AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Bruker dere av sykedager om poden plages med tannframbrudd? Rød i kinnene, , sutrete, lett forhøyet temp, og veldig klengete...eller sender dere i barnehagen? Anonymous poster hash: da15b...599
Batteri Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Hvis du med "lett forhøyet temp" mener feber, så blir hun hjemme. Ellers må man jo selvfølgelig se an.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Jeg syns det blir en vurderingssak ut fra hvordan barnet ditt vanligvis er: Har barnet ditt det bra i barnehagen når det har det sånn? Tror du det orker å være med i "normal lek"? Sover dere på natten? Er tempen så høy at den går over 38? Er allmenntilstanden god? Pleier det å være klengete og survete mot deg, men glemmer dette når det er andre voksne der? Jeg har innimellom valgt å være hjemme med barna når vi har hatt krevende netter, men lite søvn og mye gråt. Er det klengete og survete har jeg også vært hjemme, hvis jeg har vurdert at de ikke orker å være i "normal lek". Til vanlig har jeg barn som sover natta gjennom, og som sjelden/aldri gråter, klenger eller surver, så hvis de gjør det, er det noe "etter dem"... Anonymous poster hash: 0ce78...0f5
Superlilje Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Vi har vært hjemme med henne flere ganger i forbindelse med tannfrembrudd. Men hun har gjerne hatt både litt feber og løs mage da, og da er det selvfølgelig ikke aktuelt å sende i barnehagen selv om vi har visst at det var pga tenner.
Marsipan Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Er det fortsatt noen som tror at tanfrembrudd gir feber? Det er en gammel myte... Derimot har man funnet ut at feber kan fremskynde tannutbrudd, og det er derfor satt i sammenheng. Om barnet ditt har feber, skyldes dette en infeksjon, og det bør holdes hjemme som vanlig ved sykdom. 1
Gjest pysepusen Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Er det fortsatt noen som tror at tanfrembrudd gir feber? Det er en gammel myte... Derimot har man funnet ut at feber kan fremskynde tannutbrudd, og det er derfor satt i sammenheng. Om barnet ditt har feber, skyldes dette en infeksjon, og det bør holdes hjemme som vanlig ved sykdom. Min har hatt feber ved samtlige tenner. Har også vært hos lege hvor konklusjonen ble "sikkert tenner på gang". Så ja, vi har vært mye hjemme pga. tannfrembrudd.
Grønn Frosk Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Ved feber har de vært hjemme. Noen ganger har de fått løs mage pga tenner, og da har vi sett an hvordan formen er ellers. Ved god form har de vært i barnehagen.
ViljaH Skrevet 14. november 2013 #8 Skrevet 14. november 2013 Hvis barnet ikke er i form, så får det være hjemme. Survete fangbarn har ikke noe i bhg å gjøre. Vi har ikke holdt hjemme pga tannfrembrudd i og for seg, fordi det gir ikke dårlig form her. Men starten av en forkjølelse f.eks. kan oppleves survete, småfeber, urven og øm i muskler. Da er det best å være hjemme.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #9 Skrevet 14. november 2013 Jeg mener allmentilstanden avgjør, ikke grunnen til nedsatt allmentilstand. Mine to barn har aldri fått noen nedsatt allmentilstand av tannfrembrudd, det har kun være ømme gommer. Anonymous poster hash: a0efd...a68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå