AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Jeg har stort sett spist ett måltid om dagen og resten har bare vært småspising, i flere år. Ingen rutiner på mat og veldig dårlig kost generelt. Det ene måltidet kan være enten frokost eller middag, ingen rutiner der. Nå spiser jeg tre faste måltider pr. dag, med stort sett bare sunne ting. Og nå kjenner jeg meg sulten veldig fort! Før var jeg nesten aldri sulten, ikke som nå. Nå romler magen og skriker etter noen timer. Kan dette bety at kroppen begynner å få opp forbrenningen? Anonymous poster hash: 2906b...326
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Det betyr at du spiser alt for lite eller sjeldent. Eventuelt for lite proteinrik mat. Vanskelig å si. Uansett er ikke tre måltider over en hel dag mye. Ikke rart du er sulten Prøv å legge til et hovedmåltid til, og suppeler med små mellommåltid, så skal du se at blodsukkeret og sulten blir mer stabil Anonymous poster hash: 7b6a0...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Det betyr at du spiser alt for lite eller sjeldent. Eventuelt for lite proteinrik mat. Vanskelig å si. Uansett er ikke tre måltider over en hel dag mye. Ikke rart du er sulten Prøv å legge til et hovedmåltid til, og suppeler med små mellommåltid, så skal du se at blodsukkeret og sulten blir mer stabil Anonymous poster hash: 7b6a0...7b3 Takk for svar! Siden jeg går hjemme nå (sykdom) og ikke jobber så trenger jeg ikke så mye mat. Så tre måltider passer hverdagen min bra. Så er det en omstillingsprosess, føler jeg bare står på kjøkkenet om dagen. Anonymous poster hash: 2906b...326
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Kroppen din har vel begynt å fungere litt mer normalt, da... Men om du spiser måltider med mye karbohydrater, så er det nok det som er årsaken. De trigger sultfølelse og kan føre til overspising. Anonymous poster hash: 648be...ba0 1
Supraspinatus Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Sultfølelse er ikke et tegn på forbrenning. Sultfølelse er somoftest en hormonell respons. Det er hormonene ghrelin og leptin som styrer sult/metthet sammen med insulin. 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Trodde at når man var sulten så har magen brukt opp det du har spist og roper etter mer. Spiser man da så fortsetter forbrenningen. Hvordan kan man vite at forbrenningen har gått opp? ts Anonymous poster hash: 2906b...326
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Trodde at når man var sulten så har magen brukt opp det du har spist og roper etter mer. Spiser man da så fortsetter forbrenningen. Hvordan kan man vite at forbrenningen har gått opp? ts Anonymous poster hash: 2906b...326 Eh... det er ikke slik det fungerer. Om forbrenningen din ikke "fortsetter", da dauer du. Enkelt og greit. Forbrenning er jo bare et samlebegrep på de prosesser kroppen bruker på å holde seg i live (hvilket naturligvis krever energi). Anonymous poster hash: 648be...ba0 1
Supraspinatus Skrevet 12. november 2013 #8 Skrevet 12. november 2013 Trodde at når man var sulten så har magen brukt opp det du har spist og roper etter mer. Spiser man da så fortsetter forbrenningen. Hvordan kan man vite at forbrenningen har gått opp? ts Anonymous poster hash: 2906b...326 sult er et tegn på at du skal spise. Forutsatt at denne reguleringen virker som du skal så synes jeg også at du skal følge den. Det er også fort gjort å sjekke om du virkelig er sulten ved å drikke et glass vann. Det hender jeg føler meg sulten, men så blander jeg følelsene tørst, sult, og lysten. Om du føler deg unaturlig sulten så kan det også være et tegn på at du spiser for lite, og særlig for lite protein, i de måltidene du spiser. Faster du over tid vil også sulten reduseres, og totalt energiforbruk vil synke for å ikke bruke opp reservene. Det er sikkert det du har opplevd tidligere. 1
