AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #21 Skrevet 12. november 2013 Det er sant! Før jeg begynte å fokusere på kosthold og lese meg opp på ting hadde jeg aldri trodd at jeg kom til å bli så sjokket over alt jeg fant ut. Til og med "sunne" ting som sushi inneholder salt, sukker og eddik ol., kafe latte inneholder masse salt og det brødet man trodde var sunt var egentlig bare farget brunt og inneholder både sukker og salt. Fast food er jo bare krise. Flere ting som jeg trodde var sunne er egentlig ikke det. Hva slags varer som ikke er sunne som du trodde var det? Er det sant noen brød blir farget slik at de blir mørkere? Det er sleipt, i så fall. Anonymous poster hash: 7903a...d10
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #22 Skrevet 13. november 2013 Får ingen slik effekt av å kutte ut sukker, jeg. :/ Sikkert fordi jeg spiser minimalt av sukker i utgangspunktet.. Vil tro effekten er merkbar om man spiser godteri og slikt veldig ofte? Om man spiser vanlig, sunn mat (kjøtt, egg, nøtter, grønnsaker, kanskje en posesaus i ny og ne, men that's it av halvfabrikata), får man ingen spesiell effekt av å kutte ut lørdagsjokoladen synes jeg. Skulle ønske jeg opplevde slike drastiske ting selv! Synes vektnedgang er utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: c1965...975 Jeg gikk faktisk ned 2,5 kg på 6 uker bare ved å kutte helgegodisen, og da var det lov med chips en dag i helgen. Og jeg er slank fra før. Magen ble hele 5 cm smalere... trodde ikke det var mulig jeg altså. Men hadde 4 uker på midten der hvor vekten stagnerte, emn plutselig slapp det. Dette burde jo virkelig være motivasjon nok til å gjøre det samme igjen for å li kvitt noen kg, men nå klarer jeg ikke helt å se fordelen med å kutte kosen i helgen altså.... Anonymous poster hash: 5e124...9c6 1
Gjest Grapefrukt Skrevet 13. november 2013 #23 Skrevet 13. november 2013 (endret) Hva slags varer som ikke er sunne som du trodde var det? Er det sant noen brød blir farget slik at de blir mørkere? Det er sleipt, i så fall. Anonymous poster hash: 7903a...d10 Ja --> www.nrk.no/livsstil/_-brod-farges-brune-1.8353398 Derfor er det veldig viktig at (hvis man absolutt må spise brød) må lese nøye bak på ingredienslisten bare:) Ganske sleipt men det er sikkert for å holde produksjonen billig, mens kundene tror de får det de vil ha. Det var veldig mange varer, spesielt ble jeg sjokket over kaloriinnholdet til mange varer og innholdet av usunne ingredienser som store mengder salt, sukker, saltvann, transfett, palmolje ol. Det er egentlig bare å lese seg opp på det. Bare google noen av tingene du selv liker og se. Søk på engelsk så får du mer informasjon Spesielt hva disse stoffene nevnt ovenfor faktisk gjør med kroppen er veldig skummelt. Endret 13. november 2013 av Grapefrukt
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #24 Skrevet 13. november 2013 Det er sant! Før jeg begynte å fokusere på kosthold og lese meg opp på ting hadde jeg aldri trodd at jeg kom til å bli så sjokket over alt jeg fant ut. Til og med "sunne" ting som sushi inneholder salt, sukker og eddik ol., kafe latte inneholder masse salt og det brødet man trodde var sunt var egentlig bare farget brunt og inneholder både sukker og salt. Fast food er jo bare krise. Flere ting som jeg trodde var sunne er egentlig ikke det. Hjelp, dette visse jeg ikke! Kan du ikke utdype? Hva med yoghurt naturell, frukt/bær, knekkebrød, kesam, og sånne ting? Syns det er vanskelig å finne stoff om de mindre åpenbare, men desto like usunne matvarene. Anonymous poster hash: b6d4f...78e
Britt Banditt Skrevet 13. november 2013 #25 Skrevet 13. november 2013 Hvis du spiste sjokolade og drakk energidrikker hver dag, så fikk du sikkert i deg i hvert fall 750 kalorier ekstra bare der (hvis du spiste rundt 100g sjokolade, er ikke helt sikker på hvor mye en energidrikker inneholder, men vil tro i hvert fall et par hundre kalorier). Hvis du ellers spiste det samme er det ikke så rart du mistet 10 kg 2
Hakkete Skrevet 13. november 2013 #26 Skrevet 13. november 2013 Får ingen slik effekt av å kutte ut sukker, jeg. :/ Sikkert fordi jeg spiser minimalt av sukker i utgangspunktet.. Vil tro effekten er merkbar om man spiser godteri og slikt veldig ofte? Om man spiser vanlig, sunn mat (kjøtt, egg, nøtter, grønnsaker, kanskje en posesaus i ny og ne, men that's it av halvfabrikata), får man ingen spesiell effekt av å kutte ut lørdagsjokoladen synes jeg. Skulle ønske jeg opplevde slike drastiske ting selv! Synes vektnedgang er utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: c1965...975 Ikke jeg heller, og det er nok pga at jeg nærmest ikke spiser sukker til vanlig. Hvis du spiste sjokolade og drakk energidrikker hver dag, så fikk du sikkert i deg i hvert fall 750 kalorier ekstra bare der (hvis du spiste rundt 100g sjokolade, er ikke helt sikker på hvor mye en energidrikker inneholder, men vil tro i hvert fall et par hundre kalorier). Hvis du ellers spiste det samme er det ikke så rart du mistet 10 kg Det er nok dette som er grunnen, kaloriunderskudd. Det er ikke sånn at alle kan fortsette å spise normalt, og gå ned masse ved å kutte sukker. Hvis man normalt spiser potetgull hver dag, og litt sjokolade i helgene, og store måltider med masse fett og masse karbohydrater i form av brød, poteter og pasta, så vil man nok ikke oppleve store endringen.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #27 Skrevet 13. november 2013 Så sinnsykt frustrerende å høre om folk som går ned dritmye bare ved å gjøre enkle grep, f.eks "åh jeg slutta med brus og gikk ned 10 kg". Anonymous poster hash: e4c7c...c5f 3
Gjest Grapefrukt Skrevet 13. november 2013 #28 Skrevet 13. november 2013 (endret) Så sinnsykt frustrerende å høre om folk som går ned dritmye bare ved å gjøre enkle grep, f.eks "åh jeg slutta med brus og gikk ned 10 kg".Anonymous poster hash: e4c7c...c5f Det er ofte fordi de startet som overvektige = myye lettere å gå ned i vekt. Og fordi brusen de drakk tilsvarte 7000 kalorier i uken og når de da kuttet ut de store mengdene med sukker, salt og karbohydrater endte det med vektnedgang - naturligvis. Får presisere at det er fyskisk enklere å gå ned i vekt når man er overvektig, snakker ikke om mentalt og motivasjon osv. Endret 13. november 2013 av Grapefrukt 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #29 Skrevet 13. november 2013 Det er en forskjell da fruktsukker brytes ned i leveren, men fruktsukkeret omgjøres til sukker i kroppen. Og raffinert sukker går til magen og sendes til blodet. Alt sukker går i magen med mindre du snorter det eller setter det som et skudd. Alle former for sukker brytes ned til monosakkariden glukose for at kroppen skal kunne nyttegjøre seg det. Dersom noe blir til overs (man har inntatt mer enn kroppen trenger) blir det lagret i kroppen som fett. Både raffinert sukker og fruktsukker er disakkarider som må spaltes for å kunne tas opp som glukose i kroppen, og begge deler ender opp med å lagres som fett dersom man får for mye av det. Det som derimot er greit å tenke på er at inntak av frukt og bær er mer gunstig da man tross alt får vitaminer, fruktfibre og nødvendige næringsstoffer i seg sammen med sukkeret. Mat med raffinert sukker er ofte mat med mye tomme kalorier som gir lite næring og mye energi, og dermed blir man ikke like mett og må spise mer, og kroppen blir tjukk og daff. Og ja, selvsagt vil man rase ned i vekt dersom man går fra høyt inntak av sjokolade, brus og energidrikker hver dag til å kutte alt. Samme effekten får man av å gå fra å spise McDonaldsmat hver dag til å kutte det helt ut. Spiser man mer enn man trenger, enten det er sukker eller fett, lagres det til senere. Dette fordi kroppen er programmert til å forberede seg på dårligere tider. Anonymous poster hash: 51ad6...623 1
Britt Banditt Skrevet 13. november 2013 #30 Skrevet 13. november 2013 Så sinnsykt frustrerende å høre om folk som går ned dritmye bare ved å gjøre enkle grep, f.eks "åh jeg slutta med brus og gikk ned 10 kg". Anonymous poster hash: e4c7c...c5f Man går ikke ned 10 kg på to måneder av å slutte å drikke et glass brus i uka. Drikker man halvannen liter cola hver dag og bytter det ut med vann vil det jo også vises på vekta.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #31 Skrevet 13. november 2013 Hvis du spiste sjokolade og drakk energidrikker hver dag, så fikk du sikkert i deg i hvert fall 750 kalorier ekstra bare der (hvis du spiste rundt 100g sjokolade, er ikke helt sikker på hvor mye en energidrikker inneholder, men vil tro i hvert fall et par hundre kalorier). Hvis du ellers spiste det samme er det ikke så rart du mistet 10 kg Ååhja, jeg hadde i meg myye! Takk gud for forbrenning, rart jeg ikke var større i utgangspunktet Så sinnsykt frustrerende å høre om folk som går ned dritmye bare ved å gjøre enkle grep, f.eks "åh jeg slutta med brus og gikk ned 10 kg".Anonymous poster hash: e4c7c...c5f Men det er mulig! Hadde i meg store mengder jeg da.. Var en boks energidrikke om dagen, og gjerne en sjokolade iløpet av dagen. Anonymous poster hash: 357c6...a73
Gjest Grapefrukt Skrevet 13. november 2013 #32 Skrevet 13. november 2013 Snipp.. Anonymous poster hash: 51ad6...623 Ja, mente selvfølgelig at fruktsukker brytes ned i leveren ikke magen, det gjør ikke raffinert sukker, det brytes ned i magen ikke leveren. Eller er jeg helt på bærtur?
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #33 Skrevet 13. november 2013 Ja, mente selvfølgelig at fruktsukker brytes ned i leveren ikke magen, det gjør ikke raffinert sukker, det brytes ned i magen ikke leveren. Eller er jeg helt på bærtur? Nei, du er ikke på bærtur. Fruktose (fruktsukker) må innom leveren og leveren klarer bare å konvertere ca 50g fruktose til glukose. Kommer det mer fruktsukker enn det så blir det gjort om til fett og kjørt rett på lager. Over tid kan dette gi fettlever. Anonymous poster hash: f86cb...bd0
pinar Skrevet 14. november 2013 #34 Skrevet 14. november 2013 Får ingen slik effekt av å kutte ut sukker, jeg. :/ Sikkert fordi jeg spiser minimalt av sukker i utgangspunktet.. Vil tro effekten er merkbar om man spiser godteri og slikt veldig ofte? Om man spiser vanlig, sunn mat (kjøtt, egg, nøtter, grønnsaker, kanskje en posesaus i ny og ne, men that's it av halvfabrikata), får man ingen spesiell effekt av å kutte ut lørdagsjokoladen synes jeg. Skulle ønske jeg opplevde slike drastiske ting selv! Synes vektnedgang er utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: c1965...975 Samme her. Spiser minimalt med sukker. Går ikke ned et kvart gram en gang.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2013 #35 Skrevet 14. november 2013 ... Og har alltid vært slank fra før av, med plagdes med sidefett og litt ekstra på magen (synes JEG da såklart). Er 175 høy og ca 60 kg. Var veldig glad i sjokolade, godteri, energidrikker. Men så startet jeg på Krom som jeg kjøpte på helsekosten, søtsuget forsvant helt og jeg raste ned 10kg på 2 måneder (!!) Ellers spiser jeg akkurat som jeg alltid har gjort, helt normal mat osv. Poenget mitt er at sukker er skummelt, og hvis du plages med søtsug og fortsatt spiser sjokolade og drikker brus engang ibland, så prøv å kutt det ut, og se hva som skjer! Det er helt fantastisk Anonymous poster hash: 357c6...a73 Hvor lenge tok du krom før du merket effekt?Anonymous poster hash: b6d4f...78e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #36 Skrevet 15. november 2013 Hvor lenge tok du krom før du merket effekt?Anonymous poster hash: b6d4f...78e Tok vel rundt 2 uker før jeg merket det, maks. Anonymous poster hash: 357c6...a73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå