Gjest HappyWaffle Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 jeg har sett over gjelden min, og lurer på om jeg skal prøve å skaffe meg et stort lån så jeg får samla all dritten. de regningene trekker meg ned, å om jeg hadde fått et lån fra kommunen eller noe (eller hvem som har det?). så ville jeg fått mye bedre oversikt over hva jeg har igjen å betale om dere skjønner hva jeg mener? jeg har fast jobb på matbutikk i tillegg til at jeg er vikar for ei som jobber der (altså fast OG vikar) med en utbetaling på ca 12000 i mnd. skulle jeg betalt alt på en gang med et lån så ville jeg måtte spurt om rundt 150.000 kr (da er alt inkludert slik som studiegjeld og banklån, kredittkort osv osv) har noen erfaring med sånt? hvor spørr jeg om dette? jeg får ikke lån i banken bare så det er sagt.
Lea2 Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Jeg tror kanskje ikke at du kvalifiserer til noe sosiallån/kommunalt lån ettersom inntekten din er ok og du har fast jobb. Som regel er det ganske strenge regler på sånt (og det bør det være) i tillegg til at de stiller strenge krav til hva du har igjen. Får du ikke lån i banken i det hele tatt? Eller er det mulighet for at du får bakt inn noen av postene i banklånet du allerede har? Best hadde det kanskje vært om du hadde tatt en "luksusfellen" og ringt kreditorene. Evt også skaffet deg en ekstrajobb eller en bedre betalt jobb og fått regningene ut av verden.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 12000 og fast jobb? Må vel ha mer enn det.Anonymous poster hash: 1e53f...28d
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 12000 og fast jobb? Må vel ha mer enn det.Anonymous poster hash: 1e53f...28d har ikke full stilling
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Jeg tror kanskje ikke at du kvalifiserer til noe sosiallån/kommunalt lån ettersom inntekten din er ok og du har fast jobb. Som regel er det ganske strenge regler på sånt (og det bør det være) i tillegg til at de stiller strenge krav til hva du har igjen. Får du ikke lån i banken i det hele tatt? Eller er det mulighet for at du får bakt inn noen av postene i banklånet du allerede har? Best hadde det kanskje vært om du hadde tatt en "luksusfellen" og ringt kreditorene. Evt også skaffet deg en ekstrajobb eller en bedre betalt jobb og fått regningene ut av verden. harq ringt til alle kreditorer, men jeg har rett og slett ikke kapasitet til å betale alt selv om det er på nedbetaling. har snakket med banken å de kunne ikke hjelpe meg. jeg står på listen som avløser her, å jeg takker ALDRI nei til vakter på jobben. men det er et lite sted å veldig mange om jobbene :/ har ikke mulighet for anna jobb nå, da må jeg evt flytte å det har jeg hvertfall ikek mulighet til da det vil kunne øke husleieutgiftene mine om jeg ikke får mer utbetalt uansett
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 12000 kr syns jeg er lite. Sett opp hva du betaler i faste utgifet,så ser du hva du sitter igjen med, til å betale lån. Faste utgifter,da tenker jeg på: Husleie Strøm Forsikring Tv Nett-tlf Mat lege-tannlege Det er det du MÅ ha hver mnd, da ser du hva du har igjen. Du kan sende skriftlig søknad til kommunen og spøke om lån, om de har en slik ordning Du kan be om samtale il en gjeldsrådgiver i kommunen. Anonymous poster hash: c0c69...03e
Gjest HappyWaffle Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 jeg har vært til samtale hos gjeldsrådgiver alt å det har hjulpet mye med gi meg oversikt over alt kan jo si hva slags faste utgifter jeg har -husleie 3500 -strøm ca 600-700 -tlf/internett 1000 -forsikring rundt 200 (husker ikke nøyaktig sum nå) har ikke bil -tv 200 -jeg løper ikke akkurat ned døra hos tannlegen - mat ca 2000-2500 sum= rundt 8-9000 resten går til gjeld. ikke middager ute, aldri kino å heller ikke ferier.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 Du må ikke finne på å ta opp lån for å betale studielån. Du får ikke bedre rente enn det. Å samle de andre smålånene er ok, men ikke studilånet.Anonymous poster hash: 86382...849 2
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #10 Skrevet 13. november 2013 Sosiallån for å nedbetale gjeld?? Hensikten med sosialhjelp er å sikre dem som ikke har mulighet til dekke livsopphold, husleie og strøm eller med et annet ord, det aller nødvendigste. Gjeld faller IKKE inn i den kategorien, selv om du har evne til å tilbakebetale. Sosialtjenesten er ikke en bank. Sosiallån var noe sosialtjenesten av og til brukte før for husleiedepositum, men er idag ikke eksisterende da det brukes en garanti. En garanti er like gjerne et lån i praksis da det er en selv som er "lånetager", dersom utleier skulle sette krav i depositumet. Anonymous poster hash: babe9...9a2 1
Gjest Blondie65 Skrevet 13. november 2013 #11 Skrevet 13. november 2013 Kommunalt lån gis kun til boligformål, men det kreves betalingsevne. Når gjeldsrådgiveren din ikke hadde noe forslag til deg, da finnes det heller ingen andre muligheter enn å betale ned sakte men sikkert. Studielånet skal du uansett ikke bake inn i noe som helst - som en over her allerede har nevnt. Et forbrukslån har gjerne 10-20 % rente! studielånet er vel under 3 %. Det er mao ekstremt dårlig butikk å bytte studielån mot forbrukslån.
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. november 2013 #12 Skrevet 13. november 2013 takk for alle svarene jeg har fått får nok heller belage meg på å leve som ei kirkerotte en stund
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. november 2013 #14 Skrevet 13. november 2013 Har du prøvd Bank1. hmm.. nei er det en god bank? eller hva jeg skal kalle det
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. november 2013 #15 Skrevet 13. november 2013 hmm.. nei er det en god bank? eller hva jeg skal kalle det eller er det sparebank 1 du refererer til?
Gjest Blondie65 Skrevet 13. november 2013 #16 Skrevet 13. november 2013 Sorry, jeg mente bank2. https://www.bank2.no
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. november 2013 #17 Skrevet 13. november 2013 Sorry, jeg mente bank2.https://www.bank2.no skal sjekke ut takk
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. november 2013 #18 Skrevet 13. november 2013 Sorry, jeg mente bank2.https://www.bank2.no må ha sikkerhet i bolig der :/
Gjest Blondie65 Skrevet 13. november 2013 #19 Skrevet 13. november 2013 Ok, da har nok jeg blitt lurt av reklamen deres. Har du betalingsanmerkninger?
Gjest HappyWaffle Skrevet 13. november 2013 #20 Skrevet 13. november 2013 Ok, da har nok jeg blitt lurt av reklamen deres.Har du betalingsanmerkninger? neei tror da ikke det? det får man beskjed om? eller er det noen steder jeg kan sjekke det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå