Gå til innhold

Hardangerbestikk


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot

Noen her som har Hardangerbestikk til penbruk (ikke på vanlige dager)?

Hvilken serie har dere?

Hva koster slikt bestikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Jeg har "Ramona" (det er det Hardangerbestikket med flest deler). Er ikke sikker på hvor mye det koster, da vi fikk masse av det i bryllupsgave (og det begynner å bli en stund siden).

Jeg er veldig fornøyd - har også noe sølvbestikk, som jeg aldri bruker. Syns stålbestikk er veldig enkelt og pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har også Ramona.... Begynte å samle etter brylluppet, og tror et sett med seks kniver koster ca 600,- (er ikke sikker, men kjøpte til ei venninne, og tror det var det jeg betalte. Ellers koster selveringsbestikk fra 130 og oppover, alt etter hvilken deler du vil ha...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Ramona. Det er veldig enkelt og passer til det meste. Brukte det en periode til daglig, men nå kommer det fram bare ved finere bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Til Bords har også stålbestikk i mange forskjellige varianter og som er i god kvalitet. Jeg har hatt mitt i flere år, og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Nina (både til "finbestikk" og som hverdagsbestikk - to forskjellige sett) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Nora biffbestikk, har planer om å skaffe mer etter hvert og ha som finbestikk i tillegg til sølv som da blir ekstra-fin-bestikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har design Nina. Det ser slik ut:

http://www.tribune.no/hardangerbestikk/sto...ilder/263.2.jpg

Men jeg aner ikke hva det koster. Jeg har faktisk fått alt jeg har i denne serien i gave.

Det har me òg. Har ikkje kjøpt noko av det sjølv, så veit ikkje kva det kostar. Men kjøpte 18-delers sett til svoger og svigerinne til bryllaupet i eit anna design (Carina?), meinar det kosta 17-1800?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma og pappa har "frida" (link ovenfor). Vi bruker det til hverdags, fordi vi har sølv til finere anledninger. Dette bestikket har vi hatt noen år nå, det tas hver dag i oppvaskmaskin, og holder seg like fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har "Nina".

Fikk det til bryllupet, men det ligger bare i skapet.

Har aldri vært brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malama

Vi har Carina.

Alt er fått i gave, så jeg er ikke helt sikker på prisene, men noen av gavene har jeg jo kjøpt selv da, så jeg burde vite det... Det avhenger jo helt av om man finner det på tilbud (tilbords har ofte et eller annet av disse motivene på tilbud) og hvilke deler man skal ha..

Men det er kjekt å ha i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madley

Vi har Anita, som jeg har samlet på siden konfirmasjonen.

Er strålende fornøyd med det!!!

Hvorfor pusse sølv når msan kan slippe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samler også på Silje og er kjempe fornøyd med å slippe sølvpuss. Min kjære har noen sølvskjeer som han har fått i oppveksten, men de bruker vi aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har Renessanse som brukes som hverdagsbestikk, og nysølv til "fint".

Mannen min vant sett med kakegafler og kakespade i Ramona... har lyst å bytte dette i Renessanse, men har jo ingen kvittering..så jeg er spent på om det går.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...