hvor skal de ha møkkjelleren om de har låve over fjøsen? Låve med silo er somregel plassert ved sidenav. Det trenger ikke være eldre tid for at det ser sånn ut på en gard. Uansett vil større maskiner befinne seg på låven. Har de ikke eget vognskjul så vil de ha vognene sine der, også. Høyvogn osv. Anonymous poster hash: bcd12...47f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #19 Skrevet 12. november 2013 Ha-ha, jeg ler enda mer nå, TS! Men jeg er like "blåst" som deg.. jeg kan heller ingenting om låver. Trodde man lagret høy der..? Du må poste novellen din her! Anonymous poster hash: d88fa...c72 Poste novellen slik at om den noen gang blir publisert så kommer dette at jeg ikke vet forskjellen på en låve og et fjøs å biter meg i rævva? I think NOT! På låven sitter nissen med sin julegrøt... Så god og søt, så god og AAARGH! MONSTER! Anonymous poster hash: 324f4...b9e
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #20 Skrevet 12. november 2013 På låven sitter nissen med sin julegrøt... Og han er ikke snill. Han er en utspekulert liten jævel som finner på faenskap hvis han ikke får grauten sin... At han er snill er en nymotens greie. Anonymous poster hash: bcd12...47f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå