Gå til innhold

Klesstil ulike steder i landet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forskjell på hvordan jenter (13-30 år) kler seg etter hvor man bor?

Selv bor jeg i en middels stor by i Rogaland, og vil si de aller fleste kler seg i klær fra kjedebutikker som bikbok, veromoda, gina tricot osv. :) Veldig sjeldent jeg ser noen med designervesker og slike ting jeg ser på blogger.

De fleste kler seg ganske likt, og ikke mange som skiller seg ut.

Hvordan er det andre steder i landet? Er det noen forskjell på hvor man bor og hvordan man kler seg?

Vet jo at Oslo er mye større, og leste nettopp den tråden om vestkant/østkant. Men andre steder i Norge? Hvordan kler folk seg i nord, trondheim, hva med de på bygda osv? :)

Anonymous poster hash: f1cb7...f59
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk tør å skille seg mer ut i storbyene, om det betyr at de kler seg bra er diskutabelt. Jo mindre sted man bor på, jo mindre vil man skille seg ut, tror jeg. Om man ikke bor på en øde plass hvor man kan gjøre hva man vil, da.

Anonymous poster hash: 02553...a89
Skrevet

Jeg bor i nordland og det er mye av canada goose, uggs og relativt kjedelige bikbok-uniformer. Tror egentlig det er ganske likt overalt

Anonymous poster hash: e503e...a94
Skrevet

Er det forskjell på hvordan jenter (13-30 år) kler seg etter hvor man bor? Selv bor jeg i en middels stor by i Rogaland, og vil si de aller fleste kler seg i klær fra kjedebutikker som bikbok, veromoda, gina tricot osv. :) Veldig sjeldent jeg ser noen med designervesker og slike ting jeg ser på blogger. De fleste kler seg ganske likt, og ikke mange som skiller seg ut. Hvordan er det andre steder i landet? Er det noen forskjell på hvor man bor og hvordan man kler seg? Vet jo at Oslo er mye større, og leste nettopp den tråden om vestkant/østkant. Men andre steder i Norge? Hvordan kler folk seg i nord, trondheim, hva med de på bygda osv? :)Anonymous poster hash: f1cb7...f59

Hvor er du i Rogaland? I Stavanger går alle med MK veske eller MBMJ. De går enten i parajumpers eller Canada goose. ( i den forstand skiller de seg ikke ut da...) Selfølgelig går de yngste i vero moda/bok bok, men veldig mange går i dyre butikker alla Høyer.

Anonymous poster hash: 1fa42...29c

Skrevet

Kommer fra en liten bygd hvor det er fint lite praktisk med høyhælte boots, ikke-vanntette jakker og designervesker, for ikke å snakke om at vi ikke har en eneste kjedeklesbutikk her. De fleste kjører stor jakke+jeans+enkel genser stil. Men nærmeste by er veldig stor med mye utvalg, så vi går ikke likt kledd allikevel. Jeg velger heller fleecejakke og joggesko om jeg skal ut å gå i fem minutter, gjerne mis-match som bare det med hunden i bånd, enn finere boots og dyr jakke. Det liker jeg ikke å gjøre i byen akkurat, der føler jeg det er mer press på å gå finere kledt!

Anonymous poster hash: 20f23...197
  • Liker 1
Skrevet

Folk tør å skille seg mer ut i storbyene, om det betyr at de kler seg bra er diskutabelt. Jo mindre sted man bor på, jo mindre vil man skille seg ut, tror jeg. Om man ikke bor på en øde plass hvor man kan gjøre hva man vil, da.

Anonymous poster hash: 02553...a89

Jeg har inntrykk av at det er lettere å skille seg ut på bygda, jeg. Ingen krav om designer veske og jakker til flere tusen. Jeg har undervist på ungdommsskole både i Oslo (vest) og et landlig sted i Oppland, og syntes klesstilen var mer ensartet i Oslo.

Anonymous poster hash: 52675...0af

• Liker 1
Skrevet

Hvor er du i Rogaland? I Stavanger går alle med MK veske eller MBMJ. De går enten i parajumpers eller Canada goose. ( i den forstand skiller de seg ikke ut da...) Selfølgelig går de yngste i vero moda/bok bok, men veldig mange går i dyre butikker alla Høyer.

Anonymous poster hash: 1fa42...29c

Bor på karmøy, men jobber i Haugesund. :) Men er jo mulig at jeg ikke har observert godt nok selvfølgelig!

Anonymous poster hash: f1cb7...f59

Skrevet

¨Tror de fleste har de samme klærne, uansett hvor du bor. Kjøpesentrene har de samme klærne uansett hvor de ligger i Norge. de amme kjedene. så har du noen få butikker utenom som selger noe annet tøy-

Vet ikke hvorfor folk tenker på typisk vestkantfolk i Oslo i slike sammenhenger-

Bor selv i et område som du kan godt kalle vestkanten. Omtalt i avisene som "der de med høyest inntekt bor" Millionæråsen osv. ikke skiller huene seg spesielt ut, ikke folkene eller ungene heller- Her bruker vi klær som passer for klimaet. Ser jo ved staselige anledninnger at det ikke er klær fra Lindex.

Tror folk fra vestkanten i oslo har behov for å vise at de har penger ved å kjøpe? mangel på selvtillit?

Ikke uten grunn ungene liker å vise seg frem med dyre klær

Anonymous poster hash: 2035a...a1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...