Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Når noen sier at "jeg ønsker meg ingenting"/"vil ikke ha gaver i år", meeeener de det?

Skal jeg gi noe allikevel, eller er det respektløst?

Og er det noen som har avtaler med folk om at man ikke utveksler gaver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hsr ikke gitt pliktgaver på ti år. Når jeg sier jeg ikke vil motta julegaver mener jeg det.

Anonymous poster hash: 1e938...bad

Skrevet

Dersom noen sier at de ikke vil ha gaver, kan du eventuelt følge opp med «ok, så skal vi ta og bli enige om at vi ikke gir hverandre gaver i år?» Da vil dere ha en klar avtale. Hvis ikke, så er det alltid en risiko for at de egentlig ikke mente det de sa, og at de dermed vil bli skuffet om du ikke gir noe. Jeg har i alle fall opplevd at noen gir motstridende signaler på den måten.

Jeg har for øvrig også hatt avtaler med folk om at man ikke utveksler gaver, og det fungerer veldig greit.

• Liker 1
Skrevet

Når jeg sier jeg ikke vil ha gaver, blir jeg nokså gretten om jeg får. Men det er jo en forskjell på hvordan man sier det - 'hihi awwweee neeei du trenger da ikke gi gaave til meeeeeg!' vs. 'jeg vil ikke ha gave i år.'

Spørs jo også litt hvem det er og hva de gir, om det er en venninne som gir et fotoalbum f.eks eller om det er en bekjent som insisterer på å gi en stygg genser fra Cubus.

Anonymous poster hash: c7bc4...5e2
Skrevet

Pliktgaver, æsj, for et ekkelt ord :P

Det er jo det jukegaver og bursdagsgaver er. Jeg kan gi gaver til mennesker, er ikke det, men dette styret rundt juletider har jeg fått fullstendig avsmak for. Folk som har alt de trenger utveksler gaver, liksom.

Gir beskjed til nye venner om min holdning og overrasker heller med en gave uten at det er en merkedag. Mye hyggeligere.

Anonymous poster hash: 1e938...bad

Gjest Badebuksa
Skrevet

Det er jo det jukegaver og bursdagsgaver er. Jeg kan gi gaver til mennesker, er ikke det, men dette styret rundt juletider har jeg fått fullstendig avsmak for. Folk som har alt de trenger utveksler gaver, liksom.

Gir beskjed til nye venner om min holdning og overrasker heller med en gave uten at det er en merkedag. Mye hyggeligere.Anonymous poster hash: 1e938...bad

Skjønner hva du mener.

Jeg svarte tilbake at jeg vil a gave da. Men skal spørre om personen virkelig ikke vil ha noe i julegave. Har pleid å gi

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg har avtalt slik med masse folk, så jeg bare har igjen et passe antall gaver (stort sett til barna i familien). Men det er et par som fortsette å komme med gave år etter år til tross for avtale. Og det er ikke gøy, for da får jeg dårlig samvittighet samtidig som jeg vet at jeg vil stå for avtalen vi har gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...