Dagensdiva Skrevet 6. mai 2004 #1 Skrevet 6. mai 2004 Er det noen som bori Oslo som ønsker å prøve ut hårfjerning med tråd?(overleppe/øyenbryn osv..) så har jeg endellig greid å finne ut om noen steder/frisører.. Har selv prøvd øyenbryn, KJEMPEFIN fassong, damen som gjorde det visste virkelig hva hun drev med, og det gjorde ikke SÅ vondt, og vips hadde jeg den perfekte hollywood formen. And guess what...tok litt tid før det vokste ut igjen! Vet ikke om noen andre har prøvd dette?
SunAndMoon Skrevet 6. mai 2004 #2 Skrevet 6. mai 2004 Kan du ikke ramse opp stedene du fant da? Hva med prisen(e)? Greit å vite, så jeg kan prøve hårfjerning med tråd en gang. Har forresten sett et program om det på tv - for flere år siden..
Lizzie Skrevet 7. mai 2004 #3 Skrevet 7. mai 2004 Ja, si hvor de gjør det er du snill, så kan vi andre prøve oss etterhvert også!
jordbær Skrevet 7. mai 2004 #4 Skrevet 7. mai 2004 Hadde vært kult å lære seg denne trådmetoden... Søstra mi fortalte at en av de utenlandske vennene hennes, alltid brukte denne metoden for å fjerne hår.
jordbær Skrevet 7. mai 2004 #6 Skrevet 7. mai 2004 Ja.. Det er ganske simpelt egentlig. De snurrer en trå på en eller annen måte, og når de gjør noe hokuspokus med den tråden, så snurrer hårene seg fast i den. På den måten "napper" man ut hårene.
LilleSol Skrevet 7. mai 2004 #7 Skrevet 7. mai 2004 Skriv hvor du fikk sånne superøyenbryn da! Tror brynene mine trenger litt profesjonell hjelp. Makan til idiotisk plasserte hår :evil:
Alterna Skrevet 8. mai 2004 #8 Skrevet 8. mai 2004 Ikke så lurt å bruke det i hele ansiktet iallfall.. :-? Sikkert pent ved brynene da.
Gjest Virvel Skrevet 8. mai 2004 #9 Skrevet 8. mai 2004 Å, det er superenkelt! Lærte det av en jente som gikk i klassen min på vgs. Tror proffene gjør det litt mer, øh, proft, men det er ikke verre enn å ta en sytråd og knyte den sammen i endene. Så tvinner du tråden på "midten" slik at du får en løkke i hver ende. Stikk en tommel og en pekefinger i hver løkke. Hold tråden tett inntil huden og sprik med tommel/pekefinger på vekselvis høyre og venstre hånd, slik at den tvunnede delen av tråden liksom beveger seg fra side til side. Da setter hårene seg fast i tråden og blir nappet ut. Var det forståelig?
Dagensdiva Skrevet 8. mai 2004 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2004 Morsomt å se at det er stor interesse for dette. Jeg har funnet noe jeg har skrevet tidligere her på KG OM akkurat dette; Description: The practitioner holds one end of the cotton thread in his or her teeth and the other in the left hand. The middle is looped through the index and middle fingers of the right hand. The practitioner then uses the loop to trap a series of unwanted hairs and pull them from the skin. There are also devices made that can hold the thread during the procedure. Her synes veninnen min det er enklere å utføre med hansker, istedet for å bruke munnen! Skal komme med nærmere beskrivelse, skal høre om hun har noen konkrete bilder for å illustrere. Dette er en svært effektiv måte som sagt, du unngår kvisete hud, sitter igjen med en ren hud, hårene blir tatt fra røttene. Advantages: Inexpensive, fast, neat, considered less painful than plucking for many. Good for eyebrows and facial hair. Like plucking, results can last up to two to four weeks. Kommer vel ann på mengden også. Fant en link her: I OSLO vet jeg at det er en del utenlandske frisører som utfører dette. Personlig så fikk jeg denne "behandlingen" hjemme hos min veninne, som har en kjenning igjen som driver med dette. Disse frisørene ligger på Grønland. Stikkordet er GUNERIUS senter, oppover "hausmansgaten"(er usikker på hvordan gaten staves/heter), til rødekors tror jeg det var..så ligger det en del frisører..SKAL prøve å finne ut om dette KONKRET..skal nemlig prøve ut igjen neste uke. Må si jeg ble overrasket over resultatet. Var så flott, jeg har lært å gjøre det selv med tråd, men synes det var stor forskjell på resultatet når den hun gjorde det. Hun var virkelig flinke, og nappet rett fra rota..og formen var virkelig nydelig. Alle kvinners drøm... Dette bør dere prøve ut. Si ifra hvis noen ønsker noe mer konkret..så skal jeg finne ut. :-) Tror frisøren var av iransk opprinnelse. (endret på linken din, siden ble så bred. Tusenfryd - moderator.)
Gjest sadat abbasi Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Ja, si hvor de gjør det er du snill, så kan vi andre prøve oss etterhvert også! spesialist hårfjerning med tråd . adress :taraldgårdsveita 34 Trondheim bak siden av byhaven ved siden av fiske butikken.
Gjest Top Chick Skrevet 3. juni 2009 #12 Skrevet 3. juni 2009 Tror dere sikter til firsøren Top Chick i Torggata 23. Tlf 22 20 96 04. Her napper de både med pinsett og trådmetoden, oftest en kombinasjon av disse. Jeg og min venninne ble kjempefornøyde med resultatet! Lykke til =)
Riskrem Skrevet 3. juni 2009 #13 Skrevet 3. juni 2009 Jeg fikk ordnet øyenbrynene på Sri Lanka med trådmetoden. Skjønte ikke hva folkene i beautysalongen mente da de snakket om "threading" men det er altså trådmetoden. Det ble kjempefint!! Det tok lang tid før hårene vokste ut igjen og det var heller ikke så veldig vondt. Anbefaler det virkelig
Wonders Skrevet 9. juni 2009 #14 Skrevet 9. juni 2009 (endret) Fant ei her som var enkel og flink. Førstemann til syskrinet og rett på badet! *prøve*prøve! Endret 9. juni 2009 av Wonders 1
Wonders Skrevet 23. juni 2009 #15 Skrevet 23. juni 2009 er helt hekta på dette nå. Strøkent resultat. Til og med de små hvite hårene over mine bryn! Jippi 1
Aftensol Skrevet 23. juni 2009 #16 Skrevet 23. juni 2009 Jeg må nesten bare spørre: gjør det like "vondt" som å nappe øyebryn med pinsett?
Gjest lucy d-.-b Skrevet 23. juni 2009 #17 Skrevet 23. juni 2009 Kult, dette skal jeg prøve hjemme Alltid fan av ting som går raskt og fungerer bra!
Wonders Skrevet 9. juli 2009 #18 Skrevet 9. juli 2009 ikke like vondt, og man får "tatt mer i slengen". Jeg er mer sliten etter napping enn dette. Bruker man en veldig tynn trå kan fingrene bli litt slitene i begynnelsen. 1
pittie Skrevet 9. juli 2009 #19 Skrevet 9. juli 2009 Svigermor gjorde dette en gang over hele ansiktet. (ble nydelig rød og hoven, hihi) Hun ønsker ikke å gjøre det igjen, og selvsagt ble hårene verre. Så tenk over det før du vurderer å bruker trådene over kinn og overleppe.
rox Skrevet 9. juli 2009 #20 Skrevet 9. juli 2009 Fant ei her som var enkel og flink. Førstemann til syskrinet og rett på badet! *prøve*prøve! Hihi, jeg har tidligere lært dette av jenta i denne filmen! HUn forklarer veldig bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå