Gå til innhold

kiropraktor i går

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hatt min første time, og ble dårlig. Full av smerter, og lå resten av dagen.

Sto opp i dag, og hadde problemer med å bevege meg, sovnet i stresslessen i flere timer. Normalt?

det verker overalt. Helt ut i fingrene og tærne

Anonymous poster hash: 02bf9...35e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir alltid mye bedre etter en kiropraktortime. Sånn har det vært siden første time. Men det kan hende du trenger flere behandlinger. Eventuelt bytte kiropraktor...

Anonymous poster hash: 512f5...f43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første gangene jeg gikk til kiropraktor fikk jeg plagsomme reaksjoner etterpå. Husker spesielt aller første gang. Hodepine, trøtt og verre smerter. Det gikk over etter en dag eller to. Det er så vidt jeg vet normalt med slike reaksjoner, ihvertfall i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være normalt å være øm og stiv rett etter en behandling, men at du er "full av smerter" er ikke helt bra..

Men nå sier du ikke noe om hvor dårlig du var FØR behandlingen, og hva kiropraktoren gjorde under behandlingen..

Har du satt opp en ny time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt råd: dropp kiropraktor, da det er en helt usubstansiert kvasi vitenskap. Gå til fysioterapaut eller få en resept på voltaren.

Så du mener piller med de bivirkninger de har er bedre? Kvasivitenskap? Kan du legge ved en link til det?

Piller kan ikke gjøre noe med låsninger,eller prolaps eks.

Skulle gjerne gått til fysioterapaut,men med min tilstand tar det veldig mange behandlinger. Lang smertetid,så for meg fungerer det.

Om det var kvasivitenskap, så hadde de vel ikke vært godkjent i helsevesenet?

Anonymous poster hash: 02bf9...35e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd: dropp kiropraktor, da det er en helt usubstansiert kvasi vitenskap. Gå til fysioterapaut eller få en resept på voltaren.

Bullshit, som vanlig. En fysioterapeut kan ikke knekke opp låsninger. Det hjelper ikke å massere hvis det er låsninger som er problemet.

Anonymous poster hash: 55195...9eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og voltaren skal kun tas hvis det er helt nødvendig, da det er veldig sterkt for mage/tarm og kan gi blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit, som vanlig. En fysioterapeut kan ikke knekke opp låsninger. Det hjelper ikke å massere hvis det er låsninger som er problemet.

De låsningene du snakker om er en del av showet, men de gjør altså veldig lite for å bedre dine problemer, det bare høres imponerende ut!

Voltaren er ikke i nærheten så farlig som du sier det er, hadde Voltaren gitt blødninger som en vanlig bivirkning, så hadde det vert forbudt.

Siden du ikke tror meg: http://skepsis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=308

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til fysioterapeut over lang tid, men ble ikke bra. Kjøpte til slutt noe som gav varme på ryggen og ble bra. Ja elendig fysioterapeut, men det var den eneste som hadde mulighet til å ta meg inn. Har hatt andre som har gjort en topp jobb. Gikk til en for bekkenbunn trening. Jeg trente selv, og så tok hun og behandlet nakken min. Takk og lov for det. Nakken ble bra, og fikk operasjon for lekkasje.

Så fikk jeg fullstendig låsning i nakke, og etter bare noen få behandlinger hos kiropraktor var jeg helt bra. Problemet lå i bekkenet.

Når jeg var ferdig med en behandling fikk jeg beskjed om å gå hjem og drikke bra og slappe av.

Mannen ble dårligere sist han var. I dag vet jeg ikke hvordan det har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit, som vanlig. En fysioterapeut kan ikke knekke opp låsninger. Det hjelper ikke å massere hvis det er låsninger som er problemet. Anonymous poster hash: 55195...9eb

Signerer. Kiropraktor med hard massasje er det eneste som har hjulpet mot spenningene og feilstillingene i nakken min. Det og strekking og balanseøvelser. Jeg måtte ta 3 Voltaren daglig for å holde ut smerten, nå tar jeg 0-1 om dagen.

Fysioterapi hjalp ingenting, da mange fysiotereuter er uvillige til å massere. Styrkeøvelser gjorde spenningene enda sterkere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De låsningene du snakker om er en del av showet, men de gjør altså veldig lite for å bedre dine problemer, det bare høres imponerende ut!

Voltaren er ikke i nærheten så farlig som du sier det er, hadde Voltaren gitt blødninger som en vanlig bivirkning, så hadde det vert forbudt.

Har du prøvd kiropraktor selv, siden du uttaler deg så bastant? Jeg har en helt annen erfaring, kiropraktikk har hjulpet meg masse. Jeg gråt av smerte, og er så mye bedre. Jg vet mange andre har gode erfaringer også. Der er derfor det begynner å bli en anerkjent metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd kiropraktor selv, siden du uttaler deg så bastant? Jeg har en helt annen erfaring, kiropraktikk har hjulpet meg masse. Jeg gråt av smerte, og er så mye bedre. Jg vet mange andre har gode erfaringer også. Der er derfor det begynner å bli en anerkjent metode.

Ja jeg har vert hos kiropraktor fem, seks ganger. Bortsett fra to tilfeller så er del vel 8-10 år siden.

Men jeg ble sendt (lurt...) til kiropraktor for litt siden til noe som het sjokkbølge terapi. Jeg hadde kjempe smerter i bena pga. Plantar fascitt. Behandlingen varte i ca. 15 minutter, kostet 600 kroner og var veldig smertefullt, på linje med å tatovere seg.

Etter behandlingen så hadde jeg like vondt som før, men dro tilbake på jobb. Dro tilbake to dager senere til nok en 600 kroners behandling, det var like vondt og jeg hadde like vondt etterpå.

To dager senere var smertene like ille, jeg hadde brukt 1200 kroner på denne behandlingen og hadde time neste dag. Da satte jeg meg ned å søkte på kiropraktor og sjokk bølge behandling og fant overveldende bevis på at dette var omtrent like seriøst som akupunktur og homeøpati.

Jeg tok da kontakt med legen og BA om de to tingene som faktisk viser seg å hjelpe:

1. Sykemelding, slik at man kan hvile bena og 2. Voltaren, så betennelsen gikk ned. End of story.

Så er min subjektive historie noen konklusjon om kiropraktor behandling eller sjokk bølge behandling? Nei selvfølgelig er det ikke det, man trenger hundrevis, til og med tusenvis av personer som gjennomgår behandling hvis man skal få tallgrunnlag, man kan sette noen lit til og fra det trekke ut fornuftig informasjon.

Heldigvis, så finnes slike studier og de setter ikke kiropraktikk og sjokk bølge terapi i et godt lys, faktisk så viser det seg at kiropraktikk skader så mye som 1 av 4 personer som er til behandling, sagt på en annen måte 25% av pasientene går ut av legekontoret med skader de ikke hadde da de gikk inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at det hjelper for en ekstremt vondt nakke for min del, da. Og jeg er skeptisk til alternativ behandling. Kiropraktikk er det eneste som har hjulpet meg. Og man SER forkakjell. Nakken hadde en klump (buffalo bump), som nå er mye mindre, nesten borte. Alternativet hadde vært å bli lutrygget, og fordele vekten skjevt, fremover på tærne (noe som ga smerter i føttene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, jeg har brukt voltaren mange ganger selv og fått blødninger. Det står også listet opp som bivirkning i pakningsvedlegget.

De gjør mye for å rette opp problemer. Prøv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke sjokkbehandling det kiropraktorer driver med, så det har så godt som ingen relevans for tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...