Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle litt om hvordan det er å jobbe i skobutikk? :) Noen erfaringer, både gode og dårlige?

Skrevet

Det varierer helt sikkert fra butikk til butikk dette, men jeg kan fortelle mine erfaringer.

Negativt i selve jobben: Hos oss er det en utfordrende kundegruppe, og dette kan ofte by på utfordringer. Skjellsord, kjefting, nedverdigende kommentarer og en sko hevet på deg er ikke sjeldent. Vi har alarm, og denne brukes dersom noen oppleves truende (dersom kunden står med skoen i hånden og er aggressiv feks).

Positivt: Positiv hjernetrim i form av å finne ut sammen med kunden hva slags sko som passer vedkommende til sitt bruk, lærer mye om sko og stell av disse, mange hyggelige mennesker som mer enn gjerne slår av en prat, OK-lønn som deltid.

Ellers: Viktig å ha en god arbeidskontrakt hvor det står spesifisert hvordan du skal jobbe (altså antall timer i måneden feks). Jeg har vært uheldig med sjefen, da h*n favoriserer og har en oppførsel hvor det er tydelig at h*n ikke tåler konstruktiv kritikk eller forslag av noe slag. Dette kan gi utslag i mindre vakter. Har fantastiske kollegaer som er positive og glade.

..ja.. Det er MYE positivt ved å jobbe i butikk, men jeg personlig er helt ferdig med det. Du må være forberedt på å få mye negativt, og det er mye stå og gåing.

Anonymous poster hash: 4ed64...fa8
Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar :) Hjalp masse! Har kun jobbet i matbutikk før, men det var jo i 3 år både deltid og heltid, så er heldigvis vant med litt sure og kranglete kunder, men du har rett i at man blir veldig lei etter en stund. Da tror jeg jeg skal søke på skobutikk-jobben jeg, så får vi se hva det blir til :)

Skrevet

fiskesaus i grateng med frityrstekte reker, shallabing shalla bong, oink, oink, røsk meg i granstangen og kall meg ola

Anonymous poster hash: 76872...6ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...