Gå til innhold

Lei av langt hår.. Ny sveis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ønsket langt hår helt siden jeg var liten pike, og nå har jeg det. Det var flere ulemper enn jeg forventet.

For det første tar det lang tid å vaske det, og jeg må bruke mer shampoo enn før.

For det andre tar det lang tid å tørke, både med og uten føner.

For det tredje mister jeg masse hår.. Det ligger over alt!! :sjokkert:

De eneste gangene jeg egentlig liker håret mitt er når det er krøllet, men det sliter så forferdelig. Det er litt ujevnt også, siden jeg hadde pannelugg for noen år siden, og derfor har jeg litt langt og litt kortere hår.

Disse hårsveisene synes jeg er utrolig fine. Men jeg vil ikke gjøre noe drastisk egentlig. Kanskje klippe det mellom langt...

30msjr7.jpg

Det siste, svarthvitt bildet er av meg. Det korte håret var en gang pannelugg :) Nå kunne jeg tenkt meg å ha resten av håret like kort, eller kortere. Jeg vet ikke enda. Jeg vil ikke forandre meg veeldig, siden kjæresten min liker meg som jeg er, og jeg ikke vil angre på det i etterkant.

Jeg har jo alltid hatt kort hår, sånn bob-sveis. Nå har jeg endelig langt hår, som jeg alltid ønsket meg. Men det er så rotete. Jeg vil ha noe enkelt, men jeg vil ikke angre heller.. Det vil jo vokse ut da:) kunne bare tenkt meg en forandring.

Hva synes du om hårfrisyrene? Er du i samme situasjon? Hvilken av disse frisyrene synes du er finest?

Anonymous poster hash: cd64c...fa6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noe lignende bilde 2 (med lengre lugg) og 4 og det er veldig praktisk. Får fint satt det opp om det er nødvendig og har samtidig "langt" hår som han være løst uten å styles for mye.

Om jeg var deg ville jeg kanskje klippet det bare litt først.. kanskje opp til armhulen (a la bilde 5). Så kan du heller ta litt mer litt senere? Det er mange som angrer seg etter å ha klippet for mye av et langt hår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra til kjæresten først ihvertfall! Jeg eeelsker langt hår på jenter, og hadde ikke blitt så veldig glad om dama hadde klippet seg kort. Håret ditt er så fint som det kan bli, i mine øyne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håret ditt er vakkert.

Men tør du å gå for skulderlangt med en gang? Jeg er enig med lea2, ta det gradvis. Jeg likte godt bilde nr5, det er klippet ganske "rett av" uten mange lag, som får det til å se fyldig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo hatt kort hår så du vet hvordan det er, for meg var det katarsis å gå rett fra å alltid ha skikkelig langt hår til nesten bilde 1, det var så godt å endelig få av alt det irriterende, lange håret. Jeg har aldri skjønt det med å ta det gradvis jeg. Men når du er kjent med det korte hårs glede og finhet alt vil kanskje rett nedenfor skuldrene være en grei mellomstasjon? Langt nok til å få satt opp ved behov men ikke så langt at det er strevsomt med det?

En bra kjæreste vil synes du er vakrest når du er glad fordi du føler deg fin, enten du har hår til anklene eller klipper det nesten ved roten.

Anonymous poster hash: deaa5...8ef
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde like langt hår som deg, klippet det til en lang bob. Håret er jo forsatt langt, uansett om det ikke var like langt som før. Er så mange jenter i dag som har unaturlig langt hår. Uansett om klippen min er enkel, skiller jeg meg mye ut, får en mer egen "look". Har aldri angret.

Anonymous poster hash: c3e0a...41c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, sånn som på bildet av Eva Longoria! Det er så fint!

Anonymous poster hash: 9dcea...c94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg støttar hårlengda til Eva Longoria - det er langt nok til å framleis vere langt, men samstundes er det ei ganske stor endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde like langt hår som deg, klippet det til en lang bob. Håret er jo forsatt langt, uansett om det ikke var like langt som før. Er så mange jenter i dag som har unaturlig langt hår. Uansett om klippen min er enkel, skiller jeg meg mye ut, får en mer egen "look". Har aldri angret.

Anonymous poster hash: c3e0a...41c

Hva mener du med "unaturlig langt hår"? Hvis man ikke gjør noe med håret gjennom klipping osv. - det er da håret blir langt (heeelt naturlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke langt hår? Den lengden er jo den letteste å:

- Sette opp

- Krølle

- Flette

- Etc.

Når håret mitt var den lengden der omtalte jeg det som kort hår :P , fordi den lengden der er jo ikke noe problem å variere. Nå har jeg hår til korsryggen, og det er mer jobb enn mitt korte hår. Dersom den lengden er krevende kan jeg anbefale å trene mer på å fikse håret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke langt hår? Den lengden er jo den letteste å:

- Sette opp

- Krølle

- Flette

- Etc.

Når håret mitt var den lengden der omtalte jeg det som kort hår :P , fordi den lengden der er jo ikke noe problem å variere. Nå har jeg hår til korsryggen, og det er mer jobb enn mitt korte hår. Dersom den lengden er krevende kan jeg anbefale å trene mer på å fikse håret :)

Haha? Hun har jo langt hår. Det går jo til over brystene. Men ikke så veldig mye lengre enn håret på bilde 5. Men litt tynnere kan det se ut som? Blir sikkert fyldigere om det klippes litt. Men ellers ser det jo veldig glatt og friskt ut. Og fin fasong også. I mine øyne trenger hun ikke klippe det. Men alle liker jo forandring innimellom så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha? Hun har jo langt hår. Det går jo til over brystene. Men ikke så veldig mye lengre enn håret på bilde 5. Men litt tynnere kan det se ut som? Blir sikkert fyldigere om det klippes litt. Men ellers ser det jo veldig glatt og friskt ut. Og fin fasong også. I mine øyne trenger hun ikke klippe det. Men alle liker jo forandring innimellom så....

Sa at jeg synes det var kort :P Ellers enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg synes heller ikek ts har langt hår. I beste fall halvlangt. Frisyrene hun linker til er korte og for å være helt ærlig, ikke lette å variere noe særlig. Det er veldig begrenset hva man får til med skulderlangt hår annet enn å variere hvilken side man har skillen på... Klarer hun ikke variere og sette opp den hårlengden hun har nå, så kan det være greit å vite at det er ikke lettere med kortere hår hvis man ikke vil ha hårtuster i alle retninger. ;)

Jeg må si jeg alltid undrer meg over alle som synes langt hår er kjedelig, for de fleste jeg kjenner med kort hår har jo ALLTID samme frisyre hele tiden og alle sammen. Men bare man går til frisøren og blåser 1000 nok på klipping og farging hver 4-6 uke, så er det tydligvis nok til å være spennende.

Anonymous poster hash: 3f955...fb0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke langt? Jeg synes alt som er nedenfor armhulen er langt.. kort er det i alle fall ikke. Ville ikke kalt det halvlagt heller.

Men det er oppklippet foran og det får det kanskje til å se kortere ut en langt.

Såpass langt hår har lett for å se tynt ut nederst og i alle fall om det er klippet opp. Min erfaring er at håret ser sunnere og mer fyldig ut om det klippes litt kortere og rett over sånn mellom skuldrene og armhulen et sted. Men det kan også se fyldigere ut om det klippes opp litt og får litt mer volum samtidig.

Nå ser jo de fleste av frisyrene på bildene ganske så stylet for å få volum også (pluss mest sannsynlig løshår under). De ser garantert helt annerledes ut om de får lufttørke rett ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon! Jeg har kommet frem til at jeg liker ideen av langt hår. Men i praksis er det kjedelig på meg. Jeg orker aldri å gjøre noe med håret, så det bare henger løst hver dag.

Men samtidig er jeg redd for å klippe meg, kjipt å angre. Det er jo ganske fint med langt hår også!

Jeg kommer nok til å gå for en kort frisyre, litt lenger enn det Eva har på bildet du la ut. Hvis jeg tør, hehe. "Alle" gutter liker jo langt hår, og jeg vil jo se bra ut liksom. Dilemma.

Anonymous poster hash: 5c2db...f77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg synes heller ikek ts har langt hår. I beste fall halvlangt. Frisyrene hun linker til er korte og for å være helt ærlig, ikke lette å variere noe særlig. Det er veldig begrenset hva man får til med skulderlangt hår annet enn å variere hvilken side man har skillen på... Klarer hun ikke variere og sette opp den hårlengden hun har nå, så kan det være greit å vite at det er ikke lettere med kortere hår hvis man ikke vil ha hårtuster i alle retninger. ;)

Jeg må si jeg alltid undrer meg over alle som synes langt hår er kjedelig, for de fleste jeg kjenner med kort hår har jo ALLTID samme frisyre hele tiden og alle sammen. Men bare man går til frisøren og blåser 1000 nok på klipping og farging hver 4-6 uke, så er det tydligvis nok til å være spennende.

Anonymous poster hash: 3f955...fb0

Signerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer

Men med svært langt hår (som dere må ha ;) ).... hvordan varierer dere DET da? Da må dere jo ha det oppsatt på ulike måter eller? Kan du/dere vise med noen bildeeksempler? Jeg tenkte nå litt sånn... langt hår = lite variasjon. I hvert fall for min egen del. Bare har det løst eller i en hestehale. Tror det er vanlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men med svært langt hår (som dere må ha ;) ).... hvordan varierer dere DET da? Da må dere jo ha det oppsatt på ulike måter eller? Kan du/dere vise med noen bildeeksempler? Jeg tenkte nå litt sånn... langt hår = lite variasjon. I hvert fall for min egen del. Bare har det løst eller i en hestehale. Tror det er vanlig....

Derfor laget jeg denne tråden, til ære for deg! :) Har desverre ikke egne bilder å legge ut (enda), men kan begynne å legge ut hva jeg selv gjør i hvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også lei av langt hår. Spart i 4-5 år og har nå hår nesten ned til korsryggen. Jeg elsker det, men det er så upraktisk.. Jeg går ofte med hestehale, men det sliter så på håret og fletter er jeg ikke noe god på.

Jeg leker også med tanken om å klippe det skulderkort, men jeg er redd jeg kommer til å angre, og dessuten skal jeg gifte meg til sommeren og vet ikke hvilke hårfrisyrer jeg kler best..

Får se, tror ikke jeg ville klippet det kort med en gang hvertfall, tatt det litt gradvis om jeg ikke er helt sikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke klippet det kort, men hatt det sånn "langt kort" og klippet bob. Da har man hele lengder og kan spare ned igjen hvis man ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...