AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Jeg har et dobbeltnavn uten bindestrek og vurderer nå å bytte om rekkefølgen på disse to navnene da jeg liker navn nr. to best og ikke liker når folk kun kaller meg for det første navnet. Er det andre her som har gjort lignende? Var det vanskelig å få venner og familie til å kalle dere for det nye navnet? Anonymous poster hash: fdd59...9fb
Gjest løppen Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Jeg har gjort noe av det samme, jeg hadde bindestrek mellom mine fornavn - altså at begge skal bukes sammen. Jeg fjernet bindestreken da jeg ikke liker navn nr 2, men tenkte jeg fikk la det stå. De fleste kaller meg nå bare med navn nr 1, og respekterer mitt valg. Men foreldrene og besteforeldrene mine bruker begge navnene av gammel vane
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Jeg har ikke ett dobbeltnavn. Men en bekjent av meg bestemte seg i ung voksen alder for at vi bare skulle tiltale henne ved hennes mellomnavn. Det var ganske forvirrende syntes jeg når man var vant med det andre (første). Ingen kan nekte deg å gjøre det om du vil det så lenge du er over 18.
Gjest Are you suffering Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Jeg skal bytte fornavn. Riktignok ikke til et mellomnavn, bare et helt nytt et, temmelig ut av det blå. Jeg har ikke mange nære venner og de har jeg har er alt inneforstått med at jeg skal bytte, og de øvrige bekjentskapene bryr jeg meg ganske lite om. Familie, derimot, kommer nok til å ha litt mer problemer, men de får vær så god tilpasse seg.
Gjest Daenerys Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 En i familien min har byttet navn, og samtlige sliter med å jobbe navnet inn. Det er et mellomnavn. Vi prøver så godt vi kan. Hun korrigerer oss vennlig når vi sier feil, og det syns jeg fungerer bra Ikke bli sint om noen glemmer det, det er en vanesak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå