Gå til innhold

Å betale ned på to kredittkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et Crescokort med 8500,- i gjeld.

Har et Santander kort (Gebyrfri visa), med 14500,- i gjeld på.

Jeg betaler jevnt og trutt ned på disse hver måned, men lurer på om det er lurere å låne 8500,- på gebyrfri visa, og betale ned hele gjelden på Crescokortet, slik at jeg kun har 1 kort å betale ned på?

Anonymous poster hash: c3e13...c3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket har høyest rente? Uansett er det ikke lurt å betale gjeld med mer gjeld.

Anonymous poster hash: 69d50...533

Skrevet

Det blir jo ikke mindre gjeld av å betale ned på det ene kortet, men gjelden blir samlet på 1 sted. Ingen av kortene er i bruk lenger, så det er bare å få betalt gjelden ned som gjenstår, noe jeg driver med på to kort hver måned, så tanken var å bli kvitt det ene kortet, og ha et å konsentrere seg om.

Gebyrfri visa: Eff. rente 23,41 % v/15 000,- o/12 mnd.

Cresco: Eff rente 26,74 %, 15000 o/12 mnd

Skrevet

Det blir jo ikke mindre gjeld av å betale ned på det ene kortet, men gjelden blir samlet på 1 sted. Ingen av kortene er i bruk lenger, så det er bare å få betalt gjelden ned som gjenstår, noe jeg driver med på to kort hver måned, så tanken var å bli kvitt det ene kortet, og ha et å konsentrere seg om.

Gebyrfri visa: Eff. rente 23,41 % v/15 000,- o/12 mnd.

Cresco: Eff rente 26,74 %, 15000 o/12 mnd

Har du høy nok kredittgrense på det ene kortet til å samle dem, så hadde jeg personlig lagt dem sammen, ganske enkelt fordi det er greiere å forholde seg til et sted, enn to.

Anonymous poster hash: 151e3...c07

• Liker 1
Skrevet

Et hett tips hvis du velger den løsningen er å klippe det tomme kortet, samt kontakte banken, si opp kundeforholdet, slik at du ikke får nytt kort i posten om en stund.

Klipp selvsagt også det du betaler ned! Og ikke anskaff nye kort!

Er vel holdningen til kredittlån som bør endres, det holder ikke å flytte rundt på gjelden og betale lån med et annet lån.

• Liker 1
Skrevet

Det lureste du kan gjøre er å kutte til beinet på alt av utgifter og luksus og dilldall å betale ned BEGGE så fort som råd er. På et par-tre mnd burde begge stå i null hvis du modererer forbruket ditt. Ikke kjøp ting du ikke har råd til med kredittkort.

Anonymous poster hash: cf3e4...148

• Liker 1
Skrevet

Som sagt er ingen av kortene i bruk lenger. Tenkte det er greit å betale på 1 kort, og ikke renter på 2. Samle gjelden, altså.

Skrevet

Du kan jo samle gjelden på ett kort samtidig som du kutter alt forbruk inn til benet og betaler ned ekstra hver måned. Det ville jeg ha gjort. Og også gjort som # 5 skriver.

Anonymous poster hash: 1a877...35a
Skrevet

Hei.

Drev selv på med dette rett før sommeren, nå er det nedbetalt.

Du er definitivt inne på noe her, men det du skisserer her er per definisjon en "mini-refinansiering". Et vesentlig spørsmål her er hvordan renta er på Gebyrr Fri Visa i forhold til det andre kredittkortet.

Nå er beløpene du skisserer her ganske så overkommelig i utgangspunktet og du bør klare å betale ned i løpet av 6 måneder, uten at det påvirker økonomien din noe særlig negativt. Dersom du er en skikkelig gnier sånn som meg, så velger du refinansiering fra en bank.

Jeg hadde vel 3000,- mer i gjeld enn deg etter et tannlegebesøk (hadde tannlegeskrekk i 10 år, noe som til slutt ble pengeskrekk). Jeg prøvde først å gjøre som deg, men rentene ble faktisk ganske så forskrekkelig, så da tok jeg opp et refinansieringslån fra Bank Norwegian

Det jeg syntes var kjekt med et "vanlig" lån fremfor å betale ned på kredittkortene var at det dreide seg om faste beløp. Jeg er litt surrete av meg med penger så da gikk det veldig greit å gjøre det på denne måten.

Men svaret på spørsmålet ditt:

Ja, hvis renta er bedre eller lik på den største delen av gjelden din.

Skrevet

Aude: Ja, det hender det dukker opp utgifter som gjør at kredittkortet må brukes, enten man liker det eller ei. Jeg har også tannlegeskrekk, og syke dyr som må opereres stadig vekk. Da hender det man må gjøre det man må der og da.

Jeg klarer å betale ned i.l.a 6 måneder, og trekker et fast beløp hver måned. Jeg gjorde som jeg tenkte, og avsluttet Cresco-kortet. Renta er noe bedre på gebyrfri-kortet enn Cresco.

Jeg skal undersøke dette med linken du sendte meg, det så jo lurt ut, renta er lavere der enn på gebyrfri visa også.

Skrevet

TS her.Det gikk greit å få innvilget refinansiering via linken fra Aude, 2200,- pr. mnd over 1 år. Jeg klarer å betale ned mer, og raskere enn det, men da er jo avtalen klar, og renta lavere.

Skrevet

Hvilket har høyest rente? Uansett er det ikke lurt å betale gjeld med mer gjeld.

Anonymous poster hash: 69d50...533

Motsier deg selv på en måte. Det er veldig lurt å betale gjeld med høyrente med ny-gjeld med lavere rente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...