Limah Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 Alle overser jo tydeligvis det faktum at hun ikke følte på sult når hun spiste en gang om dagen. TS: noen funker best med få og større måltider, andre fungerer best på mindre, hyppige måltider. Jeg fungerer helt klart best med få, større måltider, da holder jeg meg mett over lang tid. Erter jeg kroppen med noen knekkebrød samme hvor mye protein jeg putter på er jeg sulten igjen etter en time. 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #10 Skrevet 12. november 2013 Alle overser jo tydeligvis det faktum at hun ikke følte på sult når hun spiste en gang om dagen. TS: noen funker best med få og større måltider, andre fungerer best på mindre, hyppige måltider. Jeg fungerer helt klart best med få, større måltider, da holder jeg meg mett over lang tid. Erter jeg kroppen med noen knekkebrød samme hvor mye protein jeg putter på er jeg sulten igjen etter en time. Takk for svar. Ja dette kjenner jeg godt til, spiser ofte nå bare kylling og salat bla. for å få skikkelig næring, men ender alikevell opp sulten etter veldig få timer i forhold til tidligere. Som du sier føles det bare som man erter magen på den måten. Men lurer fortsatt på hvordan man kan vite at forbrenningen har gått opp? ts Anonymous poster hash: 2906b...326
Limah Skrevet 12. november 2013 #11 Skrevet 12. november 2013 Takk for svar. Ja dette kjenner jeg godt til, spiser ofte nå bare kylling og salat bla. for å få skikkelig næring, men ender alikevell opp sulten etter veldig få timer i forhold til tidligere. Som du sier føles det bare som man erter magen på den måten. Men lurer fortsatt på hvordan man kan vite at forbrenningen har gått opp? ts Anonymous poster hash: 2906b...326 Det er så lite som skiller "høy" og "lav" forbrenning så det kan du i grunn bare se bort i fra. Dette med antall måltider og forbrenning er bare tull og tøys. 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #12 Skrevet 12. november 2013 Takk for svar. Ja dette kjenner jeg godt til, spiser ofte nå bare kylling og salat bla. for å få skikkelig næring, men ender alikevell opp sulten etter veldig få timer i forhold til tidligere. Som du sier føles det bare som man erter magen på den måten. Men lurer fortsatt på hvordan man kan vite at forbrenningen har gått opp? ts Anonymous poster hash: 2906b...326 Man blir sulten når man ikke spiser fett... Anonymous poster hash: 648be...ba0 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #13 Skrevet 12. november 2013 Det er så lite som skiller "høy" og "lav" forbrenning så det kan du i grunn bare se bort i fra. Dette med antall måltider og forbrenning er bare tull og tøys. Nei det kan du ikke mene? De som har anorexia må spise 4-6 små måltider om dagen for å få opp forbrenninga. Så klart det ikke er tull og tøys. ts Anonymous poster hash: 2906b...326
Gjest Runforit Skrevet 12. november 2013 #14 Skrevet 12. november 2013 Nei det kan du ikke mene? De som har anorexia må spise 4-6 små måltider om dagen for å få opp forbrenninga. Så klart det ikke er tull og tøys. ts Anonymous poster hash: 2906b...326 De skal spise mange små måltider da magesekken trenger å venne seg til mat igjen. Store mengder vil fører til ubehag og panikk til en som er vant med konstant tom magesekk. Har ingenting med forbrenningen å gjøre. Forbrenningen øker etterhvert som muskelmassen øker da muskler brenner fett. 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #15 Skrevet 12. november 2013 Takk for svar dere, tror jeg går en annen plass heretter. ts Anonymous poster hash: 2906b...326
Limah Skrevet 12. november 2013 #16 Skrevet 12. november 2013 Takk for svar dere, tror jeg går en annen plass heretter. ts Anonymous poster hash: 2906b...326 Jaja, lett å bli furt når virkeligheten ikke er slik man tror 6
Limah Skrevet 12. november 2013 #17 Skrevet 12. november 2013 Man blir sulten når man ikke spiser fett... Anonymous poster hash: 648be...ba0 Blir like fort sulten igjen av knekkebrød med egg også.
Løvetanten Skrevet 12. november 2013 #18 Skrevet 12. november 2013 Ikke mye fett i knekkebrød med egg da. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #19 Skrevet 12. november 2013 Takk for svar dere, tror jeg går en annen plass heretter. ts Anonymous poster hash: 2906b...326 Lol, skuffet over at du ikke får høre at forbrenningen din har økt? Velkommen til virkeligheten! Anonymous poster hash: 648be...ba0 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #20 Skrevet 12. november 2013 Blir like fort sulten igjen av knekkebrød med egg også. Jepp, karbohydrater metter dårlig. Er ikke mye av verken proteiner eller fett i ett stk. egg. Anonymous poster hash: 648be...ba0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå