GirlWithOneEye Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Heisann dere! Nå har det skjedd noe merkelig med huden min. Plutselig svir den hele tiden og er sånn rar tørr. Den er tørr og fet på samme tid, på en måte. Veldig tørr og ekkel på kinnene, f. eks. Bruker akkurat samme fuktighetskrem som før. Dette har skjedd noen ganger tidligere også, både i vår og i sommer, og går som oftest over etter ca. 5-6 dager, men nå kjennes det ut som fjeset mitt har hatt et ublidt møte med en osterasper. Bruker Toleriane fra La Roche Posay som fuktighetskrem. Vet noen hva som har skjedd??
Chouchou Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Høres ut som eksem/allergisk reaksjon. Sminkekost? Noe du har spist? Da er det i hvert fall ikke fuktighetskremen din, siden du har brukt den uten å få reaksjon tidligere.
GirlWithOneEye Skrevet 13. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. november 2013 Bruker ikke sminke til daglig, fordi huden min er temmelig stygg og ikke takler foundation så bra uten å bli enda verre, så det kan det ikke være. Tror heller ikke jeg har spist noe uvanlig, fordi jeg er ganske kjedelig i matveien og spiser stort sett det samme;) Takk for gode innspill, likevel! Kaaan være mat, men tviler litt. Hvordan kan man finne ut om man er allergisk, er man nødt å gå til lege og bli henvist til hudlege?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #4 Skrevet 13. november 2013 Bruker ikke sminke til daglig, fordi huden min er temmelig stygg og ikke takler foundation så bra uten å bli enda verre, så det kan det ikke være. Tror heller ikke jeg har spist noe uvanlig, fordi jeg er ganske kjedelig i matveien og spiser stort sett det samme;) Takk for gode innspill, likevel! Kaaan være mat, men tviler litt. Hvordan kan man finne ut om man er allergisk, er man nødt å gå til lege og bli henvist til hudlege? Du får vel sjekket det hos legen tror jeg. Anonymous poster hash: 7f1fd...9c2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #5 Skrevet 13. november 2013 Kontakteksem tror jeg det er. Det er litt vanskelig å finne ut av. Men gjør dette før du går til legen: Skriv ned en liste som inneholder hva huden din er i kontakt med daglig uten at det forekommer eksem? Stryk ut det som ikke gir deg symptomer daglig, for da burde du ha fått eksem ofte av disse tingene. Skriv ned hva du spiser hver dag fra og med nå, frem til legetimen. Klør det, svir det, flasser det, prikker det? Ha symptomene klar for deg. Når på dagen pleier du å kjenne det fysisk (kløe, prikking, svie)? Når pleier du å få det (natten, morgenen, midt på dagen, kvelden?) Det kan være stress, også. Man får ofte rare symptomer på ett eller annet når livet er litt på kanten. Etter at kjæresten min var utro var jeg hos legen min med symtomer på både allergi (jeg hadde sterke allergiske reaksjoner på øynene og huden og på armer)- men det var psykisk. Kroppen reagerer veldig rart når det er psykiske ting... er viktig å stresse ned. Anonymous poster hash: 520ca...a6c
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Ps. Skriv også ned vaskemidler, såper, shampoo, balsam, Husk at noe du tar i med hendene, for så i ansiktet, kan ha forårsaket kontakteksem. Anonymous poster hash: 520ca...a6c
GirlWithOneEye Skrevet 15. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2013 Tusen takk for utfyllende svar! Nå har det nesten gått over igjen, bruker å ta ca. 4-5 dager, så er det borte. Men det kommer alltid tilbake. Skal huske å skrive ned neste gang
snilla Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Kan du ha dehydrert hud? Jeg får det om jeg drikker for lite vann, eller nå om høsten når lufta inne er veldig tør. Jeg får kjempetørr hud, spesielt under øynene. Den er rød og øm, og ingen kremer hjelper. Den mangler ikke olje - kan fremdeles bli blank - men er stram og tørr. Det beste da er å drikke mye vann og gjøre minst mulig med huden/la den få fred. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå