Gå til innhold

Jeg føler jeg gjør det kjempe dårlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 170 cm høy og veier 76 kg. Prøver å gå ned i vekt og komme i bedre form.

Problemet er bare at jeg greier ikke trene lengre enn kanskje 15 min før jeg er utslitt! Eller utslitt og utslitt, jeg er så sliten at alt jeg gjør krøller seg til og jeg greier ikke følge teknikkene 100%.

Jeg trener kardio - bruker diverse Youtube videoer, men det er alltid høy intensitet. Jeg trente nettopp, og da trente jeg 10 minutter kardio + styrke mage og armer... Jeg greide 5 min av mage og 2 min av armer, så ja. Jeg ga opp før jeg begynte å gråte og sutre, føler meg så dårlig og at alt jeg gjør er feil. Jeg svetter som en gris, jeg er kliss bløt i nakken og i ansiktet, samt resten av kroppen og jeg kjenner at jeg har trent.

Skal sies at jeg var i ELENDIG form før jeg begynte å trene. Jeg begynte å trene i går, dette er andre gangen denne uken.

Anonymous poster hash: 342a4...867
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke tvinge deg til å være i bedre form enn du er, og det er bare destruktivt å gå for hardt til verks, spesielt i førsten. Bygg deg opp gradvis istedet, f.eks med gåturer i raskt tempo og lette styrkeøvelser et par ganger i uken.

Anonymous poster hash: b8bac...7d7
  • Liker 2
Skrevet

Det blir bedre bare du fortsetter. Lytt til kroppen, men push deg selv også, så går det radig fremover.

Anonymous poster hash: 9dbd0...db5

• Liker 3
Skrevet

Hold deg til de 15 minuttene til du føler du er klar til å øke på med 5-10 minutter. Økes gradvis når du er klar for det. Det er ingen som klarer en hel time fra første dag.

Anonymous poster hash: 6d6af...586
  • Liker 1
Skrevet

Om du er i så dårlig form ville jeg definivt gått inn for å gå en tur i terreng/turområder så raskt at du svetter etter de første 10 minuttene og fortsatt i minst 30 minutt, annenhver dag første uka, og så hver dag, og gjerne øke til 1-timers gåturer.

Bare for å sette i gang kroppen og få litt bedre kondisjon.

Anonymous poster hash: e2579...28d
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...