Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en veeeldig typisk kreps. (inspirert fra en annen tråd om stjernetegn) Har absolutt alle kjennetegnene osv. :)

Og jeg leser daglig horoskopet mitt, og det stemmer som regel. Men det har ikke like nøyaktighet som selve beskrivelsen av tegnet.

Så hvordan fungerer horoskop? Hvordan kan noen se hva hver enkelt tegn kommer til å oppleve/føle den dagen. For det stemmer ganske ofte faktisk. (Er mulig jeg legger litt velvilje til, men noen ganger har det vært skremmende)

Så lurer jeg på om hvilke sider som er mest troverdige/sikre? :)

(Om du skal komme med usaklige ting om at det ikke er sant osv, så er det ikke nødvendig å svare. Ser helst at folk som tror på eller som kan noe om dette svarer. :) )

Anonymous poster hash: fc91e...7ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er en veeeldig typisk kreps. (inspirert fra en annen tråd om stjernetegn) Har absolutt alle kjennetegnene osv. :)

Og jeg leser daglig horoskopet mitt, og det stemmer som regel. Men det har ikke like nøyaktighet som selve beskrivelsen av tegnet.

Så hvordan fungerer horoskop? Hvordan kan noen se hva hver enkelt tegn kommer til å oppleve/føle den dagen. For det stemmer ganske ofte faktisk. (Er mulig jeg legger litt velvilje til, men noen ganger har det vært skremmende)

Så lurer jeg på om hvilke sider som er mest troverdige/sikre? :)

(Om du skal komme med usaklige ting om at det ikke er sant osv, så er det ikke nødvendig å svare. Ser helst at folk som tror på eller som kan noe om dette svarer. :) )

Anonymous poster hash: fc91e...7ea

Det funker ikke på den måten at du kan se etter konkrete hendelser og finne ut forskjellige detaljer som "vil skje" i løpet av en uke.

Det fungerer sånn at stjernekonstellasjonene kan fortelle en astrolog generelle ting om hvordan naturlover i kosmos påvirker faktorer som legger til rette for at ulike ting kan finne sted, for mennesker som er født til ulike tider på året.

Med andre ord forteller et horoskop om når forholdene ligger ekstra godt til rette for å få gjennomført ulike ting/prosjekter/endringer i livet. Men det er du selv som er ansvarlig for å utnytte de mulighetene horoskopet forteller at det er best sjanser for å lykkes med, på et tidspunkt/ i en fase i livet.

Endret av Tøytigern
Skrevet (endret)

Med andre ord er det ikke meningen at du skal lese et horoskop passivt og vente på at ting faller ned i fanget ditt. Du må selv handle aktivt for å realisere de mulighetene som naturlovene i universet/kosmos påvirker at det ligger til rette for.

Edit: Jeg kan jo skrive noe litt mere konkret.

Horoskopet ditt fastsettes etter hvordan stjernekonstellasjonene ser ut for et menneske på det konkrete sted i verden på det tidspunktet da du ble født.

Så kan stjernene fortelle astrologen noe om når i livet ditt det feks er størst sjanse for at du vil lykkes med å få et godt ekteskap, hvis du velger å gifte deg da.

Men det er ikke sånn at det da vil falle en ektemake ned i fanget ditt. Du må aktivt legge opp til at ditt bryllup skjer i den livsfasen i det tidsrommet.

Skjønner?

Det samme gjelder utdanningsmuligheter, arbeid og inntjening og andre større prosjekter.

Hvis du lurer på noe konkret i forhold til feks en reise du skal foreta, kan astrologen se på stjernene og fortelle deg noe om hva det ligger til rette for at kan skje, slik at du kan være obs på forskjellige farer eller muligheter, som forholdene ligger til rette for, mens du er på reisen.

Yes?

Et horoskop skal jo hjelpe deg til å få mest mulig ut av livet du lever. Ikke fortelle deg på forhånd/spå om hva som vil hende.

En stjerne er ikke "synsk" og styrer ikke mennesker aktivt. :)

Endret av Tøytigern
Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Horoskop fungerer sånn at man formulerer litt vage, tvetydige ting som så godt som alle kan kjenne seg igjen i, spesielt om de legger velviljen til.

"Du foretrekker ærlighet og åpenhet, og misliker overfladiske forhold" "Du har en tendens til å være for selvkritisk" "Du må ha en meningsfull jobb i et godt arbeidsmiljø for og trives i arbeidet" "Du drømmer om suksess i livet. Noen drømmer er urealistiske, imens andre kan oppnås om du jobber for det" "Noen ganger kan du være sosial og utadvendt, men du trives også godt med å være i bakgrunnen" "På den ene siden er du kjærlig og omsorgsfull. På den andre siden kan du være praktisk og beregnende når situasjonen krever det" "Du ønsker trygghet i et forhold, da kan du være veldig lidenskapelig og gi din partner mye" "Denne uken kan noe uforutsett skje. Her gjelder det å tenke nøye gjennom valgene, det er ikke alltid det mest åpenbare er det riktige. Utfallet kan gå din vei dersom du har is i magen. Ukens motto: Det lønner seg å være fleksibel"

Osv.

I et klassisk psykologi-eksperiment ble flere mennesker utlevert hvert sitt personlige horskop som de etterpå skulle gi poeng for hvor bra det stemte på dem. 85% mente horoskopet stemte veldig bra på dem. Alle hadde fått nøyaktig samme horoskop..

• Liker 5
Skrevet

Det fungerer ikke.

For de som tjener penger på å lage horoskoper, fungerer det glimrende.

Anonymous poster hash: f3cdb...22a

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...