AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Hei, Jeg snuser litt på forkurs ingeniør. Jeg har ikke generell studiekompetanse. Men jeg vet det ikke nødvendigvis er et krav. Problemet mitt er at jeg har dårlig selvtillit etter tidligere å ha prøvd å feilet på utdanning. Nå er jeg mye mer moden og veldig klar for skole og likevel føler jeg at jeg er for dum til å utdanne meg.. Er det noen med erfaring fra forkurs uten generell studiekompetanse fra før? Anonymous poster hash: 3165c...be5
Gjest Mupsi Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Jepp, jeg prøvde men det var ikke noe for meg. Ble helt satt ut av matematikken, hadde ikke hatt det på flere år. Fikk litt sjokk, så hvis du har mulighet burde du friske opp mattekunnskapene dine noe saklig før du begynner. Jeg er helt gjennomsnittlig i matte så hvis du er flink i matte så blir det sikkert ikke så ille. Men man må jo virkelig ha viljen til å komme seg gjennom det, det var nok det jeg manglet mest av. Fysikken var ikke så vanskelig som jeg hadde trodd da
Knirke Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Jeg går forkurs ingeniør nå, og hadde ikke hatt matte på over 10 år... Etter den første følelsen av å være helt blank, så gikk det seg til. Så lenge man er innstilt på å bruke de timene i uka det tar å sitte å gjøre oppgaver (utenom undervisningen). så synes jeg det går veldig greit. Har fått A på prøvene og innleveringene i fysikken, og synes det er gøy Matten har jeg ikke helt stålkontroll på, men det skal godt gjøres å få styk.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 jeg går sisteåret ved en høyskoleingeniørlinje og har gått et såkalt tress-løp der jeg gikk tre semester første året der det ekstra semesteret på sommeren var for å få mattenivået opp til R2 nivå. Jeg gikk ut fra tegning form og farge i 2003 og mine formelle mattekunnskaper var ca null. Det var hektisk og på toppen av vanskeligste jeg har gjort. De som hadde gått forkurs året før hadde bedre kontroll for matte er et modningsfag der den eneste måten for oss vanlige folk å bli bedre er å øve, og forkurselevene hadde fått masse øving. så om du synes du selv har et år å bruke på det er det godt investert tid, det som er synd er at de fleste som går forkurs tror de fortsatt er på VGS og synes de har mye å gjøre og at det er tøft stoff. Lite vet de at tempoet blir doblet ved ordinær skolestart. Anonymous poster hash: 4aa7d...3b8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Takk for svar alle sammen! Jeg har ikke hatt matte på noen år og det er sider av matten jeg synes er vanskelig, men alt i alt er ikke matte faget som var tyngst Kjenner jeg fikk litt mer lyst til å søke nå, fordet om det virker tungt. Jeg begynner jo ikke før neste høst evt så jeg vurderer å ta opp matten som privatist for å få begynt med det. Kan det være lurt? Anonymous poster hash: 3165c...be5
Gjest Mupsi Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Takk for svar alle sammen! Jeg har ikke hatt matte på noen år og det er sider av matten jeg synes er vanskelig, men alt i alt er ikke matte faget som var tyngst Kjenner jeg fikk litt mer lyst til å søke nå, fordet om det virker tungt. Jeg begynner jo ikke før neste høst evt så jeg vurderer å ta opp matten som privatist for å få begynt med det. Kan det være lurt? Anonymous poster hash: 3165c...be5 Høres ut som en svært god ide. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #7 Skrevet 13. november 2013 Hei! Jeg tok forkurs på et år, trengte matte, fysikk og kjemi for å komme inn på studiet jeg ønsket. På videregående hadde jeg nesten ikke realfag, og sverget på min hals at jeg aldri skulle få bruk for det heller Det var nesten ti år fra jeg hadde matte sist til jeg begynte på ingeniørstudier, og jeg har ikke angret! Selv om man kanskje ikke er noe naturtalent i realfagene, er det overkommelig for de aller fleste å komme gjennom. Det går på din egen innsats! Er du villig til å jobbe med fagene, får du det til! Jeg er nå inne i siste året av en ing.grad som nesten garanterer meg jobb, og jeg har kommet meg gjennom alle fag selv om jeg til tider har grått av frustrasjon over en innlevering eller eksamen. Så ikke la deg skremme, du får det til dersom du vil! (og du, det er ikke krise om du stryker på en eksamen de aller fleste på mitt studie har vært nødt til å konte på en eksamen før eller siden, og man klarer det alltid til slutt ) Anonymous poster hash: db526...2b6
lille..trille Skrevet 13. november 2013 #8 Skrevet 13. november 2013 Jeg tok forkurs ingeniør over 2 år. Da tok jeg fullt kurs, med matte første året og resten andre året. Det var veldig veldig tungt. Jeg synes selv at fysikken var verst. Jeg har fysikk på ingeniørlinje på universitetet nå. Samme pensum men litt vanskeligere og synes fremdeles at det er helt forferdelig. Men hvis du er motivert til å jobbe. Kommer på alle forelesningene (!), spesielt i matte og fysikk, så skal det gå helt fint
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå