AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 ... Og har alltid vært slank fra før av, med plagdes med sidefett og litt ekstra på magen (synes JEG da såklart). Er 175 høy og ca 60 kg. Var veldig glad i sjokolade, godteri, energidrikker. Men så startet jeg på Krom som jeg kjøpte på helsekosten, søtsuget forsvant helt og jeg raste ned 10kg på 2 måneder (!!) Ellers spiser jeg akkurat som jeg alltid har gjort, helt normal mat osv. Poenget mitt er at sukker er skummelt, og hvis du plages med søtsug og fortsatt spiser sjokolade og drikker brus engang ibland, så prøv å kutt det ut, og se hva som skjer! Det er helt fantastisk Anonymous poster hash: 357c6...a73 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Skjønner ikke meg på folk som frykter fett, når det er sukker de egentlig burde holde seg unna. Anonymous poster hash: af854...056 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 jeg kuttet ikke ut sukker helt, kuttet bare ned på det, og jeg gikk ned 20kg rimelig kjapt. Visste at sukker var en synder, men ikke en SÅ heftig en. Anonymous poster hash: adb1b...edd 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Samme her! Har gått ned 20kg ved å hovedsaklig kutte ut sukker Anonymous poster hash: d6545...983 1
Gjest Grapefrukt Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Jeg har kuttet ut sukker før men ikke gått ned en gram (godteriløfter osv). Har pga. slanking kuttet all sukker og tilsatt sukker, så håper på samme effekt. Uansett om jeg ikke har tro på det 2
KatK Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Har dere da kuttet ut fruktsukker også? Jeg har ingen problemer med å kutte ut raffinert sukker i godteri og brus, men synes det er verre å holde meg helt unna klementiner og bær. Er fruktsukker like hemmende på vektnedgang som raffinert sukker? Vet at man får i seg mer vitaminer i hvertfall. 1
Miamaia83 Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Har nok en sammenheng med at både sjokolade, godteri og energidrikker har mye kalorier. Godt du er kvitt søtsuget 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 Nøyaktig hva menes med å kutte ut sukker? Hvilke produkter til dømes? Anonymous poster hash: 38ded...675 1
Gjest s@nd Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 (endret) Sukker er farlig i store mengder ja... Sukker har mye å si når det kommer til sykdommer vi har i dag. Det er sukker i mange matvarer.. til og med brød. De holdes lengre, ja. Men det er ikke bra for oss. Jeg vil slutte å spise sukker jeg og. da forsvinner nok magefettet. Mer rugsprø, mindre brød. Ingen godis... Endret 12. november 2013 av s@nd
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #10 Skrevet 12. november 2013 veier du 60 kg nå eller 50 kg? Hvor lang tid tok det før kiloene var vekk? Anonymous poster hash: 8f4a8...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #11 Skrevet 12. november 2013 Man får søtsug fordi man mangler noen næringsstoffer. Jeg får også søtsug om jeg spiser godteri. Nå har det vært mange dager siden jeg har spist godteri, og jeg knasker i stedet på brokkoli og frukt, og da er søtsuget helt borte Men nå er jeg tynn da, så har ikke akkurat store planer om å gå ned i vekt. Men skal begynne å svømme nå da, sånn at jeg får bli litt mer stram. Anonymous poster hash: bd7e1...358
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #12 Skrevet 12. november 2013 veier du 60 kg nå eller 50 kg? Hvor lang tid tok det før kiloene var vekk? Anonymous poster hash: 8f4a8...d2a 2 mnd står det i innlegget, og veier 60 nå. Anonymous poster hash: bd7e1...358
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #13 Skrevet 12. november 2013 Jeg har kuttet ut sukker før men ikke gått ned en gram (godteriløfter osv). Har pga. slanking kuttet all sukker og tilsatt sukker, så håper på samme effekt. Uansett om jeg ikke har tro på det Det handler i bunn og grunn om kcal inn og kcal ut, selv om at det kanskje er pittelitt mer komplisert enn det sånn egentlig. Noen har det lettere for å legge på seg og å gå ned i vekt av andre, men dette er så innviklet at jeg ikke trenger å gå inn på det. Så om du spiser mindre kcal enn det du forbrenner, vil du gå ned i vekt. Anonymous poster hash: bd7e1...358
Gjest Grapefrukt Skrevet 12. november 2013 #14 Skrevet 12. november 2013 (endret) Nøyaktig hva menes med å kutte ut sukker? Hvilke produkter til dømes? Anonymous poster hash: 38ded...675 Jeg kutter ut alle produkter som inneholder sukker - godteri, frukt (spiser heller grønnsaker) saft, juice, brus, sjokolademelk, energidrikker osv. og alle produkter som inneholder tilsatt sukker; bare les på pakken så står det om det inneholder tilsatt sukker. Kommer ikke på hvilke produkter da så masse inneholder tilsatt sukker, men å spise rent er vel hemmeligheten. Har dere da kuttet ut fruktsukker også? Jeg har ingen problemer med å kutte ut raffinert sukker i godteri og brus, men synes det er verre å holde meg helt unna klementiner og bær. Er fruktsukker like hemmende på vektnedgang som raffinert sukker? Vet at man får i seg mer vitaminer i hvertfall. Det er en forskjell da fruktsukker brytes ned i leveren, men fruktsukkeret omgjøres til sukker i kroppen. Og raffinert sukker går til magen og sendes til blodet. Men man bør ikke spise så mye frukt som inneholder mye fruktsukker - (det er selvfølgelig å foretrekke foran annen usunn mat, men hvis man allerede har en sunn livsstil burde man holde seg til maks 2 frukt per dag). Endret 12. november 2013 av Grapefrukt 1
Gjest Grapefrukt Skrevet 12. november 2013 #15 Skrevet 12. november 2013 Det handler i bunn og grunn om kcal inn og kcal ut, selv om at det kanskje er pittelitt mer komplisert enn det sånn egentlig. Noen har det lettere for å legge på seg og å gå ned i vekt av andre, men dette er så innviklet at jeg ikke trenger å gå inn på det. Så om du spiser mindre kcal enn det du forbrenner, vil du gå ned i vekt. Anonymous poster hash: bd7e1...358 Det er sant. Er vel ikke noe mirakelkur for noe her i livet:)
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #16 Skrevet 12. november 2013 Jeg kutter ut alle produkter som inneholder sukker - godteri, frukt (spiser heller grønnsaker) saft, juice, brus, sjokolademelk, energidrikker osv. og alle produkter som inneholder tilsatt sukker; bare les på pakken så står det om det inneholder tilsatt sukker. Kommer ikke på hvilke produkter da så masse inneholder tilsatt sukker, men å spise rent er vel hemmeligheten. Det er en forskjell da fruktsukker brytes ned i leveren, men fruktsukkeret omgjøres til raffinert sukker i kroppen. Og raffinert sukker går til magen og sendes til blodet. Men man bør ikke spise så mye frukt som inneholder mye fruktsukker - (det er selvfølgelig å foretrekke foran annen usunn mat, men hvis man allerede har en sunn livsstil burde man holde seg til maks 2 frukt per dag). Takk Anonymous poster hash: 38ded...675
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #17 Skrevet 12. november 2013 Ikke så rart. Store mengder sukker er ren gift for kroppen. Jeg finner det skummelt hvor lite kritiske majoriteten er til hva de putter i seg. For all del, spis den sjokoladen om du absolutt vil, men vær i det minste bevisst! Hel- og halvfabrikata, alle mulige kosttilskudd, ferdigkjøpte kryddere, bare det brødet med fire av fire deler på grovhetsskalaen - det inneholder så jævlig mye dritt. Nei, spis skikkelig mat. Kroppen tåler litt dritt, ellers ville vi vært dau for lengst, men folk burde virkelig bli mer bevisst på at maten faktisk skal gi næring til kroppen, ikke bare stille sulten og/eller kjedsomheten. Anonymous poster hash: 0058a...52a 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #18 Skrevet 12. november 2013 Skjønner ikke meg på folk som frykter fett, når det er sukker de egentlig burde holde seg unna. Anonymous poster hash: af854...056 Helt enig! Jeg trodde ikke på dette før, men ... fikk bevist det Har dere da kuttet ut fruktsukker også? Jeg har ingen problemer med å kutte ut raffinert sukker i godteri og brus, men synes det er verre å holde meg helt unna klementiner og bær. Er fruktsukker like hemmende på vektnedgang som raffinert sukker? Vet at man får i seg mer vitaminer i hvertfall. Nei, jeg spiser frukt og bær hver eneste dag, alltid gjort! Det er småe mengder i det tror jeg, men..jeg spiser det enda isåfall! Nøyaktig hva menes med å kutte ut sukker? Hvilke produkter til dømes? Anonymous poster hash: 38ded...675 Hovedsaklig de jeg nevnte i innlegget, spesielt sjokolade og enegidrikker, det hadde jeg i meg hver dag.. Grusomt Men alt "unødvendig" kan man kanskje si, som.. ja, godteri og sånn. veier du 60 kg nå eller 50 kg? Hvor lang tid tok det før kiloene var vekk? Anonymous poster hash: 8f4a8...d2a Det startet i jula ifjor, jeg gikk ned 3kg på en måned,og derfra har det dalet nedover frem til idag. Jeg veide nærmere 70kg før, nå idag veier jeg 58 nøyaktig, det har jeg veid siden sommer da. Så gikk ned 10kg på ca et halvt år.. Anonymous poster hash: 357c6...a73
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #19 Skrevet 12. november 2013 Får ingen slik effekt av å kutte ut sukker, jeg. :/ Sikkert fordi jeg spiser minimalt av sukker i utgangspunktet.. Vil tro effekten er merkbar om man spiser godteri og slikt veldig ofte? Om man spiser vanlig, sunn mat (kjøtt, egg, nøtter, grønnsaker, kanskje en posesaus i ny og ne, men that's it av halvfabrikata), får man ingen spesiell effekt av å kutte ut lørdagsjokoladen synes jeg. Skulle ønske jeg opplevde slike drastiske ting selv! Synes vektnedgang er utrolig vanskelig. Anonymous poster hash: c1965...975 4
Gjest Grapefrukt Skrevet 12. november 2013 #20 Skrevet 12. november 2013 Ikke så rart. Store mengder sukker er ren gift for kroppen. Jeg finner det skummelt hvor lite kritiske majoriteten er til hva de putter i seg. For all del, spis den sjokoladen om du absolutt vil, men vær i det minste bevisst! Hel- og halvfabrikata, alle mulige kosttilskudd, ferdigkjøpte kryddere, bare det brødet med fire av fire deler på grovhetsskalaen - det inneholder så jævlig mye dritt. Nei, spis skikkelig mat. Kroppen tåler litt dritt, ellers ville vi vært dau for lengst, men folk burde virkelig bli mer bevisst på at maten faktisk skal gi næring til kroppen, ikke bare stille sulten og/eller kjedsomheten. Anonymous poster hash: 0058a...52a Det er sant! Før jeg begynte å fokusere på kosthold og lese meg opp på ting hadde jeg aldri trodd at jeg kom til å bli så sjokket over alt jeg fant ut. Til og med "sunne" ting som sushi inneholder salt, sukker og eddik ol., kafe latte inneholder masse salt og det brødet man trodde var sunt var egentlig bare farget brunt og inneholder både sukker og salt. Fast food er jo bare krise. Flere ting som jeg trodde var sunne er egentlig ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå