Gå til innhold

Sende attester med søknaden?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lurer

Jeg skal ta en runde og sende ut en åpen søknad til bedrifter jeg kunne tenke meg å jobbe for. Har relevante attester fra tidligere arbeidsgivere. Sender jeg dette med søknaden og CVen, eller er det noe jeg bare tar med på et evt. intervju? Kan jo hende jeg kunne fått jobb på grunnlag av en av attestene, derfor er det kanskje lurt å sende med? Det er ikke utlyst stillinger der jeg skal søke, derfor kan attester kanskje være gode å ha med søknaden for å forsterke inntrykket av meg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man sender ikke attester med søknaden, kun CV. Blir du kalt inn til intervju tar du med deg alle relevante papirer. Hvis du ønsker kan du derimot skrive opp navn + telefonnr på referanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender med attester når annonsen ber om det, ellers bare en cv. Når det er generelle søknader på ikke utlyste stillinger, holder det med en cv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sette opp referanser med tlf.nr. på CV'en.

Jeg har opplevd at de har snakket med referansene før jeg kom til intervju. Det referansene sa om meg tror jeg var en sterk årsak til at jeg ble bedt om å komme til intervju.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter aldri opp referanser på CVen, jeg vil informere referansepersonene om den aktuelle jobben før de blir ringt opp. Selv om referansepersonene kjenner meg og vet godt hvem jeg er så vil jeg at de skal få være forberedt på at noen kommer til å ringe dem ang. meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter aldri opp referanser på CVen, jeg vil informere referansepersonene om den aktuelle jobben før de blir ringt opp. Selv om referansepersonene kjenner meg og vet godt hvem jeg er så vil jeg at de skal få være forberedt på at noen kommer til å ringe dem ang. meg.

Har aldri sendt åpne søknader noe sted, vet ikke helt hva jeg ville ha sendt med da.. Men jeg tror vel at jeg heller ville sendt med ett par gode attester enn kopier av vitnemål feks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget en nettside hvor cv, vitnemål og attester er lagt ut. Når jeg sender søknader med cv opplyser jeg samtidig om nettadressen, og påloggingsinformasjon, så kan potensielle arbeidsgivere selv velge om de vil se på papirene. Der de ber om vitnemål og attester i utlysningsteksten sender jeg dem selvfølgelig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...