melisnam Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Jeg hører stadig at internett glemmer aldri. Så jeg lurer på om hvis innlegg eller bilder blir slettet på nettsider vil det likevel ligge en plass på nett? Det har hendt at jeg har funnet bilder på google men når jeg trykker på linken står det at siden ikke finnes lengre. Vil google alltid huske bildet eller blir det slettet etter en stund?
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Jeg tror at google rensker ut etterhvert. Hver 6 mnd eller no sånt. Anonymous poster hash: 48b57...af2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 regelen er at alt som havner på nettet, blir der, så tenk over hva du legger ut. Anonymous poster hash: 9d714...3a8 1
melisnam Skrevet 12. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2013 Men hvor blir det av etter det er slettet da? Om søkemotorer sletter et par ganger i året? Jeg er rimelig noob når det kommer til slike ting. Så at det alltid ligger der er bare noe man sier?
Gjest vilma2000 Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Mye blir slettet for alltid, men det man mener er vel at om du legger ut noe så vet du ikke hvem som har lastet ned innholdet videre. Og dette er folk helt ramme på, inkludert meg selv. Jeg vet ikke hvorfor, men hver gang jeg ser noe sprøtt/provoserende o.l på facebook og twitter tar jeg printscreen. Og ganske ofte sletter vedkommende materialet rimelig fort, men han/hun vet jo ikke om noen andre kopierte og lagret det. Man kan gjerne leve etter "delete it, and it never happend", men som oftes kan man spore opp kildene og deretter bli konfrontert med det. Mange fremtidige politikere som kommer til å få gjennomgå etter å ha vokst opp på sosiale medier. 2
Gjest Animula Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Vanvittig mye oppbevares på store servere og du kan aldri være sikker på om noe virkelig blir borte. Inkludert slettede eposter etc. Internett er mye mer offentlig enn mange (inkludert meg selv) liker å tenke på.
Gjest vilma2000 Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Vanvittig mye oppbevares på store servere og du kan aldri være sikker på om noe virkelig blir borte. Inkludert slettede eposter etc. Internett er mye mer offentlig enn mange (inkludert meg selv) liker å tenke på. Ja du har nok rett. Noen ganger når jeg har googlet etter ting kommer det opp tekst på google sin nettside, men linken finnes ikke. Så selv om vedkommende har slettet innholdet og/eller nettsiden så virker det som om det ligger et eller annet sted likevel. Man burde virkelig passe på hva man gjør på nett, plutselig kommer det rett tilbake på deg selv.
Gjest Animula Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 (endret) Google oppbevarer absolutt alt tror jeg... Jeg er ikke teknisk nok til å forstå hvordan de får plass ettersom verden spinner videre med enorme mengder data, men de har visst det. Endret 12. november 2013 av Animula
Gjest Snoken- Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 (endret) Mye av det som er på internett blir lagret for alltid. Kvinneguiden Mars 2005 https://web.archive.org/web/20050317033946/http://forum.kvinneguiden.no/ Endret 12. november 2013 av Snoken- 1
Gjest Skrevet 13. november 2013 #10 Skrevet 13. november 2013 Sider som dette hjelper også til http://archive.org/web/
Brut Skrevet 16. november 2013 #11 Skrevet 16. november 2013 99% av det som blir lagt ut på nett er lagret et eller annet sted. Google sletter hver 6 mnd? Du må ha lest dette av en rosablogger.
Jade Skrevet 17. november 2013 #12 Skrevet 17. november 2013 Bildet KAN være tilgjengelig, eller det kan IKKE være tilgjengelig. Det kommer an på om det har blitt lagret av f.eks. mennesker, backupløsninger, arkiveringstjenester el.l. Det vil ikke alltid være mulig å finne (typisk hvis du ønsker å finne det), men det kan dukke opp når du minst venter det (typisk hvis det helst ikke skulle vært publisert overhodet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå