AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Hei folkens. Jeg har eller hadde et skikkelig stort problem med å legge på meg. Jeg kunne spise nesten hva som helst av vanlig mat uten å legge på meg. Selv junkfood og enda værre macern-mat I uhorvelige mengder og selvsagt skylle det ned med (ekte)brus. Dette var irriterende siden mitt mål var å gå opp i vekt. Så jeg begynte å telle kalorier i en måned. Jeg delte måneden i fire uker og spiste forskjellige mengder kalorier i hver av ukene, men i hver enkle uke spiste jeg samme mengde kalorier hver dag. 1. Uke var 2500 Kcal hverdag.(Denne uka var enkel, spis bare pizza, burger o.l) 2. Uke var 3000 Kcal hverdag(Denne uka var lett bare å ta ekstra dressing på alt) 3: Uke var 3500 Kcal hverdag(Byttet bare ut brus med egenblandetsaft 60kcal/dL) 4. Uke var 4000 Kcal hverdag.(Denne var litt værre, måtte taktisk lage mat så fort som mulig når jeg sto opp slik at jeg rakk og bli sulten nok til å nå kalorimålet mitt før jeg ble gikk å la meg). Gikk ikke opp noe, kroppen evne til å buffre 1800Kcal synes jeg var problematisk. Mitt vedlikehold er 2200Kcal, jeg 70kg og 186 høy. Prøvde: 250g margarin er 1800Kcal Så ble feks middag: gryterett(5-600kcal) + 250g margarin + 1L sterkt blandet saft(600Kcal) Kvelds: kylling og ris-(5-600) + 250g margarin + 1L sterkt blandet saft(600kcal) Dette ble rundt 6000Kcal. Resultatet er at jeg går opp i vekt, men blir plaget av hetetokter, hodepine og slapphet(forbrenningen går berserk?) . Jeg håper dette er forbi gående. Men kan kroppen rammes av noen verre konsekvenser av et slikt kosthold så sant jeg slutter å spise slikt før jeg passerer 25 i BMI og går over i den overvektige sonen? På forhånd takk for svar, gutt 2+. Anonymous poster hash: 73c40...392
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Du må ikke spise så usunt! Kroppen prøver å fortelle deg at du får i deg masse fett og mat den ikke bør ha. For å legge på deg bør du trene tung styrke og få en PT, lege eller ernæringsfysiolog til å legge en kostholdsplan som er skreddersydd for ditt mål med å legge på deg (så får du muskler i samme slengen!)Anonymous poster hash: 00298...5a4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Dette er nok ikke rett forum for deg å spørre om dette, gå heller til et forum som har litt mer kunnskap om dette. Legg deg på 500kcal over bmr og løft tungt. Spiller ingen rolle hvor kaloriene kommer ifra med tanke på vektøkning, men tenk fortsatt på å få i det nok mineraler og vitaminer for å kunne bygge mest mulig.Anonymous poster hash: 6c5e3...ddf
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Det spiller en stor rolle hvor kaloriene kommer fra.Anonymous poster hash: 00298...5a4 1
Arts Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Hei folkens. Jeg har eller hadde et skikkelig stort problem med å legge på meg. Jeg kunne spise nesten hva som helst av vanlig mat uten å legge på meg. Selv junkfood og enda værre macern-mat I uhorvelige mengder og selvsagt skylle det ned med (ekte)brus. Dette var irriterende siden mitt mål var å gå opp i vekt. Så jeg begynte å telle kalorier i en måned. Jeg delte måneden i fire uker og spiste forskjellige mengder kalorier i hver av ukene, men i hver enkle uke spiste jeg samme mengde kalorier hver dag. 1. Uke var 2500 Kcal hverdag.(Denne uka var enkel, spis bare pizza, burger o.l) 2. Uke var 3000 Kcal hverdag(Denne uka var lett bare å ta ekstra dressing på alt) 3: Uke var 3500 Kcal hverdag(Byttet bare ut brus med egenblandetsaft 60kcal/dL) 4. Uke var 4000 Kcal hverdag.(Denne var litt værre, måtte taktisk lage mat så fort som mulig når jeg sto opp slik at jeg rakk og bli sulten nok til å nå kalorimålet mitt før jeg ble gikk å la meg). Gikk ikke opp noe, kroppen evne til å buffre 1800Kcal synes jeg var problematisk. Mitt vedlikehold er 2200Kcal, jeg 70kg og 186 høy. Prøvde: 250g margarin er 1800Kcal Så ble feks middag: gryterett(5-600kcal) + 250g margarin + 1L sterkt blandet saft(600Kcal) Kvelds: kylling og ris-(5-600) + 250g margarin + 1L sterkt blandet saft(600kcal) Dette ble rundt 6000Kcal. Resultatet er at jeg går opp i vekt, men blir plaget av hetetokter, hodepine og slapphet(forbrenningen går berserk?) . Jeg håper dette er forbi gående. Men kan kroppen rammes av noen verre konsekvenser av et slikt kosthold så sant jeg slutter å spise slikt før jeg passerer 25 i BMI og går over i den overvektige sonen? På forhånd takk for svar, gutt 2+. Anonymous poster hash: 73c40...392 En uke er ikke i nærheten av nok tid til å gå merkbart opp i vekt. Jeg har gått opp 18kg de siste to årene, og det krever kalorioverskudd over tid. I begynnelsen var jeg 77kg, og måtte da opp på 3700kcal per dag. Nå er jeg 95kg, og ligger på ca 4400kcal per dag, og er på vei til 100+. Å spise er for meg jobb nummer to. Det tar opp en del tid, og av og til er det et slit, men det er verdt det når man ser resultatene.
Arts Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Det spiller en stor rolle hvor kaloriene kommer fra.Anonymous poster hash: 00298...5a4 Når man skal opp i vekt som mann må man ofte gå på noen kompromiss.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Spis mye proteinrikmat, og tren tung styrketrening. Egg, skinke, kylling, svinekjøtt, karbonadedeig, h-melk, havregryn, proteinshake også videre. Få i deg næringstettmat i tillegg. Om du forsatt ikke går opp i vekt, så burde du ta deg en tur til legen. Anonymous poster hash: 4df75...e14
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 Det du risikerer ved å spise opptil 500 g margarin hver dag, er at du øker mengden organfett, noe som gir en høy risiko for hjerte-/karsykdom. Hvis du fortsetter på denne måten, bør du i hvert fall få målt kolesterolverdiene dine hos legen med jevne mellomrom. Kroppen din sier nok i fra fordi du forgifter den med margarinen. Så mye usunt fett + masse sukker i saft og brus, er å be om bråk... Anonymous poster hash: 62c0c...9c5
Arts Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 Jeg anbefaler en god blanding av næringsrik og fettrik mat. Mat som er veldig proteinrik går man fort veldig mett på, og da blir det vanskelig å få i seg nok kalorier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